Madrass

Elle

Glad i forumet
Marsboerne2017
Hva slags madrass bruker dere i sprinkelsenga og vugge?
'Hvor tykk og er det noe man helst ikke sakl bruke?
Har en Hensvik sprinkelseng fra ikea og fått ei fin sofievugge=)

I senga skal jeg ha en babymadrass fra Jysk (den beste de hadde) Den er det også et tykt og mykt trekk utenpå, noe som kan være kjekt om det blir lekasjer :p og så er det to forskjellige underlag, som en selv kan velge :) her er en link: http://www.jysk.no/4/5/28/3231009/a/catalog

I senga på stuen så kjøpte jeg bare en billigmadrass på jysk som jeg klippet til (blir jo ikke liggende mange mndr i seng/vugge på stuen)

Ellers så har jo de fleste babyforretninger madrasser da :)

Ok... Men er det sånn at man egentlig ikke skal bruke skumgummi madrasser?
Kjøpte en sånn billig på jysk som jeg tenkte å klippe til i vugga.. det er jo ikke mange kiloene som skal ligge der mener jeg...
Jeg og søstra mi lå jo ikke akkurat på tykke madrasser:p
Første mamma reagerer på den ene madrassen..den er jo så tjukk! Men enda det var ikke den tykkeste de hadde!

Babyer trenger slettes ikke tykke madrasser, det er snakk om liten vekt på en nokså stor overflate.. Jeg kjøper ikea madrass til 3-400 til sprinkelsenga (kaster den vi har) men i vuggen bruker jeg en skummadrass som skjæres til.. Vuggen finnes det ikke madrass til som passer så den MÅ skjæres til, og uansett er det ikke lenge han blir å ligge i den...

Her går vi for kvalitet!

Vi har kjøpt spring-madrasser fra Barnas Hus:
http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnerom/madrasser/babysleep-springmadrass-60x120-cm.html

Med DryBaby overmadrasser:
http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnerom/madrasser/dry-kid-overmadrass.html
(veldig kjekke om uhellet skulle være ute i senga...)

Tykkelsen er vel ikke så viktig, det er vel heller det madrassen er laget av som spiller noen rolle...

Så vidt jeg har skjønt er det viktigste at babyene ligger på en madrass som er fast.

Vi har kjøpt denne [:)] ;

http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnerom/madrasser/babysleep-helsemadrass-60x120-cm.html

DENNE Svane Baby madrassen har vi til snuppa vår, og den skal gutten vår også få.

Den er på salg noen ganger forresten[:)] Den er hygienisk, og bra for allergikere som oss! I vuggen forrige gang, så hadde vi ikke så bra madrass igjen... Tror ikke det er så viktig at den er superspretten i begynnelsen når de ikke veier noen ting. Men det er kanskje litt viktig hva madrassen er laget av. I vuggen lå hun ofte på soveskinn i tillegg, men det blir nok ikke aktuelt denne gangen siden det er ganske varmt i leiligheten vår på sommeren.

ORIGINAL: Millali

DENNE Svane Baby madrassen har vi til snuppa vår, og den skal gutten vår også få.

Den er på salg noen ganger forresten[:)] Den er hygienisk, og bra for allergikere som oss! I vuggen forrige gang, så hadde vi ikke så bra madrass igjen... Tror ikke det er så viktig at den er superspretten i begynnelsen når de ikke veier noen ting. Men det er kanskje litt viktig hva madrassen er laget av. I vuggen lå hun ofte på soveskinn i tillegg, men det blir nok ikke aktuelt denne gangen siden det er ganske varmt i leiligheten vår på sommeren.

Linken din viser ikke til noen madrass [:)]

Ja, glemte å si at vi skal ha korthåra soveskinn oppå også [:)] Det regulerer temperaturen veldig godt [:)]
En annen ting er at vi har kjøpt sprinkelsenger i 70x140, så de madrassene vi har kjøpt skal de bruke ganske lenge, det er jo juniorstørrelse (noen bruker vel det nesten til skolealder).

ORIGINAL: splash

Ja, glemte å si at vi skal ha korthåra soveskinn oppå også [:)] Det regulerer temperaturen veldig godt [:)]

Så rart... Den vises når jeg trykker der jeg skrev HER. Det er i hvertfall Svane Baby madrass som de har på Skeidar. Den koster nå 830 kr. Her er det som står om den:
Madrassen gir den beste støtten til myke babykropper, samtidig som den er svært hygiensk.
Kan tas fra hverandre og skylles.
Alle deler tørker hurtig.
Avtagbart trekk i strikket stretch-tekstil kan vaskes på 60 C
5 lag førsteklasses hulfiber i polyester.

Så rart... Den vises når jeg trykker der jeg skrev HER. Det er i hvertfall Svane Baby madrass som de har på Skeidar. Den koster nå 830 kr. Her er det som står om den:
Madrassen gir den beste støtten til myke babykropper, samtidig som den er svært hygiensk.

Får opp at jeg må velge varehus på linken din. Men nå ser jeg jo hvilken madrass du snakker om [:)] Sikkert kjempe god den [:)]

Får opp at jeg må velge varehus på linken din. Men nå ser jeg jo hvilken madrass du snakker om [:)] Sikkert kjempe god den [:)]

Tror den kom best ut i en eller annen test forrige gang jeg gikk gravid... Snuppa sover hvertfall godt på den[:)] Og gutten i magen får samme seng som henne og samme madrass. De overmadrassene du viste så utrolig kjekke ut da... Men var litt dyre. Er ikke billig med små barn nei[:)]

Tror den kom best ut i en eller annen test forrige gang jeg gikk gravid... Snuppa sover hvertfall godt på den[:)] Og gutten i magen får samme seng som henne og samme madrass. De overmadrassene du viste så utrolig kjekke ut da... Men var litt dyre. Er ikke billig med små barn nei[:)]

Nei, det skal være sikkert og visst! [:o][:D]

Husker ikke merket på madrassen vi har til Lillemor. Er ikke så viktig hvor mye en madrass koster. Kan koste 100 kr å nesten være bedre enn dem til rundt en 1000 lapp. Så lenge barnet ligger på en fast madrass og ikke en myk, så har det ikke noe å si... I senga i stua blir det en 5 cm tykk madrass siden han ikke skal ligge så mye der... Men nede er den Ca 10 cm..

Back
Topp