Madrassbeskytter/overmadrass baby

Hippolita

Flørter med forumet
Leser at tisselaken, altså sånne med plast i, ikke er å anbefale mtp. luftsirkulasjon i senga hos de små (krybbedød).

Hva bruker dere til å beskytte madrassen fra nyfødt av?
Er det noe som er greit å slenge til vask og ikke er for dyrt?
Er klar over at man ofte ikke trenger i starten, men vet også hvor kjipt det er å ikke ha tørr madrass etter uhell i sprinkelseng midt på natta..
Har bedside crib (40×90) og etterhvert vanlig sprinkelseng.

Kid har et tisselaken som ikke er så tett som de andre, men finnes kun i 60×120, men kan lett brettes rundt en mindre madrass, så vi har løst det med å ha et slikt på madrassen som fulgte med chicco next2me da den madrassen ikke er lett å vaske, også har vi klippet til en billig madrass fra jysk til å ha over igjen:) tisser han mye, gulper eller kaster opp så kan vi bruke orginalmadrassen mens den andre er til vask :)
Og gulpeklut under hodet.

Også passer jeg på å kjenne på bleia hver gang vi er oppe å mater, slik at den aldri er sprengfull :)
Og prøve deg frem med bleier, har mange halvrulle pakker liggende fordi jeg ikke har vært fornøyd med passformen ift natta hvor det gjerne går litt lenger tid mellom skiftene :)

Jeg skal kjøpe overmadrass til sengen, 2 stk som vi kan bytte på. De er som vanlig overmadrass for voksne. Tenker det er lettere å få vasket de enn å vaske hele madrassen. Godt mulig vi i sykdomsperioder og lignende putter sånne tissematter (de puster) mellom hovedmadrass og overmadrass for ekstra beskyttelse :)

Har kjøpt overmadrass fra ikea til ca hundre kr. Har et vanlig engangstisselaken under der, for å beskytte madrassen og for at det ikke skal bli klamt eller utrygt for baby. Den overmadrassen er tynn og kan lett slenges i vaskemaskinen.

Her har vi overmadrass + tisselaken. Hatt så mange bleielekasjer at tisselaken har vært helt nødvendig

Vi bruker bomullslaken med glatt underside. Ikke klamt, ikke dyrt og lett å vaske.

Fant "vanlig" madrassbeskytter også i vuggestr. på Jysk i dag :) Kjøpte 2 så kan vi bytte om det trengs. Den holder i alle fall det verste unna selve madrassen, men er jo ikke tett. Så bruker vi nok tisselaken når h*n blir større (og da ikke under hodet).
Synes Aerosleep og DryKid koster mye når man gjerne vil ha 2 stk. å kunne bytte på, selv om vo gjerne skulle hatt sånn.

Back
Topp