Madrass, dyne og pute til baby

Mimmi1992

Blir kjent med forumet
Har dere tenkt på hvilke merke dere vil kjøpe til babyen deres? Eller har dere fra før?
De blir jo sommerbarn så dynen kan vell ikke være for tykk, og madrassen skal jo være passelig fast osv.
Jeg er førstegangs og kjenner jeg blir litt stresset nå som nesting syndromet begynner å slå inn for fullt etter jeg fant ut kjønnet på babyen [emoji87]

Apropos, husk at de ikke skal ha pute første året :) Pga. krybbedødrisiko.

Dyne brukte vi heller ikke noe særlig. Brukte sovepose. Mye bedre. Du får soveposer mange steder, på IKEA er de både billige og bra.

Jeg har nettopp vært å hentet vuggen jeg selv hadde som liten:) Ser det var skumgummimadrass i den fra før, men den går nå i oppløsning så må finne en ny madrass. Er også førstegangs så vet ikke helt hva jeg trenger. Kan jo spørr e på butikken hva de anbefaler.

Det tenkte jeg ikke på så takk for at du sa i fra [emoji5]
Skal sjekke ut soveposene! [emoji5]

Vi har aldri brukt sovepose, bare dyne :) de første månedene svøpte vi da, så da ble det litt mye med dyne i tillegg.

Men det finnes forresten sommerdyner til baby også :)

Har babymadrass fra jysk og dyner fra kid som jeg brukte til han som er 2 år nå.:) både vinter og sommerdyner. Pute venter man med. Min 2 åring fikk ei lita pute da han var rundt året fordi han selv brukte dyna som pute.:p
Til vuggen klippet jeg til en vanlig skumgummimadrass.

Tror set ligger både vinter og sommerdyne på babyrommet etter bonusdattara mi :) men må nok snart starte gå gjennom hva som faktisk er på det rommet så jeg kan skrive meg ei handle liste [emoji178]

Jeg har nettopp vært å hentet vuggen jeg selv hadde som liten:) Ser det var skumgummimadrass i den fra før, men den går nå i oppløsning så må finne en ny madrass. Er også førstegangs så vet ikke helt hva jeg trenger. Kan jo spørr e på butikken hva de anbefaler.

Så koselig, jeg har også en vugge jeg brukte når jeg var liten :) Madrassen er forsvunnet, så den skal jeg få lagd hos en salmaker siden vuggen er håndlaget og de man får kjøpt i butikken ikke passer.
Men må fortsatt ha madrass til sengen så jeg får gjøre som du sier og høre med de i butikken :)

Hadde sommerbaby sist, og da sov hun uten dyne :) blir nok det samme denne gangen. Blir det nødvendig med noe mer blir det sovepose :)
Førstemann hadde ganske mye morrorefleks så da endte vi opp med å svøpe henne i tynne bomulls "laken" (vet ikke hva det heter :P)

Vi har madrass fra han på 6 år, aldri vært noe tiss/bæsj/oppkast i den. Så den er slik sett ren, men lurer på om det er noe grense for hvor lenge den kan ha stått lagret, i forhold til støv og slikt..

I starten sist svøpte vi med helseteppe og brukte en liten dyne oppå det siden hun hadde tendens til å bli litt kald. Når hun ble litt eldre måtte vi gå over til sovepose, og det bruker hun fortsatt, er 1,5 år. Dyne bare sparker hun av seg.

Jeg kjøpe madrass på nettet fra babydan. Den var veldig fin med ull på den ene siden av madrassen. Den brukte jeg i krybben. Til sprinkelsengen kjøpte jeg madrass fra ikea. Jeg har bare kjøpt helårs dundyne fra KID og vært superfornøyd med alle 3 størrelsene jeg har hatt til nå.

Back
Topp