MA uten medisiner eller utskrapning

FrkKatt

Andre møte med forumet
Hei! Noen som har hatt missed abortion uten å måtte bruke medisiner eller ha utskrapning? Altså bare la kroppen ordne opp? Fått beskjed av legen om at dette kan være et alternativ, men føler alle må iallefall bruke legemidler eller noe i tillegg.... håper på svar.

Hei! Noen som har hatt missed abortion uten å måtte bruke medisiner eller ha utskrapning? Altså bare la kroppen ordne opp? Fått beskjed av legen om at dette kan være et alternativ, men føler alle må iallefall bruke legemidler eller noe i tillegg.... håper på svar.

JA!!! Jeg hadde svak blødning brunt/mørkt blod i uke 14, og fikk henvisning på ul på sykehuset. Det ble MA konstatert, spiren var 9 uker. Jeg fikk ulike alternativer, blant annet se om kroppen kunne ordne opp selv. Legen anbefalte dette i første omgang, siden jeg hadde hatt noe smerter og blødning. Jeg valgte dette!
Dro hjem, og alt senere samme dag startet riene av seg selv, og jeg aborterte samme kveld/natt. Blødde i to uker etter dette.

Legen hadde satt opp en ul-time to uker etterpå, og da ble komplett spontanabort konstatert. Jeg kom også raskt tilbake i syklus, og ble gravid etter en menstrasjon.
Jeg har tro på at dersom det lar seg gjøre, er det best for kroppen at den kan ordne opp selv.
Håper det ordner seg snart for deg! Sender en klem ❤️❤️❤️

Enig i at jeg tror kroppen kommer seg raskere igjen, og at det er større sannsynlighet for at alt kommer ut dersom kroppen får ordne opp selv.

For min del følte jeg for å bli ferdig med det og ha kontroll på når jeg skulle begynne å blø. Da MA og BO ble oppdaget hos meg, så hadde jeg ikke antydning til blødninger. Hadde jeg hatt det, tror jeg kanskje jeg ville valgt å se om kroppen ordnet opp selv.

Masse lykke til❤️❤️

Sender deg en klem ❤ vet hva du går igjennom.. 3 uker siden jeg fikk konstatert dødt foster i uke 9+4.. var selv da i uke 12.. håper det går fin med deg..

Jeg har, to ganger. Begynte å blø litt brunt, før kroppen ordnet opp ca et døgn etterpå. Klem <3

Jeg håper det. Var til ultralyd og fikk påvist MA på mandag etter et par dager med småblødninger. Hadde ikke mulighet til å begynne på noe da så skulle vente litt og se hva som skjedde. Har etter det kommet ganske mye så det er igang ihvertfall. Er bare så usikker på om alt har kommet eller ikke. Håper det.

Lykke tilbog håper det går greit med deg. Og lykke til med videre prøving.

Vil bare si tusen takk til alle for snille ord, og for hjelpen!!!... Er overbevist om at kroppen min ordnet opp selv, tok 2 uker... Skal på sjekk igjen i morgen og satser på at vi kan begynne prøving igjen, tenker positivt iallefall :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred klem til alle som måtte gjennom det samme :Heartbigred

Vil bare si tusen takk til alle for snille ord, og for hjelpen!!!... Er overbevist om at kroppen min ordnet opp selv, tok 2 uker... Skal på sjekk igjen i morgen og satser på at vi kan begynne prøving igjen, tenker positivt iallefall :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred klem til alle som måtte gjennom det samme :Heartbigred

Så bra!! Alltid best for kroppen når den får ordne selv! Håper det gikk bra på sjekken :)❤️❤️ Snart er du nok gravid igjen! Jeg ble gravid i pp2 etter MA!
Stor klem❤️❤️❤️❤️❤️

Back
Topp