Madrass fra ikea

Tussi20

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Sitter å ser på ting vi skal ha til lille fra ikea. Så kom jeg nå til madrasser til sprinkelsenga, men hva skal man velge? Pocketfjær eller polyeter madrass? Noen som har tidligere erfaringer med madrassene fra ikea? :happy:
 
Vi har jattetrøtt i sprinkelsengen til storebror. Vet ikke om den er noe god, for den senga har han aldri brukt :hilarious: Men den virket fast og fin i hvert fall!
 
Vi har både en skummadrass og en fjærmadrass fra IKEA. Syns nesten skummadrassen er bedre, for den er litt hard. Da synker ikke babyen nedi madrassen☺️
 
Barn trenger ikke dyre madrasser, de veier ikke nok til å få noe igjen for det.
Vi har tidvis 4 barn i hus, eldste er 12, alle har skummadrasser og er fornøyde med det.
 
Jeg hadde JÄTTETRÖTT (eller tilsvarende?!) til han som blir 6 år nå i mai. Det fungerte helt supert! :)
 
Tror vi har Jättetrött. Fornøyd med den. Også kjøpt overmadrass samt div. tisselaken/madrassbeskyttere som kom godt med ved bleieslutt. Sprøtt hvor mange lag det er mulig å tisse gjennom på 5 sek!
 
Jeg jobbet på IKEA (noen ganger på barneavdelingen) da jeg var student og før jeg fikk barn selv.
Det er på ingen måte viktig å kjøpe den flotteste dyreste versjonen, uansett hvor bra det høres ut. Babyene veier nada og trenger ikke like mye støtte osv som vi voksne.

Jeg kjøpte deres polyetermadrass til 400kr med et godt trekk utenpå som jeg åpner glidelåsen til og kan vaske (det er megaviktig!). Denne skal nr 2 bruke også. Tror tilsvarende produkt idag heter Krummelur.

Nå skal det sant sies at jeg har et barn med ypperlig sovehjerte og aldri trengt å beskymre meg for om det kan være dårlig søvn pga madrassen.
 
Jeg jobbet på IKEA (noen ganger på barneavdelingen) da jeg var student og før jeg fikk barn selv.
Det er på ingen måte viktig å kjøpe den flotteste dyreste versjonen, uansett hvor bra det høres ut. Babyene veier nada og trenger ikke like mye støtte osv som vi voksne.

Jeg kjøpte deres polyetermadrass til 400kr med et godt trekk utenpå som jeg åpner glidelåsen til og kan vaske (det er megaviktig!). Denne skal nr 2 bruke også. Tror tilsvarende produkt idag heter Krummelur.

Nå skal det sant sies at jeg har et barn med ypperlig sovehjerte og aldri trengt å beskymre meg for om det kan være dårlig søvn pga madrassen.

Tusen takk for at du delte erfaringen din! :joyful:
 
Back
Topp