Madrassbeskytter fra Princess, farlig?

x1x*Andromeda*

Glad i forumet
Har lest at tisselaken bør ligger på tvers i sengen, slik at det ikke ligger under babyen hode. Hvis babyen snur seg med ansiktet ned, så får den ikke puste fordi tisselakenet er så tett. Dette kan altså være farlig så vidt jeg har skjønt.

Hva med madrassbeskytteren fra Princess? Har en slik, men vet ikke om jeg tør å bruke den etter å ha lest dette. Den dekker jo hele sengen! Noen som vet om det kan være farlig, eller om den puster nok til at den ikke skal være farlig?

Jeg kjøpte en overmadrass med tisselaken i på babyhuset.. Var dyr men smart

Hmmm..det vet jeg igrunn ikke..
Vet bare at jeg bare har brukt tisselaken som du sier her før...kun midt på...
Kan du ikke høre med princess da, om de mener at man kan puste igjennom..
Men tror du at du trenger det nå???[:D]

ORIGINAL: Veronica

Tipper Princess uansett sier at det er helt trygt! Jeg forsøkte å puste igjennom det selv. Var nok mulig å dytte igjennom litt luft, men det var utrolig tungt!!! Jeg hadde ikke likt å ligge med nesa nedi der selv for å si det slik. Vet ikke om jeg tør å bruke det eller om jeg skal "løpe" og kjøpe vanlig tisselaken [8|]

Ja, jeg tror jeg trenger det nå. Er det ikke i starten de tisser aller mest igjennom da [8|] Eller har jeg misforstått??

ORIGINAL: *Andromeda*

ORIGINAL: Veronica

Tipper Princess uansett sier at det er helt trygt! Jeg forsøkte å puste igjennom det selv. Var nok mulig å dytte igjennom litt luft, men det var utrolig tungt!!! Jeg hadde ikke likt å ligge med nesa nedi der selv for å si det slik. Vet ikke om jeg tør å bruke det eller om jeg skal "løpe" og kjøpe vanlig tisselaken [8|]

Ja, jeg tror jeg trenger det nå. Er det ikke i starten de tisser aller mest igjennom da [8|] Eller har jeg misforstått??

Kanskje lurt å kjøpe ett par vanlige da...[:D]

Kan bare ikke huske at jeg brukte det selv, men hukommelsen er jo ikke alltid på topp[;)]

jeg har noen tisselaken fra ikea jeg men jeg visste ikke noe om disse puste tingene. bra jeg følger med her da! trodde bare jeg skulle legge det over hele madrassen jeg, for det er til vogn og til vugge så da vil jo lakenet dekke hele madrassen.... men da skal jeg kanskje bare legge det på tvers da? skal jo seff ha vanlig laken over

Jeg kjøpte tisselaken på KID, og har det nå under meg selv i senga. Men det blir så tett og klamt når jeg ligger på det at jeg har halvveis bestemt at det aldri skal i babysenga. Og i allefall ikke nært hodet, for det er jo umulig å puste i det der. Sikkert andre tisselaken som er bedre kanskje, men man må nesten bare høre der man kjøper.

ORIGINAL: dommett

jeg har noen tisselaken fra ikea jeg men jeg visste ikke noe om disse puste tingene. bra jeg følger med her da! trodde bare jeg skulle legge det over hele madrassen jeg, for det er til vogn og til vugge så da vil jo lakenet dekke hele madrassen.... men da skal jeg kanskje bare legge det på tvers da? skal jo seff ha vanlig laken over

Jeg også trodde som deg først, men nå har jeg altså lest noe annet [8D] Legg det på tvers du, så er du sikker [:)]

Jeg har en plan, og dermed kanskje et tips:
Skal ha slik tynn overmadrass som bare er til å stappe i vaskemaskina, også skal jeg ha tisselaken under dette. Altså mellom hovedmadrass og overmadrass. Da blir det ikke klamt/vanskelig å puste hvis han skulle snu seg, pluss at hovedmadrassen blir beskyttet. Jeg kjøper bare to av den billigste sorten overmadrass på IKEA så tenker jeg dette blir supert [;)]

ORIGINAL: Klatten

Skal ha slik tynn overmadrass som bare er til å stappe i vaskemaskina, også skal jeg ha tisselaken under dette. Altså mellom hovedmadrass og overmadrass. Da blir det ikke klamt/vanskelig å puste hvis han skulle snu seg, pluss at hovedmadrassen blir beskyttet. Jeg kjøper bare to av den billigste sorten overmadrass på IKEA så tenker jeg dette blir supert [;)]

Jeg har allerede reid opp sengene slik!!! [:D]
Først madrass, så tisselaken, så overmadrass og til slutt laken....

Syntes selv det hørtes veldig smart ut [8D] Noen som har erfaringer?

ORIGINAL: Klatten

Smart du er a, Klatten!! [;)] Genialt! Alternativt, jeg som tenker å ha Leandervugge også: Legge Leandermadrassen i bunn, så tisselaken, så et pledd og deretter laken, barn og dyne. Må vel funke fint det også? [:)] Ellers er jo ikke Leandermadrassen så nøye med, trekket kan jo vaskes og madrassen fikk jeg laget for 150 kr. Så om det blir søl så ordner det seg. Tror jeg dropper tisselakenet der.

I vugga har jeg kjøpt sånn Dry madrass (fra Babyshop), med avtagbar overmadrass festet med glidelås. Så tenker den også slipper unna tisselaken. Men til sprinkelseng senere er Klatten sitt tips gull! [;)]

Jeg har ammemadrassen ifra DryProdukts som jeg bruker som underlag i begynnelsen, også har storesøster overmadrass i samme serie i sprinkelsenga. Da blir det som to før har sagt. Tisselaken under en overmadrass. Det er i utgangspunktet det det er.

den første aktive bruken med tisselaken for min del kom ikke før bleieavvenninga.. min første tissa gjennom kanskje en eller to ganger..
Hadde sånn tynn madrassbeskytter over tisselaken.
Per i dag har femåringen tisselaken under vanlig laken, men da bare i området under rumpa.

ORIGINAL: *Andromeda*

Ingen som kjenner til disse formsydde madrassbeskytterene fra Princess?

Jo, jeg har kjøpt en sånn! Syns den virket genial og var så fornøyd helt til jeg så denne tråden. [:D] Men jeg tenkte også å ha overmadrassen oppå uansett. Var faktisk mannen som kommenterte at han mente det ble for klamt for mini å ligge på det lakenet (selv med et ekstra laken over). Og nå har jeg jo minst en grunn til! [;)]

dette vet jeg ikke noe om egentlig..
men har vel ikke helt følt behovet for tisselaken o.l. de første mnd....
og babyen skal jo ikke sove på magen uansett.. og når de klarer å snu seg sånn selv sies det jo at da klarer de å snu seg tilbake også.. eller i hvertfall vri på hodet så de får puste...

Back
Topp