MA?

Venterenliten..

Andre møte med forumet
Jeg opplevde en SA for 4 mnd. siden. Dette skjedde veldig tidlig, slik at det bare var som en forsinket mens. Allikevel ble man bekymret for at dette skulle skje flere ganger..

Nå er jeg gravid igjen, og etter mine beregninger 9+6.
Letta fordi det ikke har kommet blod, og tenker at nå-nå skal alt gå bra...
Men så leser jeg så mye om MA, og at foster kan dø i magen uten at man merker det. Virker så vanlig på slike forum. Da dukker det opp enda en bekymring...

Har veldig lite symtomer.. Bare veldig trøtt, og litt ømme bryst av og til. Kan jeg ha hatt en MA?

Hva er egentlig sannsynligheten for MA, og hvordan opptrer dette vanligvis?

Mvh bekymret

Sjangsen for å oppleve ma er vel samme som sa, hvis du søker opp sjangse for å miste, så får man jo opp ulike tabeller som viser prosentvis sjanse for at det skal gå bra. Er nok normalt å være bekymret, men du kan nok ta det som et godt tegn at du ikke merker noe galt. :)

Jeg har heller ingen symptomer, men så bankende hjerte for en uke siden:) Det kan virke som man hører om mange MA på forumet, men det er fordi man ikke leser om de som har det helt fint og alt er bra :)

Risikoen for MA er den samme som SA tror jeg. Men kjenner på det samme som deg, SA ville vært trist, men da ville jeg visst ihvertfall. Samtidig tenker jeg jo at kroppen på et eller annet tidspunkt vil oppdage en MA og, og vil gi blødninger og ubehag, men det kan ta tid. Også er det veldig viktig å huske på at sannsynligheten for at ting skal gå bra er mye høyere helt fra positiv test, og når man er på forum får man jo de triste historiene både mer i fleisen - og det er en menneskelig greie med å legge mer merke til og huske på unntakene og alt som har gått galt enn vi merker oss ved det normale og de gode historiene :)

MA er sjelden, jeg hadde ikke hørt om det før jeg opplevde det i mitt fjerde svangerskap.

Det er vanlig å mangle symptomer selv om alt er bra med spiren. Jeg har hatt tre svangerskap hvor det eneste jeg merket var at jeg var trøtt den første tiden, og at jeg ikke tålte fiskelukt. Alt gikk bra :)

Back
Topp