Madrassbeskyttelse

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Nå håper jeg det er noen som kan hjelpe!

Er det noen som har noen tips til tisselaken eller annet som faktisk klarer å ta i mot en del urin på natten?

Sliter med at barnet tisser og da ned til madrassen som må vaskes og tørkes hver eneste gang...

Tisselaken er jo normalt bare vanntett så det ikke går gjennom, men absorberer ikke. Men om du kjøper sånne engang på apoteket, så er jo det sånne som absorberer, det kan jo hjelpe?

Vi hadde en periode alltid madrass, tisselaken, laken, madrassbeskytter/tynn overmadrass, tisselaken og laken. Så tok vi av øverste lagene og kastet i vaskemaskinen, så var senga klar, ekstra dyne ferdig redd tilgjengelig. Vi hadde også en ekstra madrass stående ved behov. Vi vasket sengetøy og dyne jevnt og trutt. Fikk hjelp av helsestasjonen med en tissealarm vi festet på undertøyet så h*n våknet og fikk bukt med problemet etterhvert.

Enig med de over. Vi kjørte tisselaken for å beskytte madrass og sparer meg for mye vask med engangskladd over som faktisk absorberte opp endel.

Desse her fra ikea har jeg brukt. Finnes og engangs kladd fra Apotek

Vedlegg

• C1DA9148-F8E4-4EB2-B292-DB86CE7B3403.png
    C1DA9148-F8E4-4EB2-B292-DB86CE7B3403.png
    2,2 MB · Visninger: 15
Bruker tisselaken fra jysk med vanlig laken over. Lakenet hindrer at madrassen blir våt, og det vanlige lakenet absorberer. Har ikke gått gjennom til madrassen enda. Kuttet i tillegg litt ned på vanninntak på ettermiddagen, så det ikke ble så store mengder:)

Takk for tips alle sammen :) Engangskladder skal kjøpes inn :) Vanninntak er redusert allerede :)

Screenshot_2023-11-03-09-22-31-86_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Disse absorberer en del. I babysengene har jeg slike , også en sånn ala Ikea sine under. Da kan det vaskes på 60°c ved behov. (Fantastisk under omgangssyke og når ungen kler av seg bleien ila natta). I sengen til større barn, har jeg den grusnarv fra ikea.

Takk for tips alle sammen :) Gikk til innkjøp av kladder og har ikke hatt problemer med våt madrass etterpå :) Noe lukt, men det har spray og litt tørk tatt knekken på :)

Back
Topp