Madrasspørsmål!

Chibi

Hoot hoot!
Vi har nå endelig fått vugga i hus! Svigers har vært her og vi har fått masse fint! [:D]
De hadde også med madrassen som har blitt brukt til vugga.. Altså en brukt madrass. Har jo fått med meg at man helst bør ha ny madrass.. Men denne madrassen har ingen flekker og ser helt ny ut (er en wonderlandmadrass).

Deeeet jeg da lurer på om jeg kan legge et tisselaken over den madrassen, kjøpe ny overmadrass og legge oppå der, tisselaken igjen og så vanlig laken oppå der? [8D] Istedetfor å kjøpe ny madrass tenkte jeg på da..

Eller blir det helt teit, og enklere å kjøpe ny madrass?

hvor mye skal babyen sove i vogga a?
og hvor gammel er madrassen?

jeg trur jeg hadde brukt den madrassen hvis den ser helt fin ut og ikke er gammel..
jeg har selv en brukt madrass i vogga.. kommer bare til å legge tisselaken og vanlig laken på.. hu skal jo bare sove der litt på dagen..

Her kan du lese hva LUB skriver om brukte madrasser:
http://www.lub.no/id/72D871C0D89A308FC1257689005046DD

Det beste er nok å kjøpe ny, vi gjorde det da vi arvet seng med madrass til størstegutten og da kjøpte vi madrass med avtagbart vaskbart trekk slik at lillesøster kan arve[:)] Barnas hus har vuggemadrass til 400 kr hvis jeg ikke husker feil, mener vi sjekket der da vi skulle kjøpe vugge[;)]

ORIGINAL: Heidi10

hvor mye skal babyen sove i vogga a?
og hvor gammel er madrassen?

jeg trur jeg hadde brukt den madrassen hvis den ser helt fin ut og ikke er gammel..
jeg har selv en brukt madrass i vogga.. kommer bare til å legge tisselaken og vanlig laken på.. hu skal jo bare sove der litt på dagen..

Vi skal bruke den vugga på natta.. Er ganske stor og kjempefin [:D]
Ja, den ser helt fin ut og er ikke nedsunken eller noe sånt. Hvor gammel madrassen er vet jeg ikke..

Ho kommer jo ikke i kontakt med den madrassen, siden vi hadde tenkt til å kjøpe en overmadrass.. Men jeg vet ikke om det har noe å si..?

dyyyyyytte bittelitt [:D]

Har svart lenger opp i tråden[;)]
Her er forrsten link til madrassen vi så på hos barnas hus:
http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnerom/madrasser/babysleep-vuggemadrass.html

Jeg kjøpte en billig ny madrass og skar til så den passer vogga vår, men nå skal han jo "bare" sove i den på dagen. For min del hadde jeg nok bare kjøpt ny overmadrass siden babyen ikke kommer i direkte kontakt med madrassen og den fortsatt er bra.

Back
Topp