Maca

Ma93

Forelsket i forumet
Novemberfnuggene 2023
Hei,
Jeg har lest litt om at maca kan hjelpe på fertilitet. Er det noen her som har prøvd? Spiste bare du det eller gjorde partneren din også?

Evt har du prøvd noe annet som du vil anbefale? Vi har ikke prøvd veldig lenge, men er så utålmodig :bag:

Jeg og mannen har tatt det før! Bakgrunnen til at vi startet med dette var manglende eggløsning. Jeg fikk eggløsning ved første syklus på maca og sink. Begge to tok det. Nå har vi tatt det samme denne syklusen og jeg fikk positive eggløsningstester nok en gang. Har ikke blitt gravid i denne syklusen men det har hjulpet meg i det hele tatt å få eggløsning og da er det jo en reell sjanse for at en spire kan gro. Jeg har pco og Googlet meg frem til kosttilskudd som kunne hjelpe med å balansere hormonivåene, og jammen hjalp det meg. For all del kan jo det være tilfeldig også, men siden jeg faktisk får eggløsning nå når jeg tar det igjen så stiller jeg meg bak denne teorien med god samvittighet :happy: :Heartred

Spiste maca fast i en periode, pleide ha det i smoothien (bruker rent pulver; ikke den gelatiniserte driten). Synes ikke det smaker så digg alene, så må blande med enten saft eller i smoothie. Merket ikke noe forskjell sånn sett, men så må vi også ha assistert befruktning for å få det til.
Jeg har god tro på hormonstabiliserende urter og slikt, jeg da.

(Skal være bra for mannen og, da, men gubben er vanskelig sånn. Da måtte JEG ha laget det klart for ham hver dag.)

Tusen takk for svar :) Jeg får eggløsning, i alle fall ifølge EL testene. Kanskje det er noen andre hormoner som må stabiliseres her for at spiren skal sitte. Så tenker vi kan prøve denne syklusen siden det har hatt positiv effekt på dere:gen014

Back
Topp