Madrass til baby

PuseBebi

Nybakt mor for første gang
Juli13-jentene
Hei jenter

Selv om det fremdeles er lenge til juli har jeg når begynt på liste over hva vi skal handle til guttungen. Vi kjøper nok en brukt sprinkelseng, men vil gjerne ha en god ny madrass til han.

Er det noen som kan anbefale en god madrass?

Er det noe annet utstyr dere ikke har klart dere uten som dere vil anbefale oss? Alt fra tåteflasker til stellebord... :)

Vi kjøpte madrass på barnashus sist gang. Husker ikke hva den heter - men den var bra dyr.. Vet ikke om det er nødvendig med en så dyr madrass - tror nok at madrassene fra f.eks. IKEA er like gode :)

Omslagsbodyer er genialt den første tiden :)

Var godt å ha pumpe i hus, ammeinnlegg, ull-ammeinnlegg, noen smokker, tepper, vogn, stellebord (vi har cam asia - ok stellebord med skuffer, men dårlig kvalitet på stelleunderlaget og det er blitt vannmerker på siden - selv om det ikke har vært fuktig og vi har nytt bad..). Fikk låne krybbe (kjøpte sprinkelseng etter hvert), ammepute var et must - sånn som kan festes til kroppen. Brukte kun medela calma flaskene - helt geniale (ammet da, så var bare når noen passet eller eg var ute av huset) :D

Ellers så trenger man ikke alt mellom himmel og jord - mye kan kjøpes etter hvert :) Litt er ok å ha, og kanksje tenke igjennom hva du vil ha av andre ting så du kan be om hjelp til å få kjøpt de første dagene om behovet skulle komme :)

Bi har kjøpt madrass på IKEA. De hadde 3-4 ulike. Vi gikk for den dyreste,syns den kjentes tydelig best ut og også hørtes best ut ut i fra beskrivelsene.

Har kjøpt hver sin på IKEA til de to andre. Blir sikkert Jysk denne gang. Babyer er så lette at å invistere allverden i en madrass gidder jeg ikke. Viktigste er at den er ny og ikke for myk. Overmadrass er også lurt, siden den er lettere å vaske...

Jeg har hørt det er viktig med bra madrass til babyen

Babyen er jo så lett, og trenger ikke rare madrassen for å ligge godt ;) Vogner f.eks. har jo bare en tynn fille i til madrass.. Det er viktig å ikke ha en for myk madrass, og ikke en gammel skumgummi madrass. Mykhet har med at babyen ikke skal falle ned i madrassen og gamle madrasser kan innegolde giftstoffer som øker faren for krybbedød. Vil tro ar alle madrasser til baby som selges i dag holder mer enn god nok standar :)

Bæreslynge!

Takk for tips :)

Husk tisselaken mellom madrass og laken :) Veldig greit hvis babyen gulper, får skvala og bæsjer seg helt ut etc :) Vi har det ennå på til lillemann på 1 år just in case :)

Vi også har tisselaken på :D Herlighet er glad for det etter 3 omganger med spying i vinter....

Om du har planer om å amme så trenger du ikke å kjøpe flasker og smokker før fødsel... dette er noe du kjøper når du evt ikke får til ammingen.. ammepute kan være greit.. jeg kjøper bare en billig en, for bruker den bare i ca en uke.. også når små barn skal holde bruker jeg den:) bæresele er noe jeg ikke hadde klart meg uten:)

Vi kjøpte inn flasker før selv om det var plan å amme, siden vi kjøpte på tilbud når det var (medela calma) når det fantes :) Da slapp vi å kjøpe full pris når vi trengte. Ok å kunne gå ut av huset innimellom etter hvert, så noen flasker må du nok ha selv om du ammer (om du ikke skal være med babyen 24 timer i døgnet det første 6 mnd) :)

Enig med bæresjal - vi har gått til innkjøp av ringslynge også - til amming og bæring ;)

Back
Topp