Mage allerede?

Kar23

Blir kjent med forumet
Jeg tror jeg er ca 7+4 (uregelmessig syklus, så er ikke helt sikker), og når jeg ligger helt flatt på ryggen kan jeg se livmoren helt nederst på magen. Jeg er tredjegangsfødende, men 11 år siden sist, så er litt overrasket over at magen allerede er på veg. Forrige gang viste jeg ikke før uke 20! Noen flere som har begynt å merke voksende mage? Så koselig!

Jeg er 4gangs. Og fødte for 9 mnd siden. Er 9+5 nå:) Har ingen mage, kjenner ikke livmora heller. Men har en del tarmer som har flyttet seg oppover, som gjør at jeg ser gravid ut :hilarious:

Jeg fikk tidlig en liten kul nederst. Nå er jeg 11 uker, og det er en ganske stor kul nederst. :hilarious: Stor er selvfølgelig relativt, men nå er det vanskelig å skjule. Man ser helt tydelig at det er babymage, fordi den «skyter ut» fra undersiden.:p:)

Laga en tråd om det for en stund siden, og det er mange som har fått mage tidlig. ;)

Jeg er 8 uker og har barn fra før. Jeg har trøbbel med å skjule magen nå. Kjenner også livmorkanten nesten midt mellom skamben og navle…

Men er det fysisk mulig å kjenne livmora så tidlig som uke 8?

Jeg har tre barn fra før, er 10 uker nå, men kjenner ingenting. Er det ikke fra uke 12 og videre den vokser opp av bekkenet og en kan kjenne?

Jeg har litt mage på kveldene, men er voldsomt oppblåst :p

Men er det fysisk mulig å kjenne livmora så tidlig som uke 8?

Jeg har tre barn fra før, er 10 uker nå, men kjenner ingenting. Er det ikke fra uke 12 og videre den vokser opp av bekkenet og en kan kjenne?

Jeg har litt mage på kveldene, men er voldsomt oppblåst :p
Det spurte du jo om i forrige tråd også, og fikk svar der :D Ja man kan få mage tidlig, det er helt individuelt.

Det spurte du jo om i forrige tråd også, og fikk svar der :D Ja man kan få mage tidlig, det er helt individuelt.
Det er i alle fall koselige å ha en tydelig babybump enn enn mage kun full i luft :hungry:

Er nok veldig varierende som du sier, men jordmora mi var påståelig om at det var for tidlig å kjenne livmora selv før starten av andre trimester forrige gang.

Men senere i svangerskapet ble jeg også målt med alt for høyt SF mål, og ble sendt til ultralyd for å sjekke. Visste seg ironisk nok at jenta var 15% under snitt. Så det er nok store variasjoner.

Har sjeldent hatt noe stor mage selv og født tre barn som alle var rundt 3300-3400g, men har også venninner som har blitt veldig mye større, men heller ikke fått store barn :p

Forrige svangerskap hadde jeg en DIGER mage og fikk en DIGER baby. Så er forberedt på det denne gangen også. Jordmor sa jeg måtte forvente en enda større baby denne gang :dead:

Forrige svangerskap hadde jeg en DIGER mage og fikk en DIGER baby. Så er forberedt på det denne gangen også. Jordmor sa jeg måtte forvente en enda større baby denne gang :dead:
Får vel litt ekstra oppfølging da kanskje? :)

Er nok sikkert genetisk hvor store barn man får. Sambo var så stor, og svigermor har bare født svære barn, så var sikker på at mine skulle bli det også.

Men mine tre fra før var 3400, 3520 og 3364. Regner med denne må bli omtrent rundt der også, ellers blir jeg overrasket.

Med første trente jeg null, var en del overvektig og spiste ikke så sunt, mens de to andre trente jeg og var aktiv hele svangerskapet + spiste en god del sunnere etter å ha holdt en stabil idealvekt i mange år, uten at det hadde noe å si for fødselsvekten :-)

Får vel litt ekstra oppfølging da kanskje? :)

Er nok sikkert genetisk hvor store barn man får. Sambo var så stor, og svigermor har bare født svære barn, så var sikker på at mine skulle bli det også.

Men mine tre fra før var 3400, 3520 og 3364. Regner med denne må bli omtrent rundt der også, ellers blir jeg overrasket.

Med første trente jeg null, var en del overvektig og spiste ikke så sunt, mens de to andre trente jeg og var aktiv hele svangerskapet + spiste en god del sunnere etter å ha holdt en stabil idealvekt i mange år, uten at det hadde noe å si for fødselsvekten :)
Jeg får en vekstkontroll i slutten av svangerskapet. Hvis babyen ligger an til å bli veldig stor kan bli jeg satt i gang før termin, men da blir det desemberbarn.. Så det blir nok et vanskelig valg.

Ja, jordmor sa det var genetisk. Når jeg først har fått en stor baby blir nok neste også stor. Men både mamma og svigermor sine babyer var normal størrelse. Så godt å vite at jeg ikke nødvendigvis viderefører store babyer til neste generasjon :hilarious:

Ja, vil tro at din neste legger seg på rundt det samme. Perfekt størrelse!

Back
Topp