Mage som flergangsgravid

IsThisReal

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Hei!

Er det noen flere her som sliter med veldig stor mage tidlig i graviditeten eller som har noe erfaring å komme med angående hvordan magen ble da du ble gravid med nr 2 eller nr 3?

jeg er så oppblåst nå på kveldene slik at magen min ser ut som den gjorde i uke 17 med førstemann.
jeg har problemer med å skjule magen og den står skikkelig ut foran... men jeg er jo bare oppblåst!

Nå skal det sies at jeg ikke akkurat var ei snerten berte fra før av - men jeg fikk i det minste på meg buksene mine og gensere og t-skjorter hang løst over magen og satt ikke stramt..

Bilde: Kveldsmage kl 23:45
Uke 8+1

94243623_974879896247660_2377944326018695168_n.jpg

Kjenner meg igjen i det der. Hadde heller ikke flat mage i utgangspunktet, men er tidvis så oppblåst at det ser ut som om jeg er langt mer enn 8+1:hilarious:

Jeg er vanligvis veldig slank, men allerede etter frokost så synes nå magen godt i stramme klær. Har heldigvis uniform på jobb, så den synes ikke der på en stund enda, men blir nok ikke så lenge før jeg bare lar det gå om noen ser det :angelic:

Ja, her ser det ut som at jeg er 4-5 måneder på vei allerede. Har gått ned i vekt hittil i svangerskapet, er bare oppblåst. Magemusklene er fortsatt delte etter forrige svangerskap, det gjør sikkert ikke saken noe bedre. Får ikke på meg olabukser lenger, og bor i hettegenser og løse bukser.

Jeg er tykk fra før, men det ser ut som koronakarantenelivet har gjort meg 20kg tyngre:banghead::bag: nesten redd svigermor skal se at jeg er gravid før jeg er klar for å fortelle det. Eller så tror hun bare at jeg har lagt sykt mye på meg :sorry:

Jeg føler jeg vokser ila dagen. Relativt flat på morgenen etter jeg har fått tømt blæra, men om kvelden ser det ut som jeg enten er gravid med 5, eller er 4-5mnd på vei! Og det gjør jo vondt også. Strekker sånn :hilarious:

Sambo mener jeg blir tjukk av å være hjemme :hilarious: Har nok lagt på meg litt siden skolene stengte også altså..

Jeg har vært mindre for hver graviditet omtrent o_O
Men jeg er veldig oppblåst på kveldstid nå. Men det er jo bare luft. Livmora er jo langt nede i bekkenet enda. Men lufta får magen til å se ut som en liten ballong om kvelden ja. Det bruker å gi seg litt etterhvert :)

Ser ganske stor ut til tider ja!
Har adenomyose fra før, og en av livmorveggen mine er 4 cm tykkere enn de andre livmorveggene bla pga det. Derfor kan jeg til tider få en liten kul når jeg ikke er gravid også. Lang og nokså slank så sees fort.

Nå har jeg en hard kul allerede i uke 7 som popper opp. Livmoren strekker seg også fortere når man er flergangs, så den kan vokse forbi ukene sine og det barnet trenger i begynnelsen, så det er helt klart mulig for dere som opplever det altså! Ikke bare luft :)

er min tredje og det er nesten så jeg lurer på om det kan være to der inne, med denne størrelsen.

Ser ganske stor ut til tider ja!
Har adenomyose fra før, og en av livmorveggen mine er 4 cm tykkere enn de andre livmorveggene bla pga det. Derfor kan jeg til tider få en liten kul når jeg ikke er gravid også. Lang og nokså slank så sees fort.

Nå har jeg en hard kul allerede i uke 7 som popper opp. Livmoren strekker seg også fortere når man er flergangs, så den kan vokse forbi ukene sine og det barnet trenger i begynnelsen, så det er helt klart mulig for dere som opplever det altså! Ikke bare luft :)

er min tredje og det er nesten så jeg lurer på om det kan være to der inne, med denne størrelsen.
Jeg hadde og en mistanke om 2 med denne størrelsen (min 3dje også, 6 svangerskap).. men det var bare 1 :D

Jeg har sett igjennom magebilder fra førstemann og der er jeg like flat i uke 16 som jeg var i uke 7 :p:p også har jeg skrevet "denne uka gikk luften ut av ballongen". Så har vel bare fortrengt hvor oppblåst jeg var :D:oops:

Back
Topp