Madrass til sprinkelseng

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Vi skal kjøpe madrass til sprinkelsengen, og lurer på om det er noe spesielt vi skal se etter. Vil ha en viss kvalitet med tanke på sikkerhet og at den kan brukes hele perioden der sengen skal brukes. Men gjerne ikke koste en formue.. :) noen anbefalinger?

Vi skal kjøpe madrass til sprinkelsengen, og lurer på om det er noe spesielt vi skal se etter. Vil ha en viss kvalitet med tanke på sikkerhet og at den kan brukes hele perioden der sengen skal brukes. Men gjerne ikke koste en formue.. :) noen anbefalinger?

Vi kjøpte en relativt dyr på Barnas hus, og er fornøyd med den. Har brukt den til 2 barn, og planlegger å bruke den til nummer 3 også.

Jeg har en pengeforbruksfilosofi som sier at en skal prioritere pengebruk i denne rekkefølgen for et godt liv:
1. Der man sover (madrass, pute, dyne, seng, pysj)
2. Der man ofte sitter (stoler, sofa)
3. Det man har på bena (sko, strømper)
4. Kaffe!
5. Øvrig
:happy::happy::happy:

Nå gidder ikke vi styre med sprinkelseng denne gangen, forrige gang kjøpte vi den mest faste de hadde på Ikea, tror nok det hadde fungert fint. (men var helt umulig å få baby til å sove annet enn oppå eller kliss inntil oss, så ble bare i vår seng og sprinkelsengen ble ikke brukt) Skulle vi kjøpt madrass igjen ville jeg nok sjekket om det fantes en ordentlig futonmadrass i rett størrelse for å mest mulig unngå kjemikalier, for the eksempel fra futonota.no. Vi skal kjøpe seng til oss derfra nå, med futonmadrass fra tyske Futonwerk :)

Har en fast fra IKEA med vaskbart trekk fra forrige. Men tar ikke frem sprinkelsenga enda, forventer samsoving i noen mnd før den blir tatt ibruk ❤️

Hva med madrass til bedside crib? Og sånn av ren nysgjerrighet, hva er bakgrunnen for at man ska bytte madrass? (Har fått sengen av min søster)

Hva med madrass til bedside crib? Og sånn av ren nysgjerrighet, hva er bakgrunnen for at man ska bytte madrass? (Har fått sengen av min søster)
Jeg kjøpte ny madrass til arvet bedside crib på jollyroom. Eneste stedet jeg fant en som passet så jeg hadde ikke så mye valg med tanke på type. Det er anbefalt å bytte madrass mellom hvert barn fordi de blir litt slitt, samt at det kan være rester av gulp/urin som kan skape ett dårligere sovemiljø.

https://www.lhl.no/lhl-astma-og-all...rom/kast-den-brukte-madrassen-pa-barnerommet/

Back
Topp