Madrass + dyne til sprinkelseng?

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Lurte litt på hvilken madrass til sprinkelsenga dere går for?[:)]

Var på Barnas Hus idag og kjøpte seng + alt utstyr til den, utenom madrass. Er usikker på hva som er best, synes de ser så kjipe ut alle, og så tynne. Men babyer skal vel kanskje ha så tynn madrass?

Kjøpte også dundyne - og pute. De som jobbet der sa det var dun man skulle bruke, men mamma (som ikke har hatt baby på 13 år) sa at på den tiden skulle ikke babyer ha dun? Men regner med de som jobber der er de som kan best da, for all del[:)]

Hva har dere kjøpt/skal dere kjøpe?[:)]

Når det gjelder dyner så er det vel litt hva som er best for barnet og foreldre, med tanke på allergier o.l. Sånn som jeg er astama allergiker og tåler ikke dun, så vi har kjøpt anti allergen dyner og ikke dun..For hadde vi kjøpt dun kunne jeg ikke ha gått innpå barnerommet,og det hadde kanskje vært ett problem.. hehe..[8D] Når det gjelder madrasser er det så sinnsykt mange forskjellige,så jeg tok den de anbefalte for å være helt ærlig[:D]

vi har dynduner til jenta vår.. og kommer til å bruke dem til babyen også [:)]

til jenta vår har vi springfjærmadrass fra reflex.. (tror den koster 750kr eller rundt der). og til babyen har vi en madrass fra jysk som koster 600 kr.. brukte jysk-madrassa til snuppa tidligere, og var veldig godt fornøyd med den... og er like fornøyd med den fra reflex.. [:)]

Jeg har også den madrassa fra Jysk, veldig god madrass som former seg etter kroppen og har et trekk som puster veldig godt [:)]

Vi har valgt fiberdyner når N var liten. Det er veldig omdiskutert det der med dun til så små, derfor har Høie (som er av de mest kjente norske leverandører) valgt å ikke lage dundyner til babyer i det hele tatt [;)] Så da tenker jeg at fiber er best. (N har dun nå da, når han er snart 3 år, for sånn ellers så liker jeg best dun [:)])

Pute ville jeg ikke brukt i det hele tatt, hvertfall ikke før babyen begynner å nærme seg et år.

Vi har fortsatt ikke begynt med pute til han på over 2 år, så pute har jeg ikke kjøpt.

Babyen arver dynene mini har brukt. Vi har andedun-dyner fra Princess, de er anbefalt av NAAF så regner med at de er allergivennlige (og ikke har vi trøbbel med allergi).

Madrass har vi ikke bestemt oss for. Babymadrasser trenger jo ikke være tynne (vi har ikke det), men er vel viktig at den er fast og hard http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet

Jeg vet at babyer ikke skal ha pute, men synes det ser finere ut med pute og putetrekk i senga når babyen ikke ligger der[:)]

Dynene skulle visst være testet av astma og allergiforbundet og ble også anbefalt til barn med allergier, så satser på de er bra nok[:)]

Jeg skal kjøpe fibermadrass til vugga og helsemadrass til sprinkelsenga fra barnas hus. Tror jeg kommer å satse på ei dyne fra høiie. har en slik selv og er kjempefornøyd! orker ikke bruke så enormt mye penger på dyne, hvertfall om sommeren!

Me ska ha Høie Anti-allergi dyne og pute[:)] Hadde det t storesøster og, så det går i arv[:)]

ellers huske eg ikkje merket på madrassen me har fra sist[:)] tror den va fra Kids And Care eller Reflex butikken....hmmm...

Kjøpte madrass på Jysk. fikk den beste de hadde til langt billigere enn barnas hus tar for sine! [:)] Dun Dyner kjøper vi på princess (de har ofte prosenter på dynene!) [:D]

Back
Topp