Madrass

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Hvilken madrass har du kjøpt inn til babyen? Og evt overmadrass. Ønsker ikke å bruke tisselaken den første tiden så tenker det kan være greit med en overmadrass som beskytter madrassen og som er enklere å vaske.
 
Har kjøpt helsemadrass fra Barnas Hus.

Jeg er også på utkikk etter overmadrass for å beskytte helsemadrassen, men er redd den tar bort effekten
 
Vi har en overmadrass fra DRY. Veldig praktisk, den er 2 delt med glidelås, beskytter madrassen under.
 
Vi har kjøpt en enkel skummadrass fra jysk, og har overmadrasser fra samme sted som kan vaskes på 90 grader. Det har fungert glimrende før. De selger visst ikke overmadrassene til sprinkelseng over disk lenger - men på nett (pass på å velge bommullsvarianten, ikke polyester) . Tidligere hadde de også enda mindre overmadrasser, til vogn/vugge, men de finner jeg ikke. Finner overmadrasser fra Rätt Start (bl.a. på jollyroom), men syns de var dyre. Andre alternativer jeg har funnet var enda dyrere. Tar også imot tips...
 
Kjøpt madrass på Ikea. Ikke en av de billigste. Så har vi tisselaken og vanlig laken på :)
 
Har også kjøpt madrass på IKEA, fant ikke overmadrass der så har ikke det.
 
Har kjøpt helsemadrass fra Barnas Hus.

Jeg er også på utkikk etter overmadrass for å beskytte helsemadrassen, men er redd den tar bort effekten

Har sett på denne som madrass jeg og. Trekket kan jo vaskes, men usikker på om det ville tørket til sengen skal brukes igjen.
 
Kjøpt madrass på Ikea. Ikke en av de billigste. Så har vi tisselaken og vanlig laken på :)

Samme som oss :)
har ikke kjøpt ny madrass nå, så han kommer til å bruke den som storesøster har brukt i to år. ;)
 
Kjøpt den i midterste prisklasse på Ikea til sprinkelsengo, samme sort som de andre to har brukt. Aldri hatt overmadrass.

Kjøpt madrass å barnas hus til bedside criben, har bare vanlig laken på enda da planen er at hun skal sove i babynestet
 
har en helt enkel skumgummi madrass med trekk. Legger kladd under lakenet. Ble anbefalt å vente med overmadrass til senere.
Bytter hele madrassen når hun blir større.
 
Jeg har kjøpt madrass på Ikea til sprinkelseng i den midterste prisklassen. Skulle gjerne hatt en overmadrass som kunne vaskes. Tror de har madrassbeskytter på Ikea, tenkte kanskje jeg skulle kjøpe en slik, men litt usikker på hvordan madrassbeskytter påvirker spedbarnsdød...
 
4278E96F-8F92-4DAA-826F-F74D9228FEAB.png
Jeg har kjøpt madrass på Ikea til sprinkelseng i den midterste prisklassen. Skulle gjerne hatt en overmadrass som kunne vaskes. Tror de har madrassbeskytter på Ikea, tenkte kanskje jeg skulle kjøpe en slik, men litt usikker på hvordan madrassbeskytter påvirker spedbarnsdød...

Produsentene roper over seg.. og påstår at de har den beste og mest sikre.. forholder meg til fakta.
Gå inn på lub.no å les resten :)
 
har en helt enkel skumgummi madrass med trekk. Legger kladd under lakenet. Ble anbefalt å vente med overmadrass til senere.
Bytter hele madrassen når hun blir større.

Vet du hvorfor man skal vente med overmadrass til senere?
 
Har kjøpt denne https://www.barnashus.no/babysleep-fibermadrass-40x90cm.html til bruk i bedside criben. Ønsker ikke å bruke tisselaken og syns det er litt vel stiv pris på overmadrasser/madrassbeskytter i den størrelsen. Så da kjøper jeg heller ny madrass om det skulle skje uhell jeg ikke får vasket bort :p Vi har også madrass etter storebror liggende, men ønsker egentlig ikke å bruke den.

Når vi går over til sprinkelseng kommer vi nok til å kjøpe både sprinkelseng og madrass på IKEA. Kjøpte en veldig grei madrassbeskytter på IKEA i 60 x 120 cm i 2016, men det ser dessverre ut som at den ikke selges lenger...
 
"Tisselaken
Unngå bruk av tisselaken med plast. Dersom barnet kommer over på magen med ansiktet ned i madrassen, skaper plasten ugunstig pusteforhold for barnet. Babyer har på seg bleier så tisselaken skal ikke være nødvendig. En fast og tynn overmadrass som er vaskbar kan være et tryggere alternativ."
Visste det ikke :nailbiting:
Vi har kjøpt en madrass på Ikea som har vaskbart trekk men også tisselaken over den. Jeg skal ta det vekk med en gang!
 
"Tisselaken
Unngå bruk av tisselaken med plast. Dersom barnet kommer over på magen med ansiktet ned i madrassen, skaper plasten ugunstig pusteforhold for barnet. Babyer har på seg bleier så tisselaken skal ikke være nødvendig. En fast og tynn overmadrass som er vaskbar kan være et tryggere alternativ."
Visste det ikke :nailbiting:
Vi har kjøpt en madrass på Ikea som har vaskbart trekk men også tisselaken over den. Jeg skal ta det vekk med en gang!

Jeg skal ha kladd i senga.. men på tvers.( under laken selvfølgelig) Ikke sikkert at det er nødvendig.. da tar vi den bort. :)
 
Har madrass fra ikea (i midterste prisklasse) og madrassbeskytter oppå.
 
Nå ble jeg plutselig litt usikker.. Vi tenkte at lillebror skulle arve bedsidecrib-madrassen til storebror, men vi har jo ikke hatt noe madrassbeskytter eller overmadrass over. Så madrassen kan jo inneholde litt ymse :bag: For selve madrassen kan vel ikke vaskes? Burde jeg kanskje kjøpe ny, evt en overmadrass??
 
Back
Topp