Mage vondt...

Eli_b

Betatt av forumet
Hei damer.
tenkte å fortelle litt om ting som skjer her i huset.
fra igår har lillemor hatt mage vondt og fikk ikke sove på mange timer igår. Prøvde litt med både morsmelk og mme og fikk henne til å sove etter kl. 2 på natta.
så fikk hun igjen vondt i mage når hun våknet og fikk lite med sovn. Stakkaren skulle sove så gjerne men så var mageknipen på plass og hun vrir seg og gråter i hver 15 minutter.
Føler meg dårlig når jeg ikke kan gjøre stort for henne.
noe tips?
Kan det være pga. melken eller? Jeg passer på å ikke spise noe som gjør henne vondt.

Kan være mme som gjør det? Får hun det ofte? Det er jo hardt for magen. Ha malt i melken hvis du må gi det.

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Nei...mme-en har jeg gitt henne etter at hun fikk vondt i mage. Tenkte det kan være min melk hun fikk reagert på!
Men det blir veldig liten brukt i huset mme. Jeg synes jeg må amme mest til hun er et år og sånn...

Det hørtes slitsomt ut æ, håper det løser seg eller dere finner noe som fungerer :)

Ikke greit med magevondt, lille her har hatt litt vondt i magen de siste par kveldene, men krysser fingre for at det ikke er kolikk som er på vei (det hadde begge guttene).
Vet jo ikke hva du unngår av mat, men her hjalp det med fullstendig melkefritt kosthold med guttene, hvis babyen reagerer på melkeprotein vil hun også reagere på mme, så da vil ikke det hjelpe. Ellers reagerte min eldste på kakao (sjokolade med mye kakao f.eks.), men er jo ikke til å vite kan jo være helt andre ting som utløser magesmerter også.

Håper det ikke blir et vedvarende problem, klem til deg

prøv med sukkervann.. 1dl kokt vann blandet med en strøken spiseskje sukker.. gis lunken med en liten sprøyte.. 2 ml. .Funker for min lille når hun har mageknip og ingenting annet hjelper.. ammehjelpen anbefaler det også mot mageknip.. gå inn på siden til ammehjelper å les der.:) ammehjelpen.no

Back
Topp