Mage og bevegelse

Sommerbarn25 <3

Flørter med forumet
Sommerspirene 2025
Til dere som har vært gravide før - når begynte det å virkelig vises? Jeg føler allerede nå at det vises litt, men mest fordi jeg er oppblåst som en ballong! Jeg tenker med sånn, når er det ingen tvil? Og når er det vanlig å kjenne de første bevegelsene?

Ja, dette er ting jeg kunne googlet - men vil heller snakke med dere om det❤️

første gang kjente æ liv allerede i uke 17, men det e veldig tidlig altså. Trur det e mer normalt etter uke 20

Kjente livmor i magen uke 13 sist tror jeg. Kjente litt sommerfuglvinger i magen i uke 16 :Heartred

Magen ble ordentlig gravidmage rundt uke 18 sist. Er jo helt umulig å skjule nå (11+0), men mest pga. oppblåst som du skriver.
Kjente liv for første gang 17+3 :love017
Spent på når det starter denne gangen :Heartred

Jeg kjente liv for første gang kvelden før OUL sist, var vel rundt uke 18 da. Lå på rygg i sengen og hadde hånden på magen så merket jeg det ♥️. Nå denne gang så vises magen allerede i uke 11, må dekke den til med stor genser om jeg ikke vil vise den frem.

Andregangsfødende her.
Med første viste magen fra uke 11 og jeg kjente liv rundt uke 17?

Nå er jeg 11 uker på vei, kan fortsatt gå med vanlige bukser, litt oppblåst på kveld bare.

Med de fleste har jeg kjent liv mellom 17+0 og 23+0 (seneste var nummer to i uke 23, hadde da morkaken på fremre vegg)

Jeg pleier å kunne kjenne omrisset av baby inni magen litt før jeg kjenner liv første gang, kanskje rundt uke 13-14.

Edit: Bladde gjennom litt snaphistorikk og ser at jeg nå sist kunne se spark utenpå magen da jeg var i uke 18.
På samme tid var det også veldig tydelig at jeg var gravid når jeg lå på rygg, og rundt uke 20 vil jeg si det var ingen tvil for de som eventuelt måtte lure på om jeg bare hadde spist litt mye.
Omriss av baby og første dultene 14+1 nå sist.

Gleder meg til de første bevegelsene :Heartred
Første: kjente små babydult i ca uke 19. Kunne kjenne det på utsiden kort tid etter. Hadde morkaken fremme mot magen.
Andre: kjente små dult ca uke 17. Morkake på fremme der også.
Tredje: kjente små sprell/luftbobler i slutten av uke 13. Hadde morkaken på baksiden da. Fikk kjenne de små sprellene som mange snakket om. Kjente ikke det med de to første.
Magen kom ca uke 18 med de to første. Følte den kom veldig tidlig med tredje. Ganske synlig fra ca uke 12.

Magen kom mye tidligere dette svangerskapet kontra forrige. Ifht bevegelser er det vel mest normalt rundt uke 18, men så leste jeg også dette svaret fra jordmor:

Vedlegg

• IMG_0280.png
    IMG_0280.png
    275,2 KB · Visninger: 42
Back
Topp