MA?

Tussiii

Andre møte med forumet
Hei dere,

Jeg bare lurer på om noen tidligere har opplevd MA og vil dele noen erfaringer? Jeg er i uke 8+5 og føler at symptomene har redusert seg drastisk.. ikke like uggen og kvalm, ikke like trøtt, mindre ømme pupper og ikke så oppblåst lenger. Fikk bare plutselig en følelse av at det kanskje kan være det. Har først neste UL om tre uker, men må kanskje forsøke å bestille en tidligere. Eller har legen mulighet til å ta noen prøver?
Noen som har erfart det samme?
 
Jeg er ikke sikker om hcg-prøvene kan si noe, vet at de begynner å synke rundt uke 8. Tror det er kun UL som kan gjøre deg roligere.
Men det er mulig du bare har flaks at de kjedlige symptomene gir ser veldig tidlig ;)
 
Takk for svar:) jeg bestilte ul til neste uke, så får jeg et sikkert svar da hvertfall.:happy:
 
Vil bare si at ved ma så merket jeg ikke noen forandringer i symptomer. Håper du bare er heldig og slipper de tydeligste symptomene fort :) Lykke til på ul ❤️
 
Lykke til på ul ❤️ Håper alt står bra til ❤️
 
Merket ingenting med MA. Utviklingen hadde stoppet opp rundt uke 8, men jeg hadde symptomer og la på meg frem til jeg hadde en veldig svak blødning i uke 17-18. Ble da oppdaget ved UL. Hverken jeg eller jordmor oppdaget noe unormalt på kontroller
 
Merket ingenting med MA. Utviklingen hadde stoppet opp rundt uke 8, men jeg hadde symptomer og la på meg frem til jeg hadde en veldig svak blødning i uke 17-18. Ble da oppdaget ved UL. Hverken jeg eller jordmor oppdaget noe unormalt på kontroller

Huff, så ubehagelig:Heartred takk for at du deler erfaringen din. Håper virkelig du slipper å oppleve det igjen!!:Heartpink
 
Huff, så ubehagelig:Heartred takk for at du deler erfaringen din. Håper virkelig du slipper å oppleve det igjen!!:Heartpink

Har fått 3 barn etterpå, men har tatt tidlig ultralyd med alle for å slippe å oppleve dette igjen, skal det denne gangen også
 
Jeg hadde en MA i februar/mars og var da i uke 11. Jeg hadde ganske lite symptomer hele veien så merket ikke noe stor forskjell, men husker at jeg tenkte over at jeg ikke merket mensmurringer lenger. Jeg hadde mye av det med førstemann rundt denne tiden. Jeg begynte gradvis å blø mer og mer i løpet av en helg og det kom etterhvert masse klumper. På ultralyd på mandagen fikk jeg vite at fostret hadde stoppet opp utviklingen flere uker før blødningen kom.

Håper virkelig ikke du må gjennom dette. Symptomer kommer og går og kan bli borte i både en uke og to for så å komme tilbake igjen. Det trenger ikke å bety at noe er galt. Lykke til på ultralyd! Krysser fingrene for at alt er bra! Det er tross alt liten sjanse for å miste når man har kommet så langt som deg :)
 
Last edited:
Jeg var ekstremt trøtt og kjente mye på ligament stikkinger, press i livmora ved aktivitet (som gjorde meg veldig forsiktig) og endret matlyst (ble kvalm av enkelte ting) når jeg var gravid sist. Og jeg husker det ikke varte så lenge. Ca en måned. Også var jeg veldig sprek helt til slutten. Så det kan bare være du er heldig? Håper du får gode svar på ul!
 
Jeg hadde en MA i februar/mars og var da i uke 11. Jeg hadde ganske lite symptomer hele veien så merket ikke noe stor forskjell, men husker at jeg tenkte over at jeg ikke merket mensmurringer lenger. Jeg hadde mye av det med førstemann rundt denne tiden. Jeg begynte gradvis å blø mer og mer i løpet av en helg og det kom etterhvert masse klumper. På ultralyd på mandagen fikk jeg vite at fostret hadde stoppet opp utviklingen flere uker før blødningen kom.

Håper virkelig ikke du må gjennom dette. Symptomer kommer og går og kan bli borte i både en uke og to for så å komme tilbake igjen. Det trenger ikke å bety at noe er galt. Lykke til på ultralyd! Krysser fingrene for at alt er bra! Det er tross alt liten sjanse for å miste når man har kommet så langt som deg :)

Huff, det var trist å høre:Heartred det må være utrolig vondt å oppleve, og så ekkelt at man har gått så lenge i uvisshet:/ huffameg. Takk for at du deler erfaringen din, og for støttende ord:) det settes pris på! Håper du aldri vil oppleve noe lignende igjen.
 
Jeg var ekstremt trøtt og kjente mye på ligament stikkinger, press i livmora ved aktivitet (som gjorde meg veldig forsiktig) og endret matlyst (ble kvalm av enkelte ting) når jeg var gravid sist. Og jeg husker det ikke varte så lenge. Ca en måned. Også var jeg veldig sprek helt til slutten. Så det kan bare være du er heldig? Håper du får gode svar på ul!

Takk for oppløftende ord:happy: jeg håper det er tilfellet her og. :Heartred
 
Hei igjen,

Var på Ul nå på morgenen og der fikk jeg se en liten, levende gelegubbe (jordmords ord):happy:. Alt så normalt ut, og jeg ble satt noen dager frem og gikk fra 9+3 til 10+1.:Heartpink
 
Så bra ❤️
 
Back
Topp