Madrass til gammel barneseng

Kvælpklein!

Elsker forumet
Storesøster skal få ei gammel barneseng, slike de brukte i gamle dager. Ei som kan forlenges i lengden. Regner med det ikke er standardmål på disse sengene, i forhold til madrasser som selges nå?! De brukte jo skumgummimadrasser, og de kan man skjære til som man vil. Men jeg vil ikke ha skumgummimadrass til vesla. Noen ideer om hvor de selger alle slags typer madrasser i alsens bredder og lengder?

Vi har sånn seng jeg tror du mener til frøkna, gammel skuvseng.. Har madrass tilpassa sprinkelseng som passer perfekt i den, kjøpt på ikea.. Blir bare å skjære til en skumgummimadrass å ha i fotenden når vi evt. Skal forlenge den :)...
Når jeg brukte senga som lita, var det skumgummimadrass bare :p

Vi hadde en gammel sprinkelseng på 50 cm i bredden og fikk problemet tidlig. Det vi gjorde var å kjøpe en god madrass, ta av det vaskbare trekket, skjære til madrassen og ta trekket på igjen. :)

Tosola

Vi har også sånn seng, som er litt bredere enn sprinkelsenga. Vi kjøpte også madrass på ikea. Tror den var 75 * 160 cm

Sent from my U8860 using BV Forum mobile app

Det viser seg at bredden er 55 cm. Blæh! Det blir verre og skjære i en springfjærmadrass!

Ok, takk! Fant på Bohus også. 55 x 115. Får bare fylle ut med skumgummimadrass i lengden når den tid kommer. Det holder jo med den madrassen en god stund enda.

Back
Topp