madrass til lekegrind...??

kattekvinna

Forumet er livet
hei!

Vi har kjøpt en lekegrind brukt, men uten madrass i... vi har ikke lyst å bruke en gammel madrass fra loftet full i støv og midd, men finner ikkje noe sted som selger bare madrassen.. 1x1 meter.. Noen som har tips??

Vi brukte ikke madrass i lekegrinden sist, kjøpe et sånt "trekk" som dekker bunner pluss at det går opp på sidene. Under det la vi litt tepper slik at det skule bli mykt og når han sov der lå han på et ekstra teppe i tillegg(var jo bare når han var baby at han sov der, de første 5-6 ukene)[:)]

Skjønner ikke helt poenget med å ha lekegrind?

Det hemmer jo barnet i å bevege seg fritt, samt at i mine øyne kan det likestilles med å sette mennesker i bur.. er det ikke bedre å ha trappegrider? Da får barnet åle og krype fritt rundt?

vi vil ha det i og med at vi har hund..litt tryggere da..spurte på reflex om en sånn madrass..men de hadde ikke heller..selv om de selger lekegrinda :) så vi får finne på et eller annet lurt :)

ORIGINAL: Freaky*Nurse

Skjønner ikke helt poenget med å ha lekegrind?

Det hemmer jo barnet i å bevege seg fritt, samt at i mine øyne kan det likestilles med å sette mennesker i bur.. er det ikke bedre å ha trappegrider? Da får barnet åle og krype fritt rundt?

noen unger føler seg mye tryggere i en lekegrind enn i ett større rom alene selv om rommet er helt trygt..de finner roen og flere utrykker selv at de ønsker å væe der. Men alt med måte, det skal ikke erstatte kontakten med foreldrene for mye og jeg ser helst at barnet er i lekegrinden når f.eks mor trenger å ta seg en dujs, stelle seg på badet, lager mat osv..

Jeg brukte vippestolen til å ha barnet i når jeg dusjet og laget middag. Funka bra det.

Kan skjønne om man har hunder/katter, men de kan jo like gjærne hoppe nedi lekegrinda??

-Barn skal jo ikke ligge så mykt så hva med å bare ha tykke ullpledd i bunn, evt med etlaken over?

Det er ikke bra for et lite barn å sitte for lenge i en vippestol. Da er det bedre med lekegrind, slik at barnet har større utfoldelses muligheter, som igjen fører til en raskere motorisk utvikling hos de små.. Vippestol er jo en fin ting i kortere perioder da, men det er bedre å la barnet ligge på gulvet. Myyye på magen...anbefales, mange er lei det pga barn ofte ikke liker det før de er sterke i nakken...men det er jo enting som er med på å styrke... Alle er jo forskjelllige og har forskjellige meninger, noe som bør være meget velkomment og fritt og utale seg om[:D] Skled litt vekk fra hovedspørsmålet her ....sorry [;)]

Vi har tenkt å ha lekegrind, men har ikke kommet så langt til å kjøpe det enda. Vil gjerne se hvordan det går med hunden og babyen først og hvor stort behovet er for grind. Vi har en liten hund bare, så han kommer uansett ikke til å hoppe over. Det er vel de færreste hunder som ville gjort det vel? Er ikke grinda 1m høy eller noe sånt?

ORIGINAL: bea_

Det er ikke bra for et lite barn å sitte for lenge i en vippestol. da er det bedre med lekegrind, slik at barnet har større utfoldelses muligheter. Vippestol er jo en fin ting i kortere perioder da, men det er bedre å la barnet ligge på gulvet.

Han satt ikke, har en vippestol som kan legges vanrett og har en lekebøyle over. Kjøper ikke billigdrit som er skadelige for ryggen! Er 100% klar over at barn skal ligge flatt og det har han gjort og det kommer nurket også til å gjøre. Dessuten liker jeg ikke tanken på å la barnet ligge i stua, mens jeg selv er i dusjen.. Brukte vippestolen til dusj og sånnt, når jeg var på do hadde jeg stellebordet (med hjul) som jeg la han på og handa over. Om barnet var urolig når jeg skulle lage middag hadde jeg han i vippestolen sammen med meg, om han sov eller koste seg la han på gulvet på et teppe

ORIGINAL: Freaky*Nurse

ORIGINAL: bea_

Det er ikke bra for et lite barn å sitte for lenge i en vippestol. da er det bedre med lekegrind, slik at barnet har større utfoldelses muligheter. Vippestol er jo en fin ting i kortere perioder da, men det er bedre å la barnet ligge på gulvet.

Han satt ikke, har en vippestol som kan legges vanrett og har en lekebøyle over. Kjøper ikke billigdrit som er skadelige for ryggen! Er 100% klar over at barn skal ligge flatt og det har han gjort og det kommer nurket også til å gjøre. Dessuten liker jeg ikke tanken på å la barnet ligge i stua, mens jeg selv er i dusjen.. Brukte vippestolen til dusj og sånnt, når jeg var på do hadde jeg stellebordet (med hjul) som jeg la han på og handa over. Om barnet var urolig når jeg skulle lage middag hadde jeg han i vippestolen sammen med meg, om han sov eller koste seg la han på gulvet på et teppe

Det var absolutt ikke ment som noen kritikk [:)]  og ikke tror jeg noen her inne kjøper noe dritt heller. Tror det er mange flinke blivende mødre her inne [:D]

jeg kommer nok også til å bruke lekegrinden slik at de små får sove på dagen.
Jeg kjøpte en skumgummi madrass hos en lokal butikk som har alt fra a-å.

Tror flere kjøper på jysk og skjærer til selv, eller om dere har en alt mulig butkk der du bor kan du høre med de...

da blir det jysk neste[:)]

Vi har valgt å ha lekegrind i stua, både for at lillejenta skal ha et sted å sove nær oss på dagen den første tiden. I tillegg syns jeg det er praktisk å ha et sted å slenge alle tepper, leker og tingogtang som følger med en liten baby:)

Det blir lekegrind på oss også.. I og med at det er to stk og samboer reiser vekk 2 uker i nordsjøen innimellom så er det en trygghet for meg også..
Så har jeg jo mini på snart 3 år som også trenger sitt[:)] Kommer til å bruke grind, gulv og vippestol om hverandre..
Men alt med måte selvfølgelig![:D]

Back
Topp