MA/SA HCG-Hvordan vite om man er gravid igjen?

FrkKatt

Andre møte med forumet
Hei alle dere... Etter MA vil vi gjerne starte prøvingen igjen så fort som mulig. Har hørt og lest at det varierer veldig om hvor lenge etterpå testen viser positiv. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med hvordan man finner ut av om man er gravid igjen? Gikk dere til lege for å ta hcg prøver regelmessig etterpå? Ta clearblue test med uker på? Leste at det fint kan være HCG i opptil 9 uker, da tenker jeg at det blir lang ventetid og mye luring om jeg er gravid igjen eller ikke... Håper noen har erfaringer :Heartbigredklem

Jeg testet jevnlig etter utskraping for å se når HCG var ute av kroppen :) tok 1 uke ca. 4-5 uker etterpå fikk jeg EL og ble gravid igjen på den :)

Første gangen var jeg i uke 5 og testet negativt igjen da jeg var ferdig å blø. Ble gravid igjen med en gang og hadde ny positiv test etter fire uker.
Andre gangen mistet jeg rundt uke 12, og fikk ikke negativ test igjen før etter 4 uker. Så det kommer veldig an på hvor langt man er på vei. Fremdeles ikke gravid igjen, et halvt år siden nå.

Jeg testet positivt ca 6-7 uker etter MA. Sjekket med urinprøver jevnlig og tok et par blodprøver også mot slutten siden det gikk så langsomt nedover.

Jeg testet med hcg-tester etter MA og cytotec-tabletter, men oppdaget at testene ikke ble negative. Har testet jevnlig etter utskraping da det ble funnet litt rester, både etter hcg og eggløsning. Hcg-testene har sunket langsomt, har så godt som negativ idag, 3 uker etter. Ser ut som EL også er rett rundt hjørnet
Masse lykke til!

Jeg hadde MA som ble oppdaget i uke 14. Spontanborterte uten tabletter, og tok en test 2 uker etterpå og den var negativ. Vil råde deg til å teste for å se at testen blir negativ om du er usikker. Men hos lege kan du ta en HCG-blodprøve et par tre uker etterpå, som kan gi en god indikasjon. Jeg fikk tr 1 måned etterpå, så det ble sånn sett veldig enkelt å vite at jeg ikke var blitt gravid. Ble gravid ved neste EL etter dette ;)

Back
Topp