Mage juling

lakerol

Elsker forumet
Jeg venter barn nr to og er litt bekymret for all julingen sønnen min på to år gir magen min.... Forrige gang var det jo så lett å beskytte magen men nå blir den både sparket og slått hele dagen. Det værst er når to åringen reiser seg opp med albuen sin godt plassert inn i magen til mamma. Det gjør jo vondt for meg også, men det er liksom ikke en del av bekymringen....
Vet jo at magen tåler en hel del og at babyen ligger godt beskyttet, men kan den ligge så godt inni der at den tåler nesten alt?

Han får jo selvfølgelig ikke lov og det er jo ikke ting han gjør med vilje... Det blir en del unskyl mamma i løpet av dagen... Han er en VELDIG aktiv liten krabat som også er VELDIG glad i å klenge på mamma...

ORIGINAL: bast

Øhh, mulig jeg er på jordet nå, men kan du ikke prøve å fortelle sønnen din at han ikke skal slå eller sparke osv? Det er jo ikke noe han bør gjøre uansett.

Enig med bast.....du bør jo si fra, har jo litt med å oppdra han og det å gjøre da!!

åja da så....men alt kommer jo ann på hvor langt du er på vei og hvor kraftig han slår da..
Uansett syns jeg ikke det hjelper med unnskyld jeg da..

Nei nå hørtes sønnen min ut som en voldsmann. Han er jo ikke det.... Han slår og sparker jo ikke sånn for å være slem, mer sånn at det komemr som en del av leiken, eller når vi sover. Samboeren min ler a og til og lurer på hvordan det er å være bokse ball både innen i fra og uten i fra. . .

hehe..nei j skjønner jo at han ikke er det da..men at du må prøve å forklare at det ligger en baby der osv.

Ja vi prøver på det. Han gleder seg veldig til babyen kommer ut (forøvrig ut av navelen for de som ikke viste det). Men det er litt komunikkasjonsproblemer da. I går spurte han: mamma hvor er albuen? Dette kommer etter at han gjentatte ganger har fått beskjed om ikke sette albuen inn i magen til mamma...

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg har ei veldig aktiv jente på 3 år. Ho vil gjerne hoppe opp på fange til mamma, løpe og dulte litt borti mamma osv. Jeg har forklart at ho må ikke hoppe på mamma og at mamma har 2 babyer i magen som kan få veldig vondt hvis ho gjør det. Det går veldig bra om dagen. Når vi snakker om at ho skal besøke mamma på sykehuset, sier ho alltid. Jeg kan ikke slå babyene jeg mamma. Jeg må være snill og passe på dem.

Ønsker deg lykke til [:)]

kjenner meg litt igjen her. datteren min pleier ofte å ta seg for på magen min når hun reiser seg opp. eller hun kommer hoppende opp i sengen om morningen.
Hun er så stor nå at hun skjønner at hun skal være forsiktig, har sakt at hun skal ikke holde på sån uansett om man har baby i magen eller ikke. kjempe ubehagelig uansett. Så hun har blitt flinkere å ta hensyn....

Back
Topp