Madrass

Sissi

Glad i forumet
Hei jenter!

Prøvd å google litt, men det står jo mye forskjellig angående dette!
Jeg mener og ha hørt at man skal ha ny madrass til hvert barn? Stemmer dette, eller kan vi bruke madrassen fra storesøster til minstemann også? Den madrassen hun hadde i sprinkelsengen er sånn hvor man kan vaske den øverste delen på hvis det har noe å si! Kjøpe ny eller? Hva gjør dere andre som har flere barn?

Har i hvertfall fått beskjed av min bestemor om å ikke overta noe brukt madrass, da den er "forma" etter forrige baby. Aner ikke og er i grunnen litt usikker på om det ligger noe i det. Jeg valgte i hvertfall å ta imot en lite brukt madrass… den ser da helt ny ut, og babyer veier jo ikke så mye at den skal kunne forme seg SÅ mye at det skal ha noe å si i mitt hode.

Jeg har også hört at man ikke skal overta gammel madrass, men den vi har tror jeg har värt brukt til så gar mer enn en unge, orker ikke väre for hysterisk på det:) Den ser grei ut og det har värt brukk tissleaken, og jeg har vasket både madrassen og alet annet, så det får duge:)

Jeg kjøpte ny. Vil ikke ta sjangsen selv om den ikke er spydd eller tisset i. Har lagt i boden da..

Sent from my iPhone using BV Forum

Da tror jeg at jeg satser på å kjøpe en ny! Takk for svar :)
Den storesøster hadde i sprinkelsenga ble jo brukt i ca 2 år, så da er det sikkert greit med ny madrass tenker jeg :)

jeg kjøpte ny :) men har en som er brukt noen få ganger til å ha i reise seng :P så regner med det går greit det er jo ikkje så ofte vi er ute og reiser. og besteforeldre har senger stående hos seg.

Back
Topp