Mage i uke 17?

melissahorn

Andre møte med forumet
Jeg hadde aldri trodd jeg skulle være så bekymret og urolig som jeg har vært hittil denne graviditeten. Nå er jeg 16+6 og bekymrer meg masse for at jeg enda ikke har fått noe antydning til mage. Er ca 185 cm høy og lett overvektig, BMI ca 26. Klarer ikke kjenne livmor når jeg trykker på magen. Er gravid for første gang, og synes jeg ser at andre førstegangs i uke 16-17 har begynt å få antydning til mage.

Er det andre førstegangs i samme situasjon? Evt som husker hvordan det var da dere selv var førstegangs? :rolleyes:

Det er så individuelt når magen kommer, og jeg har lest at hvis man er høy har baby mer plass å boltre på, og derfor synes det senere. Personlig tenker jeg at du ikke har noen grunn til å være bekymret :-)

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle være så bekymret og urolig som jeg har vært hittil denne graviditeten. Nå er jeg 16+6 og bekymrer meg masse for at jeg enda ikke har fått noe antydning til mage. Er ca 185 cm høy og lett overvektig, BMI ca 26. Klarer ikke kjenne livmor når jeg trykker på magen. Er gravid for første gang, og synes jeg ser at andre førstegangs i uke 16-17 har begynt å få antydning til mage.

Er det andre førstegangs i samme situasjon? Evt som husker hvordan det var da dere selv var førstegangs? :rolleyes:
Har overhode ikke høyden med på mitt lag, men med førstemann fikk jeg ikke noen form for synlig mage før nærmere uke 24-25 mener jeg! Tror heller aldri jeg klarte å kjenne noe livmor før den var godt oppe på magen ❤️ Alle bærer så ulikt, at selvom det er vanskelig, så er det så dumt å sammenligne med andre ❤️

jeg var ganske mye tynnere når jeg gikk gravid med førstemann. Har antydning til mage i uke 17. men ikke nødvendigvis synlig for andre.
Det vil nok være veldig ulikt iforhold til hvordan barnet ligger inni magen også! Samt kroppsfasong spiller nok inn:)

Når jeg gikk med første var det ikke litt antydning til mage før i hvert fall etter 23-24, følte bare at jeg hadde lagt på meg. Den kom for alvor fra uke 30, og ble kulerund frem mot slutten :) Så ikke bekymre deg! <3 Den kommer når den kommer <3

Å kjære deg ikke vær så bekymret. første gang jeg var gravid så hadde jeg ikke antydninger til mage på OUL i uke 18. Da veide jeg 49 og 160 høy. Og jeg husker i 7 måned, at de sendte meg på en ultralyd for å sjekke om babyen vokste som den skulle for magen var så liten og joda hun vokste som hun skulle. Kom ut stor og fin. Og denne gangen er jeg «for stor» (ser ut som jeg er 8 måneder og hun på rikshospitalet Trodde hun garantert skulle se tvillinger der inne. Men nei nok en gang en baby med riktig størelse til alder. Så det er veldig individuelt.

Last edited:

Jeg er førstegangs og har fått mage, men det er bare fordi jeg er oppblåst/ full av vann/ lettere forstoppet :hilarious: Livmoren kjenner jeg ikke, baby ligger der magen er minst. Magen buler ut lenger opp :joyful: Uke 14.

Da jeg fikk første i 2020 fikk jeg først antydning til mage rundt uke typ 22? kanskje, og selv da kunne det være sjokolademage. Er 182/3 cm. God plass å vokse på oppover, ikke bare utover, vett. ;) Neida, men uavhengig av høyde så vokser magen i ulikt tempo. :joyful:

På symfyse-fundus-målet sa jordmor også at siden jeg er høy kan baby i realiteten ligge over hva det målet antyder. Men viktigste med det målet er vel uansett å se jevn stigning, og er upresist uansett hva størrelse angår.

Aldri skjønt hvordan jeg skal kjenne etter livmora. Den er nå der, tenker jeg, så det får gå. :hilarious:

Uke 16+5 nå som andregangs, og ser fortsatt ut som sjokolademage her.

Jeg er andregangs og lett overvektig (der nesten alt ekstra ligger rundt magen og muligens kamuflerer litt :p), og har nesten ikke mage enda, 17+4. Jeg kjenner den selv når jeg dytter litt i magen, men samboer hverken ser eller kjenner forskjell :p Alle buksene passer fremdeles, men jeg regner med den plutselig kan dukke opp når som helst nå. Har stressa litt med at det har gått seint, men nå kjenner jeg liv hver dag så har roa meg litt med det :)

Jeg er førstegangs og har fått mage, men det er bare fordi jeg er oppblåst/ full av vann/ lettere forstoppet :hilarious: Livmoren kjenner jeg ikke, baby ligger der magen er minst. Magen buler ut lenger opp :joyful: Uke 14.

Haha, helt det samme her! Måtte ut og kjøpe gravidbukse i går, for måtte kjøre hårstrikk-mellom-knapp.og-knappehull-trikset på mine vanlige bukser nå. Men det er ikke noe baby der magen min er stor! Den ligger nedenfor der jeg ennå er slank og smal. Bare luft og mat/vann her ja, småspiser eller drikker jo hele tiden. :hilarious:

Husk at du er høy også. Da er det vel mer vanlig at det tar litt tid som førstegangs. Jeg er minst et hode lavere enn deg, og hadde ikke noe særlig gravidmage rundt samme tid da jeg var førstegangs. Tror den ble mer synlig når jeg kom meg utover i uke 20+.. har i hvertfall ingen magebilder fra før den tiden.
Vipps så kommer den. :angelic:

Haha, helt det samme her! Måtte ut og kjøpe gravidbukse i går, for måtte kjøre hårstrikk-mellom-knapp.og-knappehull-trikset på mine vanlige bukser nå. Men det er ikke noe baby der magen min er stor! Den ligger nedenfor der jeg ennå er slank og smal. Bare luft og mat/vann her ja, småspiser eller drikker jo hele tiden. :hilarious:

JM sjekket livmor i dag, min var ikke over kanten på symfysen ennå :hilarious: Så ikke rart jeg ikke kjenner den ennå :wacky:

Synes magen forandrer seg i løpet av dagen!
Ellers så er det kanskje fordi jeg ikke er like åpen om graviditeten denne gangen? At jeg puster ut når jeg kommer hjem, og mage slippes ut?!

ser det jo godt selv, men kunne like gjerne blitt litt ekstra tjukk rundt magen. Klærne strammer jo, så går ikke med noe tight!

Synes magen forandrer seg i løpet av dagen!
Ellers så er det kanskje fordi jeg ikke er like åpen om graviditeten denne gangen? At jeg puster ut når jeg kommer hjem, og mage slippes ut?!

ser det jo godt selv, men kunne like gjerne blitt litt ekstra tjukk rundt magen. Klærne strammer jo, så går ikke med noe tight!

Jeg er morgen- og kveldsgravid. Veldig liten mage på dagtid, mye større på kvelden :hilarious: Var sånn sist og :hilarious:

Back
Topp