Madrass

Blistex

Forelsket i forumet
Jeg blir helt tullete av alle de madrassene man kan velge mellom til babyen... Den ene bedre enn den andre, med de og de fantastiske egenskapene osv...

Synes det var mye enklere å velge seng til oss, for vi kunne jo prøveligge og kjenne etter hva som passet!

Jeg begynner å oppdage at det generelt sett finnes et hav av babyutstyr, og jeg har en mistanke om at mye av det er fullstendig bortkastet å kjøpe inn! :p

mye er bortkastet ja, en har ofte litt forskjellige behov. jeg brukte f.eks ikke stellebord sist, men trenger det på det badet vi har nå, sengen brkte jeg ikke før mini var 8 mnd. så kunne fint spart meg innkjøpet av den til å begynne med.

men når det gjelder madrass: en fast madrass, gjerne med overmadrass så er en rimelig safe på at bebisen liker det

Vi pratet med salgssdama på babyshop og hun foreslo en madrass med ett system for lufting øverst i madrassen. da får baby lettere mer luft hvis han snur seg på magen. Synes det hørtes fornuftig ut, men har ingen andre erfaringer.

Noen andre som har erfarigner om denne?

Juice skrev:
Vi har lurt litt på å kjøpe den ene madrassen til ikea (den som heter skönt).
Noen som har erfaring med denne?

Kom foresten over en link hvor de forklarer om gode babymadrassen (klikk.no):
http://www.klikk.no/foreldre/article674252.ece

Vi har Ikea madrass og vært fornøyd med den. Men tror vi har den Vyssa. Vet ikke helt hva som er forskjellen, men fikk se hvordan dem såg ut inni og tok den som de i butikken anbefalte :P

Jepp... Mye bortkastet å kjøpe... Og veldig lett å la seg lure! 

Vi har en rimelig madrass fra Jysk til sprinkelsengen. Den skal byttes ut nå når Sondre får ny "stor-gutt-seng" til jul og da kjøper vi en fra Ikea. Jysk.-madrassen er helt grei. Sondre har sovet kjempegodt på den, men den har vært tissevåt noen ganger, så nå skal den kastes... 

Det er viktig med en god Madrass til barna også, da sover de bedre også. Viktig med en som puster godt samtidig som den er litt fast men samtidig litt myk også , så den Ikke blir får hard vil jeg si. ;) vil heller gi litt mere får en god Madrass;) men som sagt, til enhver smak;)

madrass har jeg ærlig talt aldri tenkt over. Vi fikk med en Svane Ekornes madrass da vi kjøpte senge til vår eldste. Fornøyd med den.. gutten hakke klaga, og det virker ikke som om han er noe misfornøyd heller.

Nå har vi ikea vyssa til minsten, som hu skal ligge i fra 2-3 mnd... regner med at det går bra også. 

Tusso86 skrev:

Juice skrev:
Vi har lurt litt på å kjøpe den ene madrassen til ikea (den som heter skönt).
Noen som har erfaring med denne?

Kom foresten over en link hvor de forklarer om gode babymadrassen (klikk.no):
http://www.klikk.no/foreldre/article674252.ece

Vi har Ikea madrass og vært fornøyd med den. Men tror vi har den Vyssa. Vet ikke helt hva som er forskjellen, men fikk se hvordan dem såg ut inni og tok den som de i butikken anbefalte :P

Ja, tror det er flere ikea madrasser til baby..alle heter vel ikea Vyssa, men vi tenkte på Ikea Vyssa Skönt.
Blir sikkert til at vi velger den madrassen :-)

Vi såg på IKEA sine madrasser. Syntes flere av de virket ganske ok, men vi ble enige om å undersøke litt hvilke andre alternativer vi har. Jysk har nok en del vil jeg tro ja, så vi må nok innom dem og :) Er det slik at sengene til IKEA kun er dimensjonert for deres madrasser? (Er jo litt typisk IKEA da) :p

Vi har kjøpt en madrass på IKEA, den myke sorten, Vyssa, men husker ikke om det er Skönt. Håper den er bra nok :)

Spedbarn og små barn veier så lite at valg av madrass er ikke SÅ viktig når det kommer til komfort for barnet. Dette med luftesystemer osv har jeg ikke peil på:)

Spedbarn og små barn veier så lite at valg av madrass er ikke SÅ viktig når det kommer til komfort for barnet. Dette med luftesystemer osv har jeg ikke peil på:)

Back
Topp