MA erfaring + ny prøving

LilleVidunder

Forelsket i forumet
Hei :love2

Var på ultralyd tidlig denne uken og skulle da være 8+2, men det ble ikke funnet liv. Var på ultralyd 6+1 og så ett dunkende hjerte. Ble på tirsdag henvist til sykehuset og var inne på torsdag for bekreftelse av at det ikke var liv. Fikk første tablett for MA der da jeg ikke hadde begynt å blø selv om svangerskapet hadde stoppet. Utover kvelden kom lett blødning. I går, lørdag, tok jeg tablettene som skulle støte ut. Har blødd siden torsdag som en helt vanlig menstrasjon, hadde krampe/smerte i magen i går etter tablettene men kom ikke kraftig blødning eller «biter/klumper» slik jeg ble forberedt på. I alle fall ikke som jeg fikk med meg!

Er det flere som har opplevd at det bare er som en helt vanlig menstrasjon eller er det fare for at det ikke har kommet ut? Syns liksom det var lite som kom ut fra hva jeg hadde forberedt meg på.

Dem anbefaler jo at man ventet en mens så man er sikker på at alt er kommet ut.. men vet jo mange har blitt gravide før det og alderen min gjør at jeg ikke har lyst å vente lengre enn nødvendig.. så, dere som har blitt gravide før første mens etter MA hadde dere noen komplikasjoner med det?

Så synd å høre at det ikke gikk veien :Heartred har hatt både MA i 8+noe selv og SA i uke 5.
Jeg fikk heller ikke noen voldsomme blødninger i bindene, men følte nok at mesteparten kom de gangene jeg var på do.
Ang hvor fort man skal prøve igjen, så sa gynekologen på sykehuset etter MA at det bare var å prøve igjen så fort jeg ville, trengte ikke å vente en syklus.

Så synd å høre at det ikke gikk veien :Heartred har hatt både MA i 8+noe selv og SA i uke 5.
Jeg fikk heller ikke noen voldsomme blødninger i bindene, men følte nok at mesteparten kom de gangene jeg var på do.
Ang hvor fort man skal prøve igjen, så sa gynekologen på sykehuset etter MA at det bare var å prøve igjen så fort jeg ville, trengte ikke å vente en syklus.
Var det som var så rart, følte ikke det kom noe særlig i do heller.

Syns det er så forskjellig hva man blir anbefalt angående prøve/vente 1 mmd. :scratch Hadde vært fint med en ultralyd for å bekrefte at alt var fint etter noe slikt:)

Har skjønt det sånn selv etter mine egne erfaringer at det ikke er en medisinsk grunn til å vente en syklus, kroppen klarer ikke å bli gravid om den ikke er klar. Blir man gravid med en gang, er kroppen klar :Heartred

Har skjønt det sånn selv etter mine egne erfaringer at det ikke er en medisinsk grunn til å vente en syklus, kroppen klarer ikke å bli gravid om den ikke er klar. Blir man gravid med en gang, er kroppen klar :Heartred
Tenker også det :Heartred Har lest man kan ha større sannsynlighet for SA hvis man ikke venter. Men at hovedgrunnen er fordi det er vanskelig å regne graviditeten når man ikke har en ny mens/el å gå etter. Veldig fristet til å droppe den anbefalingen om å vente:angelic:

Jeg stemmer med denne. Kom nesten ikke noe blod i bindene, men hver gang jeg gikk på do kom liksom alt.

Jeg hadde skikkelig vondt i magen når kroppen min holdt på å støte ut og lå i fosterstilling i noen timer. Når det kom seg ut så tok smertene plutselig stopp.

Det høres ut som for meg at du kanskje ikke har mistet enda. Ikke basert på blødningen, men basert på at du i mitt perspektiv burde kjenne NOE.

Når embryoet kom ut kjentes det bare ut som en geléklump.

Ellers beklager jeg veldig for det du går igjennom nå :Heartred Håper du tar deg den tiden det tar å lege både fysisk og mentalt de neste dagene/ukene :Heartred

Jeg stemmer med denne. Kom nesten ikke noe blod i bindene, men hver gang jeg gikk på do kom liksom alt.

Jeg hadde skikkelig vondt i magen når kroppen min holdt på å støte ut og lå i fosterstilling i noen timer. Når det kom seg ut så tok smertene plutselig stopp.

Det høres ut som for meg at du kanskje ikke har mistet enda. Ikke basert på blødningen, men basert på at du i mitt perspektiv burde kjenne NOE.

Når embryoet kom ut kjentes det bare ut som en geléklump.

Ellers beklager jeg veldig for det du går igjennom nå :Heartred Håper du tar deg den tiden det tar å lege både fysisk og mentalt de neste dagene/ukene :Heartred
Jeg hadde murringer/tak/menssmerter i magen men ikke noe voldsomme greier. Tenker jeg skal ringe dem i morgen tidlig å høre om det er mulig å få komme inn til en kontrollultralyd.

Ble tilbydd sykemelding når jeg var på sykehuset som jeg takket ja til. Godt med noen dager til å sørge på, selv om det ikke var så langt på vei så rekker man jo å glede seg og se for seg så mye på kort tid:Heartred

Kjenner jeg synes det er så sårt med dette at man rykker ikke bare tilbake til 0 (startstreken/første dag i svangerskap), man ryker jo tilbake til ett uvist minustall og akkurat det kjenner jeg på.. den uvissheten om hvor lang tid det vil ta denne gangen, og nå på OM det vil gå neste gang..

Sender litt styrke til alle som går gjennom slikt som dette og ellers prøvetiden:Heartred

Back
Topp