Madrass til juniorseng!

Heidi88

Glad i forumet
Skal kjøpe større seng til guttungen, men synes utvalget i madrasser i str 75x170 (den størrelsen vi trenger til senga vi vil ha) er labert. Fks hos skeidar står valget mellom skummadrass til ca 500kr og en Jensen briskmadrass til 2000kr. Stor prisforskjell og ser for meg stor forskjell i kvalitet også.

Er det ok å la ungene sove på skummadrass? Er det godt nok får jeg si? Aner ikke hva som er vanlig jeg...

Han skal vel ha den sengen i mange år? Jeg synes 2000 er helt greit for en barnemadrass så lenge den passer en stund... Det er jo ikke så mye i forholdt til en vanlig voksenmadrass :)
Jeg vet egentlig ikke noe om skumgummi er godt nok, men jeg tenker at vi legger grunnlaget for ryggen deres nå :)

Skumgummi er helt greit til små barn i juniorseng. De veier ikke så mye, så vekta blir godt fordelt på madrassen.

De har jo ikke juniorsenga så lenge. Jeg tenker at en skummadrass er god nok for den perioden. Vi hadde en dyr madrass til eldste og det var veldig kjedelig å måtte kaste denne pga tisseuhell! :/
Så her kjøper vi dyrere madrass når de går over til vanlig enkeltseng ;)

Back
Topp