MA?

Lillegull*2

Glad i forumet
Jeg lurer på en "liten" ting..
Finnes det noen symptomer på en MA? Noen andre måter å finne ut om fosteret har sluttet å utvikle seg på?
Er blitt kjempenervøs for dette, og synes det er lenge å vente til OUL i midten av mai.. Skal til jordmor i midten av april, kanskje hun hører etter hjertelyden i det minste, men synes plutselig det er så lenge til det også.. Det er jo over to uker til! :p

Uff, sikkert unødvendig bekymring, men tenk om jeg går helt til OUL i uke 19 og finner ut at fosteret døde i uke 7 eller noe sånt? Er det mulig?

Kjenner til bekymringen...
Har time til uka jeg, men sitter med de samme tankene...
kanskje ta telefon til sykehuset?

Har samme bekymring!! Hadde sykt magesmærter en dag, og etter det mistet jeg all symptomer på graviditeten;(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har samme bekymring!! Hadde sykt magesmærter en dag, og etter det mistet jeg all symptomer på graviditeten;(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Høres ut som det samme som har skjedd her også.
Avblåste først med at det sikkert bare var luftsmerter, men etterpå forsvant både ømme bryster og andre symptomer.

Kan jeg ringe til sykehuset og si at jeg er bekymret, så kan de hjelpe meg?
Trodde de bare tok deg inn om en har blødninger og smerter jeg...? (og det har jeg jo ikke... enda i alle fall..)

Huff..

Sniker fra august.. Jeg opplevde en MA i sommer (juli) da gikk jeg fra å ha masse symptomer som kvalme, ømme bryster osv til plutselig en dag ikke ha noe (alt ble "normalt" igjen)
Bestilte meg da en time til privat ul fordi jeg hadde en svært dårlig magefølelse (dette var i uke 12) og da viste det seg at babyen hadde vert død fra uke 8,9.

Men for alt i verden det trenger jo ikke være det! Flere som har lite symptomer og graviditeten er som den skal være :)
Men skjønner veldig godt at du er bekymra! Du kan jo alltids ringe legevakten å få komme inn å lete etter hjertelyd?:)

Lykke til :)

Tror dette er tanker mange har. Allerede er jeg sjeleglad for dopplern min. Hadde noia igår kveld, så la meg ned og fant hjertelyden. Den kan sikkert bli en farlig uvane... Skal prøve å la den ligge litt nå.

Sniker fra august.. Jeg opplevde en MA i sommer (juli) da gikk jeg fra å ha masse symptomer som kvalme, ømme bryster osv til plutselig en dag ikke ha noe (alt ble "normalt" igjen)
Bestilte meg da en time til privat ul fordi jeg hadde en svært dårlig magefølelse (dette var i uke 12) og da viste det seg at babyen hadde vert død fra uke 8,9.

Men for alt i verden det trenger jo ikke være det! Flere som har lite symptomer og graviditeten er som den skal være :)
Men skjønner veldig godt at du er bekymra! Du kan jo alltids ringe legevakten å få komme inn å lete etter hjertelyd?:)

Lykke til :)

Takk for svar!
Det var et godt tips med legevakten, kanskje jeg skal høre med de :) Det skader jo ikke tenker jeg..

Har allerede tenkt på det å skaffe meg en doppler. Men er ikke helt sikker, tenk om jeg ikke hører hjertelyden selv, også bare bekymrer jeg meg unødig for det og? HEhe.. Er nok av bekymringer som gravid begynner jeg å skjønne :s

Jeg har og hatt MA i uke 7 som startet med blødninger når jeg skulle vært i uke 13. Så tror nok at kroppen vil si i fra på en måte etterhvert. Men ja ring legevakten dersom du er veldig bekymret :)

Takk for svar!
Det var et godt tips med legevakten, kanskje jeg skal høre med de :) Det skader jo ikke tenker jeg..

Har allerede tenkt på det å skaffe meg en doppler. Men er ikke helt sikker, tenk om jeg ikke hører hjertelyden selv, også bare bekymrer jeg meg unødig for det og? HEhe.. Er nok av bekymringer som gravid begynner jeg å skjønne :s

Du må sikkert vente leeenge på legevakten siden dette ikke er kode "rød" men er nok verdt ventingen for deg :) jeg hadde vertfall tatt turen, ikke kjekt å gå å bekymre seg..

Skaffet meg raskt doppler når jeg ble gravid igjen :p og er stort sett avhengig av den.. Veldig unødvendig. Men nødvendig for meg, for å roe meg ned og betrygge meg :) er nå 21 uker og kjenner jo liv så da blir den brukt mindre :)
Men treger absolutt ikke på at jeg fikk meg en ;)

Det tror jeg er en bekymring vi alle går å bærer litt på dessverre :)

Kontakt legevakt/sykehus og forklar at du er veldig urolig, så er det jo lov å håpe at de vil hjelpe deg ;)
Eller så kan du jo bestille en time til privat ultralyd selv.

vet ikke om jeg skal ringe sykhuset eller ikke... synes bare det er så rart at jeg ikke dårlig eller noe, til og med sluttet å blød... men har ømme bryst da, men er bekymret for MA ja.. men prøver å tenke at alt er nok bra, men vil jo helst vite det nå, og ikke når jeg skal på UL i slutten av mai :S

Ja, man føler liksom at man bare er unødvendig bekymret og ikke vil laste legevakt eller sykehus med det, spesielt om alt viser seg å være bra likevel :)
Men som du sier.. Skal man gå og vente til mai, er det alternativet? Man kan bestille tidlig UL, men det skal jo egentlig ikke være nødvendig heller. Samtidig føler jeg ikke for å renne ned legen min heller, "bare" for å spørre om han kan lete etter hjertelyden for meg nå.. Synes jeg har vært der så mange ganger allerede, sist gang var 18. mars, og da ville han ikke lete etter hjertelyden fordi det var for tidlig..

Jeg tror jeg bare får håpe og vente og se hva som skjer. Uansett er det vel ikke noe jeg kan gjøre med det...
Rart at man skal bli bekymret og lure på om noe er galt med en gang man har vondt og mister noen symptomer :p

Mina symtom försvann nästan över en natt och jag blev väldigt orolig. Gick och kände efter hela tiden, å till slut bokade jag tid för ul och fick bekräftat att allt var bra:) såg ett bankande hjärta och små ben som sparkade runt:) så symtomen kan avta bara så där :)

Hva betyr MA?
missed abortion - betyr at fosteret har sluttet å utvikle seg, altså at det er dødt..

Mina symtom försvann nästan över en natt och jag blev väldigt orolig. Gick och kände efter hela tiden, å till slut bokade jag tid för ul och fick bekräftat att allt var bra:) såg ett bankande hjärta och små ben som sparkade runt:) så symtomen kan avta bara så där :)
Åh, så godt å høre at noen har opplevd det også! Og så bra at alt er bra med din lille spire :)

Har kjent at magen har strammet seg litt til fra i går, så lurer på om det kan være et godt tegn også :)

Dette er kanskje ikke til hjelp i det hele tatt, men jeg har heller ingen gravidsymptomer.. Jeg er gravid med nummer to og har aldri kjent verken kvalme, kynnere eller halsbrann! Og jeg har for det første ei frisk jente på 8 mnd og er gravid med nummer to.. Så det er ikke sikkert at det er noe annet enn at du rett og slett har en super svangerskapskropp som slike ting ikke biter på :)

Jeg har heller ingen symptomer, har ikke hatt bortsett fra et par dager kvalme.

Har hatt symptomer tidligere, så det er ikke det heller.. De forsvant bare plutselig for en dag eller to. Men de kom visst tilbake..
Sikkert bare for å gi meg en påskedag fri :)

Nervøsiteten er der fremdeles, men kanskje ikke i like sterk grad som tidligere.. :)

Back
Topp