Mage som "strammer" seg?

Princess88

Glad i forumet
Heisann! :)
Merker ganske ofte at magen min strammer seg veldig, spesielt på høyre side.
Når den strammer seg, gjør det vondt hvis jeg trykker forsiktig der det strammer, må egentlig ikke røre magen i det hele tatt for da gjør det temmelig vondt! Kjennes nesten ut som om noen gir meg en knyttneve fra innsiden av magen hvis jeg trykker på den..
Spurte både lege og hun som tok UL på meg. Legen mente det bare er båndene rundt livmoren som strekker seg, og hun UL dama mente det kunne være babyen som presset på blindtarmen. 
Men trodde man merket stikkinger i hele magen når livmoren strakk seg? Og trodde det var mest i begynnelsen av svangerskapet? Er nå 20 uker på vei..
Og hvis det er babyen som presser på blindtarmen, er det jo rart at det strammer seg så veldig og det kan nesten se ut som om magen presser seg litt utover også..

Er det noen som har vært borti noe liknende?

Eg har samme problem. Eg merker det ofte på venstre side og nede med blæren, er vondt og ubehagelig. Så for meg kan er det ikke blindtarmen som blir presset. Men eg synes det hjelper å presse litt forsiktig på, er akkurat som babyen flytter på seg for da gir det seg litt. Kan hende det er de båndene du snakker om også, og at de løsner litt på presset om eg presser på de.

Jeg får noen ganger slik at det strammer kun en plass i gangen, men hvis jeg presser litt på motsatt side slutter det. Jeg skjønte  ikke helt hva det var, men tror nå at det er babyen som presser mot ett punkt som gjør vondt. 

Magen min strammer seg fra tid til annen. Jeg tolker det som kynnere. :-) for førstgangsgravide behøver det ikke gjøre vondt. :-)

Okei.. Trodde kynnere stort sett kom de siste ukene av svangerskapet jeg :)
Forrige svangerskap hadde jeg ingen plager med unntak av halsbrann og kramper i leggene på slutten, og denne gangen føler jeg at jeg har fått alt på en gang, så da blir jeg litt bekymret 
Takk for svar! :)

Sist eg hadde kynnnere føltes det ikke slik ut, no er det bare på ett punkt eller en plass, mens kynnere var mer over hele nederste del av magen.. Men godt mulig dere har rett altså, har bare ikke opplevd de slik før.

Kan jo være ligamentsmerter du kjenner. Jeg sliter med det enda, og er i uke 19. Til tider strammer det seg der nede, og ut i sidene, samt stikker. Så kan jo være noe slikt du har. 

Princess88 skrev:
Okei.. Trodde kynnere stort sett kom de siste ukene av svangerskapet jeg :)
Forrige svangerskap hadde jeg ingen plager med unntak av halsbrann og kramper i leggene på slutten, og denne gangen føler jeg at jeg har fått alt på en gang, så da blir jeg litt bekymret 
Takk for svar! :)

De er vist hele svangerskapet, men er forskjellig når du merker det.
Sist merka jeg ingenting, denne gang merket jeg det rundt uke 15.
Men som sagt så skal de ikke gjøre vondt, men kan være veldig ubehagelig.

Det er ikke bare babyen som "presser seg utover" da? Da blir det ømt der det buler ut. Iallefall er det ofte slik til meg :)

3blir4 skrev:
Det er ikke bare babyen som "presser seg utover" da? Da blir det ømt der det buler ut. Iallefall er det ofte slik til meg :)

Jo det kan jo hende.. Men husker forrige baby også gjorde det og det var ikke vondt. Så skjønner ikke hvorfor det er så ømt denne gangen. Får høre med jordmor når jeg skal dit. Kjenner jo jevnlig at han sparker, så tror nok at han har det bra der inne og det er jo det viktigste :)

krepsen_85 skrev:
Kan jo være ligamentsmerter du kjenner. Jeg sliter med det enda, og er i uke 19. Til tider strammer det seg der nede, og ut i sidene, samt stikker. Så kan jo være noe slikt du har. 

Trodde man kjente like stikkinger på begge sider med ligamentsmerter? Her er det som regel samme plass, på et bestemt punkt i magen hvor det strammer seg og gjør vondt hvis jeg trykker på det punktet.. Kjennes mest ut som om det er babyen som presser seg utover, men skjønner ikke hvorfor det er så ubehagelig. Får håpe det går over etterhvert :)

Back
Topp