Mac eller pc?

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen som kan gi meg en god grunn til å velge pc foran mac? Har innmari lyst på ny Mac, men det er så dyrt [emoji14]

Hva skal du bruke den til? Litt relevant

Enig med hun over at det kommer an på hva du bruker den til. Jeg har hatt begge deler; mac var fantastisk da jeg var student, men synes vanlig PC er best til den bruken jeg har nå.

Vel, du får som oftest bedre for mindre penger.
Pc er ofte bedre spill pc'er.
Men må liksom vite hva du skal bruke den til for å vite hva du egentlig trenger.

Glemte jo helt å skrive hva den skulle brukes til ja. Den skal brukes til studier. Hovedsaklig skriving av oppgaver. Og så blir det en del bilderedigering, og vanlig surfing og streaming av film.

Glemte jo helt å skrive hva den skulle brukes til ja. Den skal brukes til studier. Hovedsaklig skriving av oppgaver. Og så blir det en del bilderedigering, og vanlig surfing og streaming av film.
Da vil jeg anbefale pc om det er lette bilderedigering.

Du får kjøpt ganske kraftige pc-er til samme pris som Mac også billigere og mer hendy.

Mac er veldig bra til tunge redigeringer av grafikk, bilde, 3d og programmeringen. Så det kan være litt bortkasta å bruke for mye penger på Mac.

Pcrene fra Lenovo er en av de beste jeg har vært borti. De er designet med tanken på at laptoppene skal tåle en hel del støt. De koster noen kroner mer. Men varer mye lengere enn de billigere merkene.

Min siste laptop varte 6 år. Måtte til slutt bytte da prosessorene ikke kunne kjøre flere av de store programmene. Pc hadde vært med meg både til Sverige utdanningen der. USA. Frankrike og tilbake til Norge.. hos meg overlever ikke elektronikk så lenge til vanelig :)

Jeg hater min mac, og skal nå gå tilbake til pc igjen. Den er betydelig tregere enn noen pc jeg har hatt, synes bildeprogrammene og filsystem er dårlig og begrenset.

Da vil jeg anbefale pc om det er lette bilderedigering.

Du får kjøpt ganske kraftige pc-er til samme pris som Mac også billigere og mer hendy.

Mac er veldig bra til tunge redigeringer av grafikk, bilde, 3d og programmeringen. Så det kan være litt bortkasta å bruke for mye penger på Mac.

Pcrene fra Lenovo er en av de beste jeg har vært borti. De er designet med tanken på at laptoppene skal tåle en hel del støt. De koster noen kroner mer. Men varer mye lengere enn de billigere merkene.

Min siste laptop varte 6 år. Måtte til slutt bytte da prosessorene ikke kunne kjøre flere av de store programmene. Pc hadde vært med meg både til Sverige utdanningen der. USA. Frankrike og tilbake til Norge.. hos meg overlever ikke elektronikk så lenge til vanelig :)
Hva hun sa!

Mac! Min er 7 år gammel og like god. Men har Lenovo på jobb og den er også god. Så litt avhengig av hvor opptatt man er av design og bruken. Syns Mac er mye mer brukervennlig enn PC på alle måter, og har alltid syntes det, siden jeg brukte det i studietida. Har hatt to stykker, den ene varte fra 2005-2010 og den jeg har nå (MacBook Pro) kjøpte jeg i 2010.

Mac er min favoritt! Har hatt det i ca 5 år og aldri hatt problemer med den, utenom at den nå i det siste har blitt litt treg. Det jeg liker med Mac er operativsystemet og hvor enkelt det er å finne frem til ting. Lett å jobbe med og brukervennlig. Brukte den i studietida også, og var kjempefornøyd da også.
Synes PC har rotete operativsystem, og kommer aldri til å gå tilbake til PC igjen. Skjønner at mange velger PC fremfor Mac for Mac er virkelig svindyrt ja!

Har Mac selv, og fornøyd med det. Eneste er at det er slitsomt med bilder osv som legges inn på minnepinner fra PC, for nå får jeg de ikke inn på min Mac. Så litt slitsomt med at de ikke går sammen. Har hatt macen i en del år nå, så den starter å bli ganske treg (men det hadde sikkert en så gammel PC blitt også).

Vet ikke hva du skal bruke dataen din til, men neste gang kjøper jeg PC tror jeg. Enkelt og greit fordi jeg bruker dataen mest til å skrive på, betale regninger også. Trenger ikke Mac til 15k da liksom :p

Har begge deler og bruker så og si bare macen. Min forrige mac hadde jeg i 6-7 år og brukte den MYE, så sånn sett kan jo prisen forsvares. Har aldri hatt en pc i mer enn 2 år. Jeg synes mac er mye enklere å bruke (så snart man får satt seg inn i det), og så slipper man å høre at "windows utforsker dessverre sluttet å fungere" 17 ganger pr dag ;)

Mac, har brukt det i ti år og kommer ikke til å gå tilbake på pc, aldri hatt noen problemer. :)

Back
Topp