Madrass

preggysue

Blir kjent med forumet
Dere som har barn fra før, kjøper dere ny madrass til sprinkelsenga? Har en sønn fra før som har brukt den i ca 1,5 år. Har også ei vugge som han brukte i 6 mnd. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt det, men så leste jeg en plass at en skulle ha ny madrass for hvert barn.

Vi kommer til å bruke samme madrass. Vi har da ikke hatt noen gulpeunge, og hatt minimalt med uhell i senga - både av oppkast og fra bleiene. Kommer til å vakse trekk og kjøpe ny overmadrass. Vi har også godt inneklima og røyker ikke.
Ville sett ann hvor fint du føler madrassen er brukt. Det er jo spesielt i forhold til krybbedød en ikke annbefaler at madrasser arves. Kjøp iallefall aldri en madrass brukt av folk du ikke kjenner/stoler på - en vet aldri hva som er skjedd i madrassen, om det er røykt inne og hvordan inneklimaet er.

Vi kjøper ny ja. Har ikke hatt så mange uhell, og den vi har er delt i vaskbare lag som har fått en runde i vaskemaskinen ved uhell, men vi tar ingen sjangser. Hvis det er rester av oppkast o.l på madrassen utvikles det giftige gasser som ikke er bra for et spedbarn, og selv om det muligens hadde gått helt fint, orker jeg ikke ha det i bakhodet når lillebror sover. :) Ny madrass er en liten investering i den store sammenhengen, så for oss ble valget enkelt.

Tipset mitt er at om du er helt sikker på at madrassen ikke har blitt for myk eller har rester av uhell bruker du den, er du ikke sikker bruker du den ikke:)

Mims skrev:
Vi kjøper ny ja. Har ikke hatt så mange uhell, og den vi har er delt i vaskbare lag som har fått en runde i vaskemaskinen ved uhell, men vi tar ingen sjangser. Hvis det er rester av oppkast o.l på madrassen utvikles det giftige gasser som ikke er bra for et spedbarn, og selv om det muligens hadde gått helt fint, orker jeg ikke ha det i bakhodet når lillebror sover. :) Ny madrass er en liten investering i den store sammenhengen, så for oss ble valget enkelt.

Tipset mitt er at om du er helt sikker på at madrassen ikke har blitt for myk eller har rester av uhell bruker du den, er du ikke sikker bruker du den ikke:)

Akkurat som eg skulle sagt det selv! :o)

Nei, jeg tror ikke det fordi vi skal ha lammeskinn oppå uansett. De er nye da:)

Jepp!! Kjøper ny madrass til sengen! Brukte overmadrass sist, så hadde vel strengt tatt holdt å bare bytte ut denne. Men, må ha ny seng, og da kjøper vi like greit ny madrass også. I vuggen kommer jeg til å ha den samme madrasser som sist.

Mims skrev:

Jeg brukte samme madrass med første og andremann, hadde bare minimale uhell med førstemann i tillegg til at vi hadde tisselaken og overmadrass.  Så trodde jeg ikke vi skulle ha flere barn og ga bort sengen i fjor sommer. Nå har jeg kjøpt en brukt m/ madrass for de hadde gjort det samme som meg og hadde ikke hatt oppkast i den. 
Det er oppkast-rester som kan være farlig med brukte madrasser.

Vi beholder madrassen inntil videre, men vasker den en ekstra runde. Har aldri hatt oppkast i sengen eller andre uhell, så det bør gå fint.

Bruker også lammeskinn i starten hvis ikke sommeren blir for varm da :)

Ja, vi kjøper ny madrass. Det er det eneste vi bytter ut av de tingene som vi har fra før.

Back
Topp