Madrass til sprinkelseng

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Hvor tykk madrass har dere til sprinkelsenga??:-) Skal på Ikea og kjøpe sprinkelseng og madrass i morgen, men er så usikker på hvilken madrass jeg skal kjøpe, er da så mange forskjellige tykkelser!!o_O Har virkelig ikke peiling på det her, jeg!:-P

Husker ikke hvor tykk den er, kjøpte den på jollyroom for 250 kr. Den vi har til vugga er vel 8cm, og ganske fast:-) Tenker å kjøpe en ny til sprinkelsenga på jysk eller ikea, og tenker at så lenge den er fast og anbefalt til babyer går det nok fint;-)

Husker ikke hvor tykk den er, kjøpte den på jollyroom for 250 kr. Den vi har til vugga er vel 8cm, og ganske fast:) Tenker å kjøpe en ny til sprinkelsenga på jysk eller ikea, og tenker at så lenge den er fast og anbefalt til babyer går det nok fint;-)
Har du link, kanskje?:-)
Er tykkelser alt fra 5-8cm på Ikea, så jeg har null peiling!:-P

Vi kjøpte den nest tykkeste på ikea. Var salg og den tykkeste var utsolgt da. Men er en kjempe god madrass.

Burde man ha både madrass og overmadrass til baby? Eller er det overdrevent?

Spørs hvor lenge du tenker dr skal bruke den.

Et spedbarn trenger ikke nor annet enn en billig skumgummimadrass, barnet veier ca ingenting. Vi kjøpte springfjær-madrass og overmadrass vi kan vaske. Men våre unger bruker den til de er over 4 år gamle (og ikke i særlig grad som babyer)

Overmadrass hadde vi dog til minibaby i vugga også. Kan kokvaskes. Rett og slett for hygiene. I tilfelle uhell, gulp, bleielekkasje etc

Et spedbarn trenger ikke nor annet enn en billig skumgummimadrass, barnet veier ca ingenting. Vi kjøpte springfjær-madrass og overmadrass vi kan vaske. Men våre unger bruker den til de er over 4 år gamle (og ikke i særlig grad som babyer)
Skal nok ikke bruke den til han er 4 år i allefall, men sikkert til han er sånn 2 eller noe.. :-) Kan jo kjøpe en skumgummimadrass nå da kanskje, og evt bytte den ut senere :-)

Her blei sprinkelsengå brukt i kun ca 10 mnd :p Då fant hu ut koss hu klatra over.. Så hu va tidlig me juniorseng! Håpe an så komme nå e litt mer bedaglige av seg ;)

Vi har jo bare tre vegger på den da, de bruker den ikke som sprinkelseng. Bare som ei lita juniorseng, kan du si, så får de voksen etterpå

Enig! Som nyfødt hadde lille vår bare en skumgummimadrass i vogga. Mens når vi gikk over til sprinkelseng som ble brukt fram til tre år gikk vi opp i tykkelse (med tisselakenmadrass over fra IKEA - genial) og nå i storsenga har vi en springfjærmadrass og overmadrass. Denne vil jo bli brukt lenge. Holder kanskje med skumgummi og... Men jeg tenker litt på hva jeg foretrakk da jeg var lita og :p

Back
Topp