MA - hvor lenge er det vanlig å blø?

Soloprøver Oslo

Flørter med forumet
Jeg trenger litt input her. Jeg tok medisinsk abort pga MA for 2,5 uke siden (skulle vært 8+2, fosteret var rundt 7+3) og jeg blør fremdeles en del. Ikke sånn at man fyller flere bind, men nok til at at jeg må gå med bind og ikke truseinnlegg, og det varierer mellom brunt og friskt rødt fremdeles. Jeg synes også det har økt i mengde igjen de siste to dagene, det var nesten borte for tre dager siden… Jeg har fremdeles positiv graviditetstest, men den blir svakere. Dere som har hatt MA - blødde dere så lenge? Og hvordan var syklus etterpå? Man kan vel ikke ha eggløsning så lenge man blør?

Last edited:
Jeg trenger litt input her. Jeg tok medisinsk abort pga MA for 2,5 uke siden (skulle vært 8+2, fosteret var rundt 7+3) og jeg blør fremdeles en del. Ikke sånn at man fyller flere bind, men nok til at at jeg må gå med bind og ikke truseinnlegg, og det varierer mellom brunt og friskt rødt fremdeles. Jeg synes også det har økt i mengde igjen de siste to dagene, det var nesten borte for tre dager siden… Jeg har fremdeles positiv graviditetstest, men den blir svakere. Dere som har hatt MA - blødde dere så lenge? Og hvordan var syklus etterpå? Man kan vel ikke ha eggløsning så lenge man blør?
Jeg har kun hatt SA og var kortere på vei enn deg. Men jeg blødde i 14 dager og det økte på slutten. Blødde veldig mye siste dagen. Eggløsning kom 7 dager etter det.

Kjenner jo ikke til MA. Men vil tro siden du hadde kommet til 7+3, at det vil ta lengre tid. Jeg mista 5+3. det tok også tid før testen var negativ. Varte vell sånn ca like lenge som jeg blødde.

Masse varme tanker til deg :Heartpink

Tror det er individuelt. Jeg fikk oppdaget MA ved 7+4 og fikk første pille en uke senere. blødde i 12 dager og fikk EL 5 dager etter det. Hadde positiv test i 3,5 uke. Har bare hatt en syklus siden. Første mens varte en del lengre enn vanlig og jeg spottet i mange dager før den kom i gang. Var litt kraftigere enn vanlig også. Har hatt mellomblødning en gang også, men fikk EL på CD12 denne syklusen som er vanlig for meg.
Håper blødningen gir seg snart for deg :Heartred

Jeg har blødd ca 1 ukes tid etter de to siste MA-ene der jeg tok cytotec, men føler jeg har sluppet «billig unna» blødningene i etterkant siden de måtte fjerne rester med sug.
Da jeg hadde kirurgisk abort for ett år siden (også etter MA), blødde jeg ingenting etterpå.

Hadde MA som jeg fant ut i uke 13. va vel fra uke 11. brgynte å blø i av meg selv, fikk cytotec å blødde ca en uke. Hatt litt lysebrunt utflod i etterkant. I følge test, så hadde jeg eggløsning ca 2 uker etter jeg begynte å blø. Men vet ikke om det stemmer.

Takk dere:Heartpink åpenbart veldig forskjellig.. Selv om jeg må si at jeg hadde håpet at jeg ikke var en av de som trengte mange uker.. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet:rolleyes: Man vil jo bare få eggløsning og komme igang igjen..

Hadde to MA i fjor begge var stoppet i uke 8 . Blødde i ca 5 dager som en mens , alt kom dagen jeg tok abort , var så klart noen slintrer nå og da. HCG var svak skygge en uke etter og blenda uke 2. mens kom som vanlig . Ble gravid 1,5 mnd etter første MA og første syklus etter neste MA , men kjemisk . Så har hvert raskt tilbake i syklus :) Spira satt igjen kort tid etter .

Back
Topp