Madrass, sengekant og lammeskinn?

Evette

Gift med forumet
De tingene som ikke går i vaskemaskina? Hva gjør dere med dem? Meldt finevær til uka så kan legge alt ut på verandaen til lufting da:) noen som gjør noe annet?

Jeg vasker visst alt jeg, haha. :D Lammeskinnet har gått på ullprogram med Milo. Må greies med hårbørste etterpå. Sengekanten var det vaskeanvisning på så den gikk rett inni maskinen den også. Og så har jeg vasket trekket på madrassen, i tillegg til å lufte den ute i solen. Jeg vasker også bamsene. Liker at alt er rent til den lille.

Jeg vasker visst alt jeg, haha. :D Lammeskinnet har gått på ullprogram med Milo. Må greies med hårbørste etterpå. Sengekanten var det vaskeanvisning på så den gikk rett inni maskinen den også. Og så har jeg vasket trekket på madrassen, i tillegg til å lufte den ute i solen. Jeg vasker også bamsene. Liker at alt er rent til den lille.
Jeg er veeeelig fristet til å vaske alt altså:p men blir så forbarket mye i tillegg til den vanlige klesvasken i hus:p

Lammeskinn går i vaskemaskinen. :) Ullprogram og må børstes godt etter vask. ;)
Trekket på madrassen går i vaskemaskin, madrassen settes ut.
Sengekanten går også i maskinen.

Vasket trekk til madrass og sengekant.
Lammeskinnet jeg har skal ikke trenge vask, så tenker å bare lufte det godt og kanskje dra over med en fuktig klut

Har også vasket lammeulla og sengekant i vaskemaskin, ny madrass er bare luftet.... :)

Eller så går det nok helt fint å lufte det også, som du tenkte. :) Så lenge det er nytt. Har man kjøpt brukt ville jeg vurdert å vaske det.

Lammeulla og madrass har jeg pakket ut av plasten og lagt direkte i vugga, ikke lufta eller vasket. Sengekant(sydd av ei vennine) ikke vaska eller lufta, rett i senga.

Sengekanten vasker jeg i maskinen. Lammeulla mener jeg ble vasket etter storesøsteren var ferdig med det. Har faktisk lagt det noen døgn i fryseren nå for å drepe eventuelle bakterier :P Madrassen skal jeg bare lufte.

Hvordan vasker du bamsene og har du tørketrommel?

Mange bamser har vaskeanvisning, så jeg følger den. Noen leker og bamser står at de ikke tåler vask, så de tørker jeg godt av med en våt duk (klut). Hvis det ikke står noe eller jeg gjør en vurdering på at dette må denne bamsen tåle, går den på håndvask i maskinen. Maskinhåndvasken er mye mer skånsom enn MIN håndvask, så den stoler jeg på. Jeg har tørketrommel men henger bamsene opp på snoren. Jeg har en stor utendørs klessnor under en overbygget terrasse på baksiden av huset. Der kan alt henge så lenge det vil. Blir bare friskere lukt i det jo lenger det henger. Men de tørker veldig fint inne også.

Back
Topp