Madrasser til seng?

MilliVanilli

Forumet er livet
Jeg aner jo ikke, men har lest en del om Ikea madrassene og ser at de kommer bra ut i test.
Leser også at det er greit å ha en OK madrass, og bra overmadrass.

Så hvordan madrass anbefaler dere som har barn fra før? type,fjæringer osv?[:)]

*luuurer jeg også*[:D]

vi kjøpte på jysk. en slik som former seg til kroppen. den er ikke så myk, men et er en av de beste madrassene for kroppen. husker jo selvfølgelig ikke hva det heter. den koster ca 1000 kr, vi har samme madrass(bare i større så klart) i vår seng.
en slik madrass i barne størrelse:

http://www.jysk.no/4/467/535/3309864/a/catalog

jeg har ikea madrass, den blå typen på ikea, ikke den hardeste, men den midt i mellom trur jeg,
syns den er kjempe fin, han sover kjempe godt på den madrassen.

Da tror jeg jammen meg at jeg stoler på testene å kjøper ikea madrass[:)]
Fikk anbefalt en overmadrass de selger på barnas hus, med sånn tisselaken på ene siden, å den tenkte jeg å kjøpe også[:)]

Vi har ikea madrass til storebror, og har kjøpt ny madrass på ikea til desemberbabyen.[:)] Det eneste som er viktig med babymadrasser er at de ikke blir myke, og jeg tror alt som selges nå er hardt nok, det er slutt på myke barnemadrasser. Babyen skal ikke synke ned i underlaget, så liggecomfort er ikke et tema for meg. For sikkerhets skyld så valgte jeg den madrassen på ikea som kjentes hardest ut, og vi bruker ikke overmadrass.

En liten detalj med madrasser, er at det blir 4 ganger så mye støvmidd i en skumgummimadrass som i en fjærmadrass. Det betyr ikke noe for de fleste, men vi har veldig mye allergi i familien, og velger derfor alltid fjærmadrasser. NAAF nevner også noe om det i sin brosjyre om forebygging av allergi hos babyer.

Back
Topp