MA igjen?!?!

Lyanna

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Febbisbebbis'18
Jeg hadde en MA i desember og har både under prøvingen og etter at jeg fikk positiv test denne gang vært en del bekymret for at det skulle skje igjen.

Nå blir jeg derimot mer og mer sikker på at det har skjedd. Én ting er at jeg siden søndag av ikke er dautrøtt lenger. Sist uke måtte jeg motstå fristelsen for å legge hodet på pulten og sove på jobb, denne uken har jeg ikke det behovet.

En annen ting er at jeg fra lørdag av har vært ganske løs i magen. Jeg har en teori om at det betyr at progesteronivået mitt har sunket, fordi progesteron (som jo er essensielt for opprettholdelse av en graviditet) fører til treg mage og nå når jeg plutselig ikke har treg mage lenger så har progesteron altså sunket.

Jeg har fått beskjed fra legen om at jeg kan komme til henne om to uker og ta en ultralyd for å se om hjertet slår, men er det ikke andre måter å finne ut av det tidligere, f.eks. måle HCG? To uker føles jo som to år akkurat nå :confused:
Er det noen som har hatt lignende erfaring?

Ingen erfaring, men vet i hvert fall at HCG kan og mest sannsynlig vil fortsette å stige uavhengig av om det er liv inni der eller ikke :( eneste sikre er nok UL såvidt meg bekjent :( håper du tar feil og at alt står bra til inni der!

En ting som for det første er helt vanlig, er at symptomene kommer og går. Og jeg har hatt både treeeg mage og løs mage i svangerskapet så langt. Hvor langt er du på vei?
Jeg har også hatt MA/SA tidligere, så forstår veldig godt bekymringen din. HCG vil dessverre stige som normal ved MA, så en ul vil være eneste mulighet for å finne det ut, så lenge du ikke blør.
Klem [emoji173]️

Ingen erfaring, men vet i hvert fall at HCG kan og mest sannsynlig vil fortsette å stige uavhengig av om det er liv inni der eller ikke :( eneste sikre er nok UL såvidt meg bekjent :( håper du tar feil og at alt står bra til inni der!

Takk for det :) jeg håper også jeg tar feil!

Dette med symptomer ville jeg ikke lagt for mye i. Dette går opp og ned, og det har det gjort i alle mine svangerskap. Også i dette svangerskapet endrer symptomene seg fra uke til uke. Og løs mage er et vanlig svangerskapsaymptom[emoji4]

Jeg krysser fingrene for deg og den lille[emoji173]

Jeg går på progresteron og har veldig løs mage, så det behøver ikke bety noe :)

En ting som for det første er helt vanlig, er at symptomene kommer og går. Og jeg har hatt både treeeg mage og løs mage i svangerskapet så langt. Hvor langt er du på vei?
Jeg har også hatt MA/SA tidligere, så forstår veldig godt bekymringen din. HCG vil dessverre stige som normal ved MA, så en ul vil være eneste mulighet for å finne det ut, så lenge du ikke blør.
Klem [emoji173]️

Jeg er 5+3. Men godt å vite at det er andre som også har en mage som er av og på. Jeg har egentlig ikke opplevd at symptomene har forsvunnet og så kommet tilbake igjen. Bare at de forsvant noen uker etter MAen i desember.

På en måte også greit å vite at jeg bare må vente de to ukene og ikke trenger å stresse meg til legen for å måle hcg. Håper tiden går styggfort!

Takk for svar :)

Dette med symptomer ville jeg ikke lagt for mye i. Dette går opp og ned, og det har det gjort i alle mine svangerskap. Også i dette svangerskapet endrer symptomene seg fra uke til uke. Og løs mage er et vanlig svangerskapsaymptom[emoji4]

Jeg krysser fingrene for deg og den lille[emoji173]

Takk for det [emoji4] jeg kjenner nok litt ekstra godt etter også da...[emoji6]

Jeg er 5+3. Men godt å vite at det er andre som også har en mage som er av og på. Jeg har egentlig ikke opplevd at symptomene har forsvunnet og så kommet tilbake igjen. Bare at de forsvant noen uker etter MAen i desember.

På en måte også greit å vite at jeg bare må vente de to ukene og ikke trenger å stresse meg til legen for å måle hcg. Håper tiden går styggfort!

Takk for svar :)

Da må vi bare håpe at alt er i orden når du kommer på UL :)
Skjønner godt at to uker er lenge å vente, måtte tida flyy[emoji255][emoji738]

Er i helt samme situasjon som deg. Ikke trøtt lenger plutselig. Hatt MA før. Legen mente HCGmålinger er for upålitelige fordi man produserer så ulikt. Venter til jeg er 7+2 ca til tidlig ultralyd. Er 5+3 i dag. Føles som det er veldig lenge å vente.. Men samtidig er det greit å ikke stresse med HCG når det egentlig gir lite resultater

Er i helt samme situasjon som deg. Ikke trøtt lenger plutselig. Hatt MA før. Legen mente HCGmålinger er for upålitelige fordi man produserer så ulikt. Venter til jeg er 7+2 ca til tidlig ultralyd. Er 5+3 i dag. Føles som det er veldig lenge å vente.. Men samtidig er det greit å ikke stresse med HCG når det egentlig gir lite resultater

Jeg er helt enig i at det bare blir stress å måle hcg hvis det er så usikkert.

Da er vi kommet like langt og skal til TUL samtidig. Krysser fingrene for deg [emoji4]

Da har jeg endelig fått sett et bankende hjerte på UL :)

Håper jeg klarer å slappe litt mer av, men jeg tør i hvert fall å skrive meg opp på terminlisten nå :p

Så bra :Heartred Hvor langt er du på vei nå? Dette kommer nok til å gå helt fint denne gangen :Heartred

Da har jeg endelig fått sett et bankende hjerte på UL :)

Håper jeg klarer å slappe litt mer av, men jeg tør i hvert fall å skrive meg opp på terminlisten nå :p

Herlig! :D

Back
Topp