MA

V123

Glad i forumet
hei.
Jeg har nettopp fått beskjed at fosteret er dødt og skal starte prosessen med aborten. Merket at symptomene forsvant.
Har tidligere blitt rask gravid, første forsøk men denne gangen tok det fire måneder, noe som også er raskt.

Noen som har opplevd MA eller SA som vi dele sin erfaring med hvor rask gravide en har blitt i etterkant? Vil jo helst bli gravid med engang.
 
Så leit å høre :Heartred Hvor langt på vei er du ?
Har selv hatt to MA men trengt ivf for å bli gravid igjen.. Lykke til!
 
Leit å høre at du må gjennom dette, stor klem til deg ❤️
Har selv hatt en MA, ble gravid igjen etter første mens etter kirurgisk abort.
Håper dere lykkes fort og at dere da kommer helt i mål ❤️
 
Har akkurat blitt gravid igjen etter MA i april. En mens mellom. Lykke til!
 
Så leit å høre! :Heartred
Hadde 2 MA før jeg har født to friske barn. Tok nesten et år å bli gravid igjen etter første MA, men bare 4mnd etter andre. Håper en ny spire sitter igjen raskt for deg!
 
Så leit å høre! :Heartred
Kjenner så godt igjen følelsen av å bare ville være gravid igjen!
Her tok det rett under 4 mnd før vi var gravide igjen!
Håper det klaffer raskt for dere igjen!! :Heartred
 
Så vondt og trist. :Heartred
Mistet selv MA uke 10/8) 21 februar i år. Vi hadde da prøvd siden juni/juli 18
En mens imellom som kom 29.3 og sitter her nå 11+3 :)
Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Så utrolig trist å høre :Heartred *masse klemmer*
Håper virkelig det sitter neste gang. Også vil jeg tipse deg om gruppen "Vi som har mistet" Der er det mange i samme situasjon.
 
Hadde en MA i mars 2017, en SA i juli 2017 og ble gravide igjen i april/mai 2018 og han sover søtt nå :) vi prøvde aktivt hele tiden.
 
Hatt 4 MA, ventet alltid en mens imellom før vi prøvde igjen. Ble gravid på første og andre forsøk etter alle fire
 
Huff det er så kipt :(
Jeg mista først i oktober 2018 (5 uker)
Ble gravid igjen i desember. Men mista dette i februar (8uker) så gikk jeg to mnd med dårlig oppfølging for d viste seg at jeg hadde ikke mista alt. Så d endte med utskrapning i april. Føltes som vi mistet igjen å måtte gå igjennom hele den følelses greia på nytt. Men en mnd etter på så var alle blodprøver fine igjen ( mai 2019) Så ble jeg gravid i juni å er 6 uker på vei å passe bekymret for det meste :(
 
Huff det er så kipt :(
Jeg mista først i oktober 2018 (5 uker)
Ble gravid igjen i desember. Men mista dette i februar (8uker) så gikk jeg to mnd med dårlig oppfølging for d viste seg at jeg hadde ikke mista alt. Så d endte med utskrapning i april. Føltes som vi mistet igjen å måtte gå igjennom hele den følelses greia på nytt. Men en mnd etter på så var alle blodprøver fine igjen ( mai 2019) Så ble jeg gravid i juni å er 6 uker på vei å passe bekymret for det meste :(
Håper dette er termin spire :Heartred
 
Vi oppdaget MA i uke 11. Tok nesten 8 uker før mensen kom tilbake. Ble gravid på 2 pp etter det. Brukte 6 pp på spiren som endte i MA, så ble raskt gravid etterpå vil jeg si.
 
Huff det er så kipt :(
Jeg mista først i oktober 2018 (5 uker)
Ble gravid igjen i desember. Men mista dette i februar (8uker) så gikk jeg to mnd med dårlig oppfølging for d viste seg at jeg hadde ikke mista alt. Så d endte med utskrapning i april. Føltes som vi mistet igjen å måtte gå igjennom hele den følelses greia på nytt. Men en mnd etter på så var alle blodprøver fine igjen ( mai 2019) Så ble jeg gravid i juni å er 6 uker på vei å passe bekymret for det meste :(
Uff føler med deg:( Det blir nesten verre å være gravid enn å ikke være gravid. Etter 3 ganger har du krav på utredning. Håper det blir med de to gangene og at det går bra denne gangen :Heartred
 
Off, alle gode tanker til deg <3 det er vondt å miste <3

Vi går til Hausken og får IUI siden vi er to damer. Jeg opplevde en kjemisk graviditet første gang jeg ble gravid. Da kom blødningen et par dager etter det som skulle vært ikm. Det var jo veldig tidlig, men jeg hadde jo stirret på positive graviditetstester i dagesvis allerede - så ble helt knust. De anbefalte at vi tenkte på SA'en som en menstruasjon, og vi kjørte på igjen så snart det kom smilefjes på eggløsningstesten. Altså uten noen normal mens imellom. Jeg var veldig skeptisk... "Følte det på meg" at flaksen var brukt opp og at jeg aldri kom til å bli gravid igjen. Følte meg sikker på at det ikke hadde klaffet - siden jeg ikke syntes jeg hadde noen symptomer (måneden før, da jeg ble gravid første gang hadde jeg allslags synptomer). På 9 dpo fikk jeg så lyst til å teste - og til min overraskelse var det en svak strek der. brukte sikkert tjue tester i dagene som kom - for å "passe på" at det ble sterkere strek. Nå er jeg 6+1, og engster meg hver dag - selv om det også har begynt å synke inn at det KAN gå bra :) Har lest meg opp litt - og det er en del studier som indikerer at det kan være lettere å bli gravid - og at sjansen for et fyllbyrdet svangerskap kan være noe forhøyet rett etter en abort - så prøver å tenke på det :)

Så sant du føler deg klar psykisk - og får klarsignal av legene fysisk er det bare å hoppe i det <3 Sender deg en god klem, og ønsker dere masse lykke til! Det kan fort gå bra ganske raskt! <3
 
Har en ma og tre sa bak meg. Ma oppdaget i uke 13. Foster dødt i uke 9. Tok ca fem PP for å bli gravid igjen, denne endte i sa. Så en streifer ca to PP senere. PP etter streiferen satt spiren igjen og han er nå tre måneder gammel :)
 
Så leit å høyre! ❤️
Flytter denne til "vi som har mistet". Der er det nok endå fleire i same situasjon❤️
 
Back
Topp