MA?

Bkno2069220

Andre møte med forumet
Hei damer.. Var på TUL på mandag, da fant vi ett lite hjerte som slo helt normalt, og alt så fint ut.. Nå var jeg til en ny TUL i dag da jeg jobber på sykehuset og fikk tilbudet. Og da så vi ingen hjertefrekvens. Den lille ble målt til akkurat det den skulle vært i dag. To leger sjekket over.. De mente det var over og ut. Flere som har opplevd dette? Uten noen symptomer, blødninger eller vondter? Og hva var veien videre for dere?

Jeg opplevde dette i uke 8/9 i fjor. Vi hadde sett hjertet i uke 6+0, men 8+3 var det stoppet. Endte med Cytotec kur hjemme.

Dersom du er over 9 uker må du nok ta kuren på sykehuset.

Ønsker deg masse lykke til, og sender deg en styrkeklem ♥️

Uff, det var leit :( Jeg hadde en MA for noen år siden, da så vi hjertet i uke 7 og 9, men i uke 10 var det stoppet. Ventet en uke for å se om aborten kom igang av seg selv, men endte med cytotec. Cytotec virket ikke, og måtte til slutt inn til utskrapning.

Hei damer.. Var på TUL på mandag, da fant vi ett lite hjerte som slo helt normalt, og alt så fint ut.. Nå var jeg til en ny TUL i dag da jeg jobber på sykehuset og fikk tilbudet. Og da så vi ingen hjertefrekvens. Den lille ble målt til akkurat det den skulle vært i dag. To leger sjekket over.. De mente det var over og ut. Flere som har opplevd dette? Uten noen symptomer, blødninger eller vondter? Og hva var veien videre for dere?
Sniker.
Jeg hadde en MA i fjor i uke 7/8, eneste jeg merket var at symptomene avtok og/eller forsvant. Dro derfor på privat TUL. Fikk cytotec da det ble konstatert st det ikke var liv lengre, og kroppen ordnet opp ganske greit. Syklusen kom også i gang i vanlig gjenge fort igjen, ble gravid i pp2 etter MA.

Jeg opplevde det for noen måneder siden. Fikk se hjertet dunke i uke 7, men ikke i uke 9. De fant en væskeansamling i uke 7, som de ville se nærmere på etter to uker. Jeg hadde ikke merket noen ting. Det kom mildt sagt som et sjokk! Man føler seg rett og slett litt lurt av kroppen ♥️ siden jeg var over 9 uker fikk jeg gjennomføre aborten på sykehuset.

Forstår godt om du er lei deg nå! Masse lykke til ♥️

Helt sinnsykt grusomt.. og enda tristere å høre at det skjer med så mange.. legene var sikre, så startet på prosessen med å få det ut nå..

Jeg hadde MA i februar, hadde ingen symptomer da.
Jeg merket at det ikke kom noe mage i uke 11, og syntes at det var rart ettersom det var barn nr 3. Da var det gått galt i uke 6, jeg trodde jeg var i uke 11.

Jeg hadde en MA i oktober. Ante ikke hva det var for noe en gang jeg. Aldri hørt om det. Jeg var ca 12 uker. Starta med brunt utflod og fikk derfor dårlig magefølelse. Dro til jordmor dagen etter som ikke fant hjertelyd. Ble sendt til gynekolog som stadfestet et embryo som bare var 0,5cm. Altså sluttet å utvikle seg rundt uke 6. Fikk tabletter for å drive det ut hjemme. Var helt forferdelig. Blødde så sinnsykt mye at det endte med legevakt på kvelden. Gav seg litt etter noen dager, men så begynte det igjen i nesten fem uker. Ny time hos gynekolog som så at ikke alt var ute. Endte med utskrapning og infusjon av jern. Det var en lettelse. Følte meg veldig raskt mye bedre.
Når jeg har tenkt tilbake, så burde jeg nok fanget opp at jeg i flere uker ikke hadde hatt symptomer, men så tenkte man jo at alle svangerskap er ulike....

Jaja, damer. Godt man ikke er alene. Tok mifegyne i går, og skal starte cytotec behandling nå..

Lykke til<3 hadde MA selv nylig 9+3(embryo 6+3) med cytotec 31.mars. Gravid igjen nå 6+2:)

Back
Topp