MA

Nela

Glad i forumet
Novemberfnuggene 2023
Var på tidlig UL i uke 7+3, og så hjerte slå.
var på ny ul idag, 9+5, og ingen hjertelyd :(
I følge fosterets størrelse ser det ut til å ha stoppet kort tid etter første ul.
Fått time på sykehuset i morgen for videre hjelp.
MA så tidlig i svangerskapet er jo en kjent risiko, men så begynte jeg å tenke på noe etter undersøkelsen idag..

I juli tok jeg første dose med covid vaksinen, og ble gravid på første eggløsning etterpå, oppdaget det etter 14 dager, og positiv test. Mistet på samme tid som mensen skulle kommet.
Måneden etterpå tok jeg vaksine nr 2, samme uke som eggløsningen kom på, og jeg ble gravid. Og mistet igjen.

håper ikke vaksinen er en årsak, så er det vel bare å prøve igjen.
Jeg er 35 og han mange år eldre, så vi har ikke så veldig god tid på oss :(
 
Nei, så vondt å høre! :Heartred Håper du blir godt møtt i helsevesenet og blir godt tatt vare på av dine nærmeste de neste dagene:Heartred

Ang vaksinen. Etter hva jeg har lest er det i flere studier ikke vist noen større forekomst av spontanaborter hos de som tar vaksine enn i kontrollgrupper, eller i «normale år». Selvom det er lett å lete etter årsakssammenheng ville jeg ikke gitt det noe mer oppmerksomhet og grubling:Heartred
 
Så leit å høre.. Sjokket er grusomt :( Ønsker dere alt godt..
 
Nei, så vondt å høre! :Heartred Håper du blir godt møtt i helsevesenet og blir godt tatt vare på av dine nærmeste de neste dagene:Heartred

Ang vaksinen. Etter hva jeg har lest er det i flere studier ikke vist noen større forekomst av spontanaborter hos de som tar vaksine enn i kontrollgrupper, eller i «normale år». Selvom det er lett å lete etter årsakssammenheng ville jeg ikke gitt det noe mer oppmerksomhet og grubling:Heartred
Takk ❤️ Må bare komme oss gjennom morgendagen, så ser vi lyst på veien videre. må bare prøve igjen ❤️
 
Har ikke turt å ta dose to selv etter jeg mistet etter første dose i august.. håper det ikke er sammenheng, men de har vel neppe rukket å studere dette over lang tid. Spesielt siden det var frarådet i første trimester frem til nylig. Støtter vaksinen fult ut, men kvinnehelse er ikke stor prioritet..

Utrolig trist å høre <3 at ikke alle får tul enda forstå jeg lite av. Masse lykke til med neste <3
 
Så utrolig trist å høre <3 det er marerittet det der!
Jeg mistet i SA få dager etter ag jeg tok vaksinen, jeg tror den er grunnen for at vi mistet vår mars-spire :(
 
Så trist å lese! Det er jo ekstremt mange som har fått forstyrrelser i menstrasjon og andre bivirkninger etter vaksinen. Når det går inn og påvirker syklusen til oss damer, så får det meg til å heve øyenbrynene et par ganger. Kan jo ikke være bra. Er en gruppe på Facebook som heter Erfaringer med covid-19 vaksinen -Norge. Søkte på spontanabort der og det er flere som har mistet
 
Sniiiker fra juli -gruppen. Jeg mistet selv til MA i uke 9 i juni etter at jeg tok andre vaksine dose i mai. Har tenkt samme tanken selv mange ganger:Heartred
Kvinnehelse er absolutt ikke prioritert i samfunnet!!
 
Sniiiker fra juli -gruppen. Jeg mistet selv til MA i uke 9 i juni etter at jeg tok andre vaksine dose i mai. Har tenkt samme tanken selv mange ganger:Heartred
Kvinnehelse er absolutt ikke prioritert i samfunnet!!

Nei desverre så er det ikke på prioriteringslisten. trist å lese at du også mistet.
syns MA er værre enn SA, selv om begge deler er like trist.
Men er så mye stress i etterkant av en MA.
Kjenner det sliter nesten mere enn selve aborten.
 
Nei desverre så er det ikke på prioriteringslisten. trist å lese at du også mistet.
syns MA er værre enn SA, selv om begge deler er like trist.
Men er så mye stress i etterkant av en MA.
Kjenner det sliter nesten mere enn selve aborten.
Veldig enig i det du skriver. Har selv også opplevd SA to ganger tidligere, og MA’en var desidert verst:(
 
Back
Topp