Madrass...igjen...

Lilje84

Elsker forumet
Hva slags madrass har dere kjøpt?  Var på barnas hus å så på madrass på fredag sammen med mamma. han mannen i butikken så vi måtte kjøpe en fibermadrass. den kostet 399. åsså sa han det at det var ikke noe vits i å kjøpe en dyr madrass til barn, fordi de sov på så my rart underlag (vogna,bilstol osv). Trengte ikke å ha ordentlig madrass før de var i puberteten mente nå han. hørtes nesten ut som om man kunne likesågodt legge ungen på ei sponplate ifølge ham. Men så sa han at så å si alle kjøpte en overmadrass, å den kostet 599. om de ikke kjøpte den med en gang så kjøpte de den senere.
Skjønte ingenting av det han sa, han var skikkelig rar. Så var vi på skeidar å de sa det var bare tull å kjøpe overmadrass. de anbefalte en madrass fra jensen (kommer ikke på hva slags madrass det var ).
Så jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe nå, ble så usikker....

Hm, nei det er ikke lett å bli klok på alt det utstyret vi skal ha... særlig ikke når man får sånne motstridende beskjeder! [&:] Hørtes jo litt merkelig ut han første der...

Vel, vi har jo en Ikea-seng, så vi må nok kjøpe oss en madrass derfra også da. Vi tenkte iallefall å bruke overmadrass. Blir mye enklerer å holde ren også den, siden den beskytter "hovedmadrassen" litt. Men hvilke typer vi skal ha... det er en annen sak. Har ikke vært og sett på noen ennå, bare tittet litt på nettet. Vanskelig å bestemme seg.

Håper du får noen knallanbefalinger her inne da, så det blir litt enklerer å velge! Lykke til [:)]

Jeg anbefaler deg en fibermadrass (gjerne fra Jensen) med avtagbart trekk som kan vaskes...
Den puster godt, transporterer fuktighet og har lang levetid (kan godt brukes til flere barn etter at den er vaska).

Alternativt en naturlatex-madrass (også den fra Jensen). Puster og transporterer fuktighet enda bedre! (Bakdelen er at noen få utvikler intolleranse/allergi for latex i løpet av livet.)
Men naturlatex er et fantastisk materiale! Har det selv i vår overmadrass... Kan ikke sammenliknes med noe jeg har prøvd før...

Hører ikke te her,men svarer allikevel..[:)] håpe d e i orden.. Overmadrassen han anbefalte dæ, e sikkert en DRY KID madrass. Om man har den så trenger man ikke tisselaken.. Vi har den og e kjempe fornøyd.. Beskytter hovedmadrassen for gulp,tiss osv. Vi har den oppå en jensen madrass. Ang. jensen madrassen så e d et lite minus og d e at den bli fort litt nedligget, så man må passe på å snu den me d jevne mellomrom. Håpe du ble litt klokere. [:)]  == liste mæ stille ut igjen==

ORIGINAL: Lillepusen

Hm, nei det er ikke lett å bli klok på alt det utstyret vi skal ha... særlig ikke når man får sånne motstridende beskjeder! [&:] Hørtes jo litt merkelig ut han første der...

Vel, vi har jo en Ikea-seng, så vi må nok kjøpe oss en madrass derfra også da. Vi tenkte iallefall å bruke overmadrass. Blir mye enklerer å holde ren også den, siden den beskytter "hovedmadrassen" litt. Men hvilke typer vi skal ha... det er en annen sak. Har ikke vært og sett på noen ennå, bare tittet litt på nettet. Vanskelig å bestemme seg.

Håper du får noen knallanbefalinger her inne da, så det blir litt enklerer å velge! Lykke til [:)]

Jeg kan anbefale Springfjær madrassen med overmadrass til:) Det har vi hatt i Leahs seng i 2 år nå, og den funker strålende! Kjøpte seng og madrass på Ikea vi og. Knerten skal nå "arve" denne senga med madrass og dyne og hele sulamitten...
Vet ikke om det er pga madrassen eller jenta, men hun sover som en stein hver natt!! og har gjort det siden hun var nyfødt[8D] Skal bli spennende å se nå når hun får ny madrass.

ORIGINAL: Bruble

ORIGINAL: Lillepusen

Jeg kan anbefale Springfjær madrassen med overmadrass til:) Det har vi hatt i Leahs seng i 2 år nå, og den funker strålende! Kjøpte seng og madrass på Ikea vi og. Knerten skal nå "arve" denne senga med madrass og dyne og hele sulamitten...
Vet ikke om det er pga madrassen eller jenta, men hun sover som en stein hver natt!! og har gjort det siden hun var nyfødt[8D] Skal bli spennende å se nå når hun får ny madrass.

Ser nå på Ikea sine sider at den Springfjær-madrassen ikke er tilgjengelig i 55x112... [8|] Hva betyr det, liksom... utsolgt eller har de sluttet med den? Hva slags overmadrass har dere til da? Håper det er madrassen som gjør sove-utslaget for vår del da... og at det er jenta, for deres del, hehe! [;)]

Tror dere forresten en 55x115 passer i Ikeasenga med mål 55x112? De har nemmelig Jensen fibermadrass på Skeidar i den str... litt dyrere enn Ikea men...

Huff, ikke lett dette!

Hehe, her har det gått litt fort for seg for disse Skeidar-folkene... [8D] Eller selger de en ny type super-vaskemaskin også??? [:D]

Jensen Mini barnemadrass 60x120 cm
I quallofil allerban.JensenMini - madrassen for de minste - fremstilles av et fibermateriale som gir en luftig og sunn liggekomfort med god støtte for barnet.  Materialet reduserer forekomsten av bakterier og risikoen for infeksjoner og allergi blir mindre.   Madrasskjernen kan lett skylles i dusjen i 400C og trekket kan maskinvaskes 900C.

http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&Magasin_2_actionOverride=%2Fportlets%2FmagasinForside%2FvisMagasin&_windowLabel=Magasin_2&Magasin_2node_path=%2FBEA+Repository%2FVareartikler%2FMadrasser%2FArtikkel+madrasser%2FJensen+Mini+barnemadrass&_pageLabel=magasin

Ikke verst! 400 og 900 grader?? MÅ jo bli bakterie-og infeksjonsfritt da, ja... [8D]

jeg har kjøpt wonderlandmadrass (fiber)til 700 kr jeg. har flere bekjente som har anbefalt den selv om den er dyr. skumplast bør visst byttes ut for hvert barn..

Back
Topp