MA - Tvilling

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Var på tidlig ul i dag, uke 10. Hvor det ble funnet 2 fostersekker, men den ene var tom. Jordmor sa at dette er veldig normalt, og at den andre fostersekken vil forsvinne i det det levende fosteret vokser. Mulig at jeg kan oppleve en blødning, men dette er da mest sannsynlig ikke farlig.
Noen av dere som har opplevd dette? Jeg er så redd for at den tomme fostersekken kan forårsake at det går utover den som lever, på noe vis. Selv om jordmor mente det bare var å leve som normalt. Lurer jo litt på hva som forårsaker dette...
I tillegg ligger den tomme fostersekken nederst, og altså fosteret som lever i sekken øverst, noe som gjorde det ugunstig ift ultralydsjekk, vanskeligere og se osv...
Fikk beskjed om at alt så bra ut så langt :) Men det blir nå så en lurer og er engstelig alikavell...

Sniker fra Februar. Jeg opplevde det =) Fikk litt vondt i magen etterfulgt av en øøørliten blødning i uke 10 i et av mine svangerskap. Dro på legevakta og fikk se på ul. Der så de en tom fostersekk =) Resten av svangerskapet foreløp problemfritt ;-)

Sniker fra Februar. Jeg opplevde det =) Fikk litt vondt i magen etterfulgt av en øøørliten blødning i uke 10 i et av mine svangerskap. Dro på legevakta og fikk se på ul. Der så de en tom fostersekk =) Resten av svangerskapet foreløp problemfritt ;-)

Ja, sånn jeg forsto det kunne dette skje. Om jeg får blødning skulle jeg bare ringe så får jeg ny undersøkelse. Så jeg er egentlig forberedt på at det skal komme en liten blødning nå.. Men, hva om det ikke gjør d? Jeg mener, hvor blir det evt av det isåfall da?

Ja, sånn jeg forsto det kunne dette skje. Om jeg får blødning skulle jeg bare ringe så får jeg ny undersøkelse. Så jeg er egentlig forberedt på at det skal komme en liten blødning nå.. Men, hva om det ikke gjør d? Jeg mener, hvor blir det evt av det isåfall da?

Det kan man lure på. Jeg blødde såpass lite at jeg heller vil kalle det spotting enn noe annet :-P kom bare litt brunt liksom. Tenkte også mitt om at det burde komme en større blødning (når jeg hadde en SA i samme uke et annet svangerskap fosset det liksom :-P).. Men alt gikk fint så.

Det kan man lure på. Jeg blødde såpass lite at jeg heller vil kalle det spotting enn noe annet :-P kom bare litt brunt liksom. Tenkte også mitt om at det burde komme en større blødning (når jeg hadde en SA i samme uke et annet svangerskap fosset det liksom :-P).. Men alt gikk fint så.

Ja.. Det kommer vel an på når embryoet slutter og utvikle seg. I dette tilfelle var det nok veldig tidlig, siden vi såvidt kunne skimte noe der...
Håper virkelig ikke dette utgjør noen fare for den som er igjen. Den så ut til å ha det godt så ;)

Ja.. Det kommer vel an på når embryoet slutter og utvikle seg. I dette tilfelle var det nok veldig tidlig, siden vi såvidt kunne skimte noe der...
Håper virkelig ikke dette utgjør noen fare for den som er igjen. Den så ut til å ha det godt så ;)

Vi kunne også såvidt skimte noe =) Så det var vel noe av det samme. Å da er vel jeg et strålende eksempel på at det ikke utgjør noen fare for den som er igjen. :-P

Det samme sjer her nå. Har blødninger like kraftige som mens, og har vært sikker på at jeg har mistet, men på UL på tirsdag var alt helt fint :) men de kunne se at der låg mer blo rundt den tomme fostersekken så blødningene kommer til å vare til det er tomt visst :)

Det samme sjer her nå. Har blødninger like kraftige som mens, og har vært sikker på at jeg har mistet, men på UL på tirsdag var alt helt fint :) men de kunne se at der låg mer blo rundt den tomme fostersekken så blødningene kommer til å vare til det er tomt visst :)

Uff. Var du forberedt på forhånd? Alltid skummelt med disse blødningene. Jeg går på en måte å venter på en blødning, tenker at EN plass må det jo gjøre av seg? Eller blir "det" der til fødsel? Uansett blir jeg sikkert like engstelig når en evt blødning oppstår, selv hvor forberedt man er...
Når jeg var på ul i går fikk jeg beskjed om at hun ikke kunne se noe blodansamling i det heletatt.... Men plutselig kan det skje..

Uff. Var du forberedt på forhånd? Alltid skummelt med disse blødningene. Jeg går på en måte å venter på en blødning, tenker at EN plass må det jo gjøre av seg? Eller blir "det" der til fødsel? Uansett blir jeg sikkert like engstelig når en evt blødning oppstår, selv hvor forberedt man er...
Når jeg var på ul i går fikk jeg beskjed om at hun ikke kunne se noe blodansamling i det heletatt.... Men plutselig kan det skje..
Jeg var forberedt på at der ikke var noe baby i det hele tatt fordi jeg trodde jeg hadde hatt en SA da det blødde sånn, og jeg ikke ante der var to. Men om han ikke kunne de blod så kommer det vel ikke heller da? Hos meg var der fortsatt endel igjen :) tvillingen som døde var ikke mer enn 5 uker maks så jeg har ikke merket at den har kommet ut :s

Snike frå februar! Eg opplevde det samme med min eldste sønn. Hadde ein blødning i veke 8 - kom inn på ul og der var det kun eit hjerta som slo. Hadde etter det eit heilt vanlig svangerskap. Og gutten lever i aller beste velgående i dag snart 13 år gammal

Dette skjedde meg forrige gang, og det gikk helt fint. blødde litt en dag, var ganske fort overstått. Så fikk jeg ny ul og da var det borte. Skjønner du bekymrer deg, men prøv å tenke positivt :-)

Forstår det sånn at det ikke er farlig for det gjenværende fosteret, så jeg priser meg lykkelig over at jeg hvertfall har en ;) Har fortsatt ikke blødd noe. Glad er jeg egentlig for det å, selv om jeg på en måte fortsatt går å venter på at det skal skje :P Ny ul 2.Juli :)

Da vet du i alle fall hva det er om du begynner å blø litt :-) Fint du har ny ul og til å sjekke opp :-)

Back
Topp