Mage problemer/ forstoppelse

Hsn92

Blir kjent med forumet
Noen gode tips mot magen og forstoppelse?

Prøvd laktoluse eller hva det er i over 1 uke nå, og hjelper ikke..
Bare mer vondt i magen og masse luft..
Ikke fått gjort noe på snart 2 uker..

Trenger sårt tips!

Så kjedelig:( Er forstoppet selv, men kommer stort sett noen saueperler ila dagen, i verstefall en dag uten. Drikk mye vann og vær i aktivitet. Er eneste jeg kan foreslå. Evt. spise svisker?:hilarious:;)

Så kjedelig:( Er forstoppet selv, men kommer stort sett noen saueperler ila dagen, i verstefall en dag uten. Drikk mye vann og vær i aktivitet. Er eneste jeg kan foreslå. Evt. spise svisker?:hilarious:;)
Kan jo prøve og lage sviskemos ja! Takk :)

Hei,

Jeg måtte til legen forrige runde jeg var gravid, totalt stopp var det. Fikk movicol på resept, det hjalp omsider ‍♀️

Trenger sårt tips!

Tørket aprikos og kiwi er mine beste tips :happy: en kiwi om dagen fungerer veldig bra!

Tørket aprikos og kiwi er mine beste tips :happy: en kiwi om dagen fungerer veldig bra!
Ja, jeg også spiser en kiwi til frokost hver dag, det hjalp meg. Før det hadde jeg sykt mye luft og var veldig oppblåst, men det har blitt mye bedre nå selv om det ikke er helt borte

Off, det er vondt..
Mine tips:
Svisker eller fiken.
Movicol eller laxoberal. Movicol er mest effektiv.
Rikelig med drikke
Hold deg aktiv.
Spis ting med mye fiber.
Spis mye frukt.

ettersom de er svært lenge siden du har hatt avføring. Så vil jeg oppsøkt lege, du bør kanskje få deg noe avføringsmiddel. Kanskje mikrolax eller klyx.

lykke til, satse på det ordner seg!:love2

Movicol er mer skånsomt mot magen enn laktulose og feks microlax, fordi det bare bløter opp avføringen, men får ikke tarmene til å trekke seg sammen.

Håper det blir bedre snart :Heartred
Jeg hadde forstoppelse med eldste, og det var fælt

Trenger sårt tips!

ved bruk av laktulose er det viktig å få i seg nok væske ellers kan den dessverre ha motsatt effekt. Sliter du med å få i deg nok væske ville jeg heller godt for movicol som andre her har anbefalt!:happy:

Dulco soft ble jeg anbefalt. Er reseptfri, det funket etter en liten stund. Hvis du ikke har fått gjort noe på 2 uker ville jeg kontaktet lege! Lykke til:rolleyes:

Back
Topp