MA

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Noen som har erfaring med MA? Forsvinner symptomene? Synker hcg? Er så redd for at jeg har det

Ingen erfaring med MA, men håper du tar feil. Ring legen og få henvisning til gyn?

Symptomene mine ble ikke borte før en stund etter jeg ble operert, men hcg synker. Er du redd det skjer kan du be legen om en blodprøve, for så å ta en ny to dager etter.

Symptomene mine ble ikke borte... Fosteret døde i uke 8, men oppdaget det ikke før ul i uke 12. Var kvalm og puppene var vonde. Var også trøtt. Ingen forandringer etter fosteret døde. Kroppen er fortsatt gravid og vet ikke fosteret er dødt.
Dette er grunnen til at jeg er så sinnsykt redd hele dette svangerskapet her :/

Jeg mistet symptomer, eller dvs kvalmen kom aldri, frøet ble ca 5 uker, oppdaget dette i uke 11.

Jeg var trøtt og frøs mye til å begynne med, men det meste forsvant fra uke 5-6.

Jeg hadde generelt lite symptomer, men når jeg tenker gjennom så var det ikke like ubehagelig med vanlige bukser fra rundt tiden alt stoppet opp (uke 8). MA ble oppdaget uke 11 etter at jeg startet med litt småblødninger noen dager før.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg var på ultralyd i dag hvor han ikke så noe annet enn antydning til at det kunne være noe på gang(så om jeg var 3-4 uker på vei). Jeg skulle vært rundt 9 uker hvis menstermin stemmer, og da burde han jo i det minste sett et bankende hjerte. Jeg kan jo være kortere på vei men jeg fikk positiv test for nesten fem uker siden, og da burde jeg være ihvertfall 6 uker. Har tatt blodprøve i dag og skal ta ny på torsdag, også tilbake på ultralyd om to uker. Jeg tok en cbd nå nettopp som viste 3+. Ville den vist det om utviklingen stoppet opp for flere uker siden?

Hæ? Så rart. Jeg ville bedt lege om hcg prøver.

Jeg hadde færre symptomer hele veien de to gangene det var MA. Ingen uvelhet eller kvalme, og bare litt ømme bryster- ikke supervonde som de har vært de gangene det har gått bra.
Første gang var jeg på ul i uke 12 og de så ingen ting. Da hadde utviklingen stoppet helt i begynnelsen. Andre gang så vi en levende baby som lå en uke bak termin, noe som ikke kunne stemme, og to uker senere viste det seg at hjertet hadde stoppet rett etter første ul.
Håper du slipper og at du er kortere på vei. Lykke til!

Sniker...
Hadde MA i uke 10. Mistet symptomer som ømme bryster osv i uke 7. Var på ul og fikk se bankene hjerte både i uke 6,7 og 8 pga små blødninger. Hcg sank ikke, men økte med 1000 på i uke, i stede for å doble seg. Til slutt i uke 10 fant de ikke hjertet mer, bare min puls.
Tok medisinsk abort, men fosteret var skrumpet inn på noen dager (fra jeg oppdager at hjertet ikke slo, til ul på gyn gikk det 5 dager..da hadde det skrumpet inn og blitt borte)

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg var på ultralyd i dag hvor han ikke så noe annet enn antydning til at det kunne være noe på gang(så om jeg var 3-4 uker på vei). Jeg skulle vært rundt 9 uker hvis menstermin stemmer, og da burde han jo i det minste sett et bankende hjerte. Jeg kan jo være kortere på vei men jeg fikk positiv test for nesten fem uker siden, og da burde jeg være ihvertfall 6 uker. Har tatt blodprøve i dag og skal ta ny på torsdag, også tilbake på ultralyd om to uker. Jeg tok en cbd nå nettopp som viste 3+. Ville den vist det om utviklingen stoppet opp for flere uker siden?

Jeg fikk konstantert MA på 7+4 og fosteret var på størrelse med ett foster i tidlig uke 5 uten hjerteaktivitet. De mente det var ingen mulighet for at fosteret ville ta igjen veksten.
Mine graviditetssymptomer forsvant i begynnelsen av uke 5 og det var det som gjorde meg bekymret. Hadde også svært lave HCG nivåer, men jeg tok en clearbluetest for et par dager siden som viste 3+ så jeg har fortsatt noe HCG i kroppen selv om utviklingen til fosteret stoppet opp.

Krysser fingerene for at det samme ikke skjer med deg. At de har oversett fosteret eller du er kortere på vei enn du tror.

Last edited:
Forrige sv.skap fikk jeg beskjed at legen ikke fant noe da var jeg 5 uker på vei. Kom tilbake to uker senere og han fant det. Sa at det var fordi jeg har bakovervendt livmor og at det gjør det vanskeligere å se tidlig i svangerskapet. Kanskje det gjelder deg også? :)

Forrige sv.skap fikk jeg beskjed at legen ikke fant noe da var jeg 5 uker på vei. Kom tilbake to uker senere og han fant det. Sa at det var fordi jeg har bakovervendt livmor og at det gjør det vanskeligere å se tidlig i svangerskapet. Kanskje det gjelder deg også? :)
Jeg skulle vært ihvertfall 8 uker i dag, så det burde være mulig æ se noe. Har ikke bakovervendt livmor

Jeg fikk konstantert MA på 7+4 og fosteret var på størrelse med ett foster i tidlig uke 5 uten hjerteaktivitet. De mente det var ingen mulighet for at fosteret ville ta igjen veksten.
Mine graviditetssymptomer forsvant i begynnelsen av uke 5 og det var det som gjorde meg bekymret. Hadde også svært lave HCG nivåer, men jeg tok en clearbluetest for et par dager siden som viste 3+ så jeg har fortsatt noe HCG i kroppen selv om utviklingen til fosteret stoppet opp.

Krysser fingerene for at det samme ikke skjer med deg. At de har oversett fosteret eller du er kortere på vei enn du tror.
Jeg har enda symptomer, dog ikke like sterke i dag etter at jeg fant ut at de ikke så noe. Men har vært kvalm og kjempetrøtt helt frem til i dag

Nå har jeg fått svar på blodprøvene. Legen jeg snakket med mente det var veldig rart at han som utførte ultralyden ikke så noe, da jeg hadde skyhøye hcg-verdier som i tillegg hadde steget siden tirsdag. Hadde det vært slik at utviklingen stoppet rundt der han mente ville ikke verdiene vært så høye. Men hun kunne ikke si så mye mer enn det siden det ikke var hun som gjorde ultralyden og ikke har sett etter selv. Men hun hadde lyst til å fremskynde neste ultralyd fordi hun mente det var lenge å vente helt til 12. april

Håper på det beste :)

Back
Topp