MaCe sin dagbok ?

MaCe

Snart 3-barns mamma <3
Tenkte jeg skulle starte liten dagbok for meg selv jeg også.. Er godt å få skrevet ned tanker om prøving, siden vi ikke har tenkt å fortelle det til noen. Og sambo blir lei av at jeg snakker og tenker på baby dagen lang [:D]

Sluttet på pillen mandag 6 sept, og tr kom på besøk fra 09 til 13 sept. Skal ha eggløsning rundt den 25 har jeg regnet ut, så håper kroppen min fortsetter med en fin syklus selv om jeg har sluttet på pillen. Tenkte jeg skulle prøve uten EL-testing i første omgang. Så det blir nok en del fremover nå regner jeg med [:D]

Vi har en liten gutt på 3 år fra før, så føler det er på tide med nummer to nå, slik at det ikke blir for stor aldersforskjell.. [:)]

Gratulerer med dagbok, og lykke til med prøvinga:) prøver uten testing den første tiden jeg også, så støtter den! Blir litt mindre stress da.

Gratulerer med dagbok![:D]

Dagene går så saaaaaaaaaakte [&o] Tenker alt for mye på at jeg har blitt en prøver nå.. *Har jo bare gått 6 dager inn i min første pp.

Var ferdig med tante rød søndag, men igår(tirsdag) begynte jeg å blø igjen. Friskt rødt blod.. Varte bare i ca en dag.. Skjønner ingenting jeg. Er det kroppen som reagerer på at jeg ikke tar pillen? Er mest bekymra over om kanskje EL blir flyttet på nå som jeg plutselig blødde litt ekstra etter tr.. Mye tanker, ja [8D]

Er veldig spent på om det klaffer for oss på første forsøk. I vinter gikk jeg over fra p-ring til p-pille, og hadde et par dager uten noen prevansjon. Og vi hadde sex en dag av disse dagene, og den ene gangen gjorde at jeg ble gravid. (Mistet i sa uke 6 den gang).. Men pga av dette forventer jeg nesten å bli gravid nå med en gang.. Er redd for å bli skuffa, så prøver å si til meg selv at det kan ta noen pp før det klaffer..
Blir gal av alle tankene som svirrer!
Og gleder meg såååå til å gå gravid, få en liten nyfødt baby å kose med.. Kjøpe babyklær, barnevogn.. Skjære opp brødskiva i bittesmå biter når h*n skal begynne å spise vanlig mat..

Skjønner deg veldig godt[8|]
Jeg går å venter på TR etter utskrapning, og syns tiden går sååå altfor treeegt!
Vil begynne på pp1 NÅ!!!

Jeg ble også gravid veldig fort, 2mnd etter at jeg slutta å pilla. Så forventer også at det skjer fort nå også! Tror jeg kommer til å bli veldig utålmodig/skuffa hvis det tar lang tid!
Kjenner jeg allerede drømmer/planlegger ubevisst i hodet mitt hvordan det blir med sommer baby[:)]

Men vi får hjelpe hverandre med motivasjonen her inne, så kommer nok spiren snart[:D]

Klem[:D] 

Det er så deilig alle her inne i samme (nesten) situasjon! [:)] Så har man noen å snakke med som skjønner.. De fleste av mine venninner er uten barn, så de skjønner jo ikke hva jeg snakker om når jeg babbler i vei om mitt..

Det er sant som du sier Groer, vi får motivere hverandre på veien mot liten spire i magen [:D]

Det går sakte men sikkert frem mot EL nå [:)] Har regnet ut at EL er på lørdag, men det kan jo hende det varierer litt frem og tilbake siden jeg akkurat har sluttet på pillen.. Men om vi tar litt hankypanky værtfall annenhver dag, så håper vi den sitter..

Sambo har hele tiden sakt at han egentlig ikke ønsker ny baby. Han synes barna skal bli født 2 år gamle, fordi han ikke er noe fan av spebarnstiden. Vi har jo en sønn på 3 år fra før, og sambo mener vi har det helt perfekt sammen nå.. Men han sier jo at vi skal ha flere barn, værtfall for sønnen vår sin skyld. Så han får søsken, og at aldersforskjellen ikke blir altfor stor.
Men til min store overraskelse sa han til meg her om dagen.. "Nå kjenner jeg skikkelig at jeg også har lyst på liten baby".. Det varma godt i hjertet mitt!

Har også bestemt at vi skal på kjærestetur til helga, så det kan jo hende det får fart så sakerne [:D]

Torsdag:

Fant ut tidligere idag at EL er jo ikke på lørdag, det er imorgen! [:)] Yeey, en dag mindre å vente!

Idag er sambo sust ned til Oslo for å hente en bil vi har kjøpt.. Blir deilig med ny bil, for nå har vi kjørt en skrapbil i et år [8D] Blir derfor ingen sengekos idag, men han er jo heldigvis tilbake i morgen ettermiddag.. Så da får vi tilbringe fredagskvelden i senga [:D]

Nå skal jeg prøve å finne ut hva jeg skal gjøre frem til jeg skal legge meg.. Små'n er i seng, og jeg er jo all alone.. Ikke helt vant til det, gitt.. Må vel sjekke ut godteskapet og tv-guiden [:D] Kvalitetstid med meg, meg og meg!

Håper alle sammen har en fin torsdagskveld!

Fredag:

Idag er det den store baby-lage dagen! Mao, EL har ankommet! [:D] Så da er det vel bare å vente på at mannen kommer seg hjem fra Oslo, og at små'n er kommet seg i seng..

Nå skal jeg bare rydde, freshe opp meg selv litt og så hente små'n i bhg. Vi skal kjøre til en venninne å hjelpe henne å lage en stor melkekartong av papp som hun skal ha på seg på utkledningsfest ikveld. Det blir spennende å se om vi får til [8D] Så skal vi spise middag sammen, før vi drar hjem.. Veldig koselig [:)]

Så blir det nok litt kosemat til kvelds.. Lurer på hva jeg skal finne på å lage.. Har lyst på no' skikkelig godt! Kanskje bakt potet..
Og imorgen er det åpen brannstasjon her på formiddagen, så dit må vi nok.. Små'n eeeeelsker brannbiler. Alt handler om brannbiler, sirener, slukking av brann osv. Så det blir nok kjempemorsomt for han [:D] Gleder meg masse på hans vegne!

Happy friday, alle sammen! [:)]

ER SÅ SKUFFA!! [:(]

Sambo kommer hjem, og han vet det er EL dagen. Og han vet hvor mye jeg har sett frem til dette! Så inviterer han over to kompiser, og det er jo helt greit.. Sitter å har det morsomt sammen med dem, og når de sier må dra så maser han om at de må være lenger osv.. Og når de så drar snur han plutselig helt om å er kjempe trøtt.. Bare går å legger seg uten å si noe til meg. Når jeg spørr om han er for trøtt for sex, så får jeg bare et kort ja. [&o] Skuffet! Den ene dagen i hele måneden vi MÅ ha sex, nei da driter vi i d, gitt! [>:]

Så da sitter jeg her da.. Alene.. Ikke helt slik jeg så kveldn for meg. Får liksom ikke til å lage meg en baby alene [8|]

Onsdag:

Lenge siden jeg har fått rota til meg et innlegg her nå.. Dagene har gått i ett egentlig.. [:)]

Har vært kvalm i ett par dager, spesielt etter jeg har spist mat. Veldig spent på om det var et graviditetstegn som kom tidlig.. Kjente kvalmen første gang 5 dager før ikm.
Lovte meg selv at jeg skulle ikke teste før på ikm dagen, men idag sprakk jeg gitt.. Testen når jeg sto opp idag, og den viste negativ. [&o] Fortsatt 2 dager til ikm, men tror nok resultatet stemmer.

Hadde egentlig ikke forventet å bli gravid på første pp. For det første har jeg sikkert hormoner fra p-pilla ikroppen enda, og for det andre så hadde vi lite sex rundt EL. Får håpe på bedre lykke neste pp..

Værste er vel at det kvalmen jeg har kjent muligens bare forteller meg at jeg holder på å bli syk [X(] Og det har jeg ikke tid til.. Får utdelt eksamen på fredag. Typisk å bli syk når det er noe viktig som skjer..

Fortsatt onsdag:

Har nå prøvd å bestillt meg tester fra billig-tester.no.. Var jo å kjøpte meg en graviditestest idag på apoteket og det kostet jo 144 kroner! [8|] Fikk hakeslepp nesten.. Så da har jeg besillt på nett [:)]

Torsdag:

Våknet idag og var kjempe dårlig! Fikk smån i barnehage, og hoppa til køys igjen.. Sov frem til kl to, før jeg flytta meg over til sofan[:'(] Hater å være syk og det passer så dårlig pga eksamen imorgen. Sambo tar med seg smån og drar hjem til svigers for helgen så jeg får jobbe ifred.. Han er så snill! Er jo trossalt 4 timer å kjøre dit..[:)]

Trodde tr kom idag, men har kun hatt litt brunt på papiret foreløpig. Rart, for det pleier jeg ikke ha. Regner med hun kommer iløper av natten da.. Vil bare bli ferdig med henne!

Nå skal jeg spise is, glo på tvn og synes litt synd på meg selv [:)]

Fredag:

Heldigvis i bedre form idag [:)] Var på do å forventet at tanta var kommet, men NEI [>:] Hva skjer? Skal hun begynne å tulle med meg nå?! Jeg vil over i neste pp! [8|]

Nå ligger jeg å smån i senga.. Hører på kaptein sabeltann musikk å legger puslespill.. Må vel begynne å komme oss opp snart [:)]
Tre kvarter til eksamen min legges ut nå, så blir nok lite aktivitet fra meg her inne idag..

ORIGINAL: Nirmik

Er det lenge til IKM? Kanskje tanta ikke kommer i det hele tatt[:D][:D][:D]

Trodde det var idag, men er første syklusen min etter pilleslutt, så aner jo egentlig ikke hvordan syklusen min er når pillene ikke styrer den..

Fredag:

Venter fortsatt på TR, men ingen tegn til henne.. Tok en billigtest idag og den så slik ut:

[img][/img]

Er litt dårlig bilde, men hvis man legger godviljen til er det en svak svak svaaaaak strek. Sambo så antydning til strek han også.. Kanskje det bare er en skyggestrek, eller så har jeg ikke ikm idag og tester litt tidlig. Spennende!! Testet på formiddagen, så imorgen skal jeg prøve å teste på morgenurin.. Håper kanskje det gir litt mer utslag [:)]

Hei [:)]
Nå ha jeg lest gjennom dagboka di, og er veldig spent på hvordan det gikk med testinga?? [:)]

Back
Topp