MA hva skjer nå?

Har hørt mange skrekk historier om at det gjør vondt osv.. jeg er så redd nå

Jeg sniker fra mai2017.

Jeg hadde en MA i uke 8 i fjor, og gikk gjennom en medisinsk abort. Jeg fikk først en tablett på sykehuset etter ultralyden, og så skulle jeg komme tilbake to dager senere og ta resterende tabletter. Jeg fikk smertestillende samtidig som jeg fikk de tablettene som skal starte aborten. Det var litt ubehag, murringer og litt menssmerter. Jeg var ganske sliten etterpå, men selve aborten var for meg ikke veldig smertefull, kun ubehagelig og det var også mest psykisk.

Utrolig trist å høre! :( Sender deg en god klem!

Min historie var langt fra skrekk. Det gikk kjempefint og var ikke særlig smertefullt heller, MA uke 8. Var på UL etter 9 dager og da var allerede eggløsning på vei og hadde ingen rester. Ble klarert for prøving. Husk at det er skrekkhistoriene som dessverre kommer frem.

Men siden du var kommet såpass langt så tror jeg du får utskrapning.

Uansett så håper jeg det går bedre enn du frykter. Det er grusom å gå gjennom det du nå gjør, ta godt vare på hverandre.

Klem

Dette var ufattelig trist å lese! Jeg hadde MA sist. Jeg ble tatt veldig godt vare på av helsepersonell. Håper det samme gjelder deg. Så utrolig trist! Det var jo ikke sånn dette skulle gå!

Ta deg noen dager til å sørge, og deretter bestemmer du deg for at du skal komme deg igjennom dette, og så prøver dere på nytt når du har fått en vanlig mens igjen. Du takler dette! Det er tøft nå, men man er sterkere enn man tror!

Sender deg en stor klem.

Får man utskrapning når fosteret døde i uke 8/9? R 12 nå så har allerede cært død noen uker.. det her er skikkelig jævlkg

Ultralyden i dag viste ett dødt foster.. hva skjer nå? Hvem kontakter jeg?

Jeg oppaget MA og tok Cytotek kur på onsdag. Bare skriv til med på pm om du trenger noen å prate med eller lurer på hvordan det er :) vet hva du går igjennom. Helt grusomt. Ta vare på deg selv, tenker på dere. Mange klemmer!!

Får man utskrapning når fosteret døde i uke 8/9? R 12 nå så har allerede cært død noen uker.. det her er skikkelig jævlkg
Jeg fikk utskraping når jeg var 10+2, selvom fosteret bare var 6+2. Så spør du fint så kan det hende :)

Så trist :( uff og uff

Jeg hadde MA for noen år siden og tok pillekur, men ingenting skjedde så det ble utskrapning. Det er ditt valg om du vil ha utskrapning eller piller ❤️ ingen kan tvinge deg til pillekur om du er redd.

Ta godt vare på hverandre

Ikke vær redd! Min første ma gjorde det en del vondt, men da fulgte jeg ikke de på sykehuset sin anbefaling om å ta smertestillende før det startet. Min andre ma, hvor fosteret hadde vokst lenger (ca uke 8-9) fulgte jeg anbefalningene og det gikk veldig greit! Som en litt kraftig mens bare. Mest vondt psykisk.. Ikke for å skremme deg angående utskrapning, men grunnen til at pillene er førstevalget så lenge det går er pga utskrapning skjer i narkose og det er skumlere komplikasjoner (selv om de er svært sjeldne) med narkose. Støtt deg til mannen din for det han er verdt, ta deg noen dager borte fra jobb og gjør noe du liker (jeg dro til fjells) så går dette fint skal du se! Lykke til!

Back
Topp