Made in Oslo

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Hei!

Den nye serien med Pia Tjelta i hovedrollen som en fertilitetslege som holder på å tørne fordi hun ønsker seg barn selv, får gode anmeldelser.

(Oi, det var en lang setning.)

Er visst ute på viaplay allerede. Noen som har sett?

Jeg vil nok prøve å se den, men dette tema i populærkultur har en tendens enten til å gjøre meg lei meg eller sint/provosert. Så vi får se :p

Jeg er spent på serien! Er også litt enten/eller på hva jeg synes om tematikken når det fremstilles i serier, osv, pga. egen erfaring. Liker det ikke helt når en settes i «bås» og fremstilles som desperat, besatt, ulykkelig og/eller «gal», hvis det gir mening? Er fort at andre generaliserer ut fra det de ser i serier om temaet.

Jeg har aldri hørt om serien, men jeg styrte unna alt av serier som nærmest inneholdt babyer før jeg fikk nr 1. Jordmødrene så jeg først i graviditeten. Jeg taklet ikke å se sånne ting tidligere. Jeg ble så lei meg ❤️

Jeg har aldri hørt om serien, men jeg styrte unna alt av serier som nærmest inneholdt babyer før jeg fikk nr 1. Jordmødrene så jeg først i graviditeten. Jeg taklet ikke å se sånne ting tidligere. Jeg ble så lei meg ❤️
Helt enig! Det er virkelig Helt uaktuelt å se noe typ fødselsprogram! Føler ikke denne er i samme gate da, dette er mer som dramaversjonen av "storken flyr forbi".

Helt enig! Det er virkelig Helt uaktuelt å se noe typ fødselsprogram! Føler ikke denne er i samme gate da, dette er mer som dramaversjonen av "storken flyr forbi".
Den serien har jeg sett nå, men den ville vært vanskelig å se før. Ja, det hjelper å se andre takle det samme som jeg skulle bearbeide. Men jeg hadde det fryktelig vanskelig før. Så jeg skjermet meg godt!

Har lyst til å se den! Men, denne uttalelsen
'Trebarnsmor Pia Tjelta (44) sier til KK at de tre barna gjør henne bedre i stand til å forstå ufrivillig barnløse.' syns jeg er helt bak mål. Unnskyld meg hvis jeg høres bitter ut, men kan man ikke bare droppe å si at man forstår følelsen av å savne egne barn når man ikke har vært på den andre siden :happy:

'Trebarnsmor Pia Tjelta (44) sier til KK at de tre barna gjør henne bedre i stand til å forstå ufrivillig barnløse.' syns jeg er helt bak mål. Unnskyld meg hvis jeg høres bitter ut, men kan man ikke bare droppe å si at man forstår følelsen av å savne egne barn når man ikke har vært på den andre siden :happy:
Det reagerte jeg også på! Det eneste hun vet er hvordan hun savner barna sine, ikke hvordan det ville vært å ikke ha dem ❤️

Så enig! Kjente det drepte all lyst til å se serien og jeg ble skikkelig provosert. Fordi hun har barn vet hun hvordan det er? What? Giftig positivitet kaller jeg det.

Har såvidt sett første episode, men en ting er utrolig positivt med den. De viste en realistisk fremstilling av TESA :wideyed: så hvis mannfolka er bekymret for biopsien, vis de den scena fra 1 ep! Kanskje det kan berolige dem litt :)

Jeg synes serien er god. Spennende, interessant (mtp. bioteknologiloven osv.) og rørende. Er på episode 6. Ja, en karakter er besatt og trør over flere etiske grenser, men siden det også jevnlig er små og litt større glimt av andre pasienter, blir det passe nyansert.

Liker flere av skuespillerne. Synes de spiller realistisk. Tommel opp fra meg :)

Personlig ble jeg positivt overrasket over serien! Men man må gå inn i den med å huske på at det ikke er en dokumentar/opplysningsfilm, men en dramaserie!:) Ble til tider overrasket over hvor flinke de var til å bruke riktige termer og uttrykk, og detaljer ved en IVF-prosess!

Finnes det andre steder man kan se serien? Har ikke Viaplay.

Tror ikke det, men du får to uker gratis med Viaplay, må bare ikke glemme avmeldingen, slik jeg ofte gjør :rolleyes: Har rukket å se 1. sesong av Pørni også nå jeg, fin serie.

Har binget denne over to dager, og synes den er knallgod.

Ikke helt imponert, var ikke noe for min del

Synest også den var superbra!! ❤️ Åpenbart ein del ting som blir presentert litt ekstremt, men sånn er det jo med TV-seriar. Uansett veldig bra at dei tar opp temaet og klarer å få fram sorga og fortvilelsen rundt infertilitet. Håpar sesong 2 kjem snart!!! :D

Synes dette var en god serie som tar opp en del viktige etiske spørsmål rundt denne prosessen. Klart, noe var jo far out, men det funker for min del :) Gleder meg også til sesong 2:D

Synes den var veldig realistisk og synes det var på tide at vi fikk en sånn dramaserie også. Har ikke sett intervjuene med Tjelta om serien, men synes hun gjorde en utrolig bra figur.

Back
Topp