MA/BO

Jeah

Elsker forumet
Julegavene 2019
Kopi fra november gruppen min fra forumet:
Ultralyden min gikk ikke som forventet (eller den gikk vel som fryktet). Skulle være uke 12 til søndag, men ultralyd viste kun livmor som tilsvarte 7+5 dager, ingen foster, fosteranlegg eller morkake. Alt var tomt, like tom som jeg er i sjela mi nå[emoji22]. En ting er vanlig ma hvor de finner foster uten hjertelyd, men her var der ingen ting. Skal til fastlege over helgen og videre til gynekolog, trur muligens det blir blodprøve for å sjekke hcg, men trur nok jeg slipper utskrapning/medisinsk abort, for det er jo ikke noe å ta abort av. Gudene vet hvor lenge livmoren min trur den er gravid og magen min er jo stor. Er fryktelig lei meg, har jo på en måte ikke mistet noe annet enn håp og drømmer(for sannsynligvis var det aldri fosteranlegg en gang). Nei håper dette er den siste i november som må gå igjennom dette, forbannet herk!

Noen flere som har opplevd det samme?
4f4f4365bf3df35d671e1ff11a8bbdc8.jpg

Får vondt langt inni hjerterota... har ikke opplevd det selv, kan ikke anna enn å sende deg en klem [emoji173]

Så trist :( Jeg hadde sa i uke 9+5, så har ikke opplevd det samme. Men en venninne hadde BO, oppdaget i uke 15.. Forferdelig. Hun fikk cytotec, fikk "renset" opp, kom fort tilbake i syklus og ble gravid igjen etter 1 mens :)

Sender varme klemmer til deg, håper du har fine støttene mennesker rundt deg :Heartred

Trist.

Jeg hadde liknende i uke 8+1 og 60 000 i hcg. Bilde er likt som meg men viste noe som lå der. Så vart det MA/BO på med 3 april. Måtte igjennom cytotec kur for å få ut den tomme sekken som vises på UL.

Du må nok igjennom ein kur.

Klemz

Kopi fra november gruppen min fra forumet:
Ultralyden min gikk ikke som forventet (eller den gikk vel som fryktet). Skulle være uke 12 til søndag, men ultralyd viste kun livmor som tilsvarte 7+5 dager, ingen foster, fosteranlegg eller morkake. Alt var tomt, like tom som jeg er i sjela mi nå[emoji22]. En ting er vanlig ma hvor de finner foster uten hjertelyd, men her var der ingen ting. Skal til fastlege over helgen og videre til gynekolog, trur muligens det blir blodprøve for å sjekke hcg, men trur nok jeg slipper utskrapning/medisinsk abort, for det er jo ikke noe å ta abort av. Gudene vet hvor lenge livmoren min trur den er gravid og magen min er jo stor. Er fryktelig lei meg, har jo på en måte ikke mistet noe annet enn håp og drømmer(for sannsynligvis var det aldri fosteranlegg en gang). Nei håper dette er den siste i november som må gå igjennom dette, forbannet herk!

Noen flere som har opplevd det samme?
4f4f4365bf3df35d671e1ff11a8bbdc8.jpg

[emoji172][emoji272][emoji172][emoji272]
Det er vondt å miste, og selv om det ikke var noe fosterannlegg har du mistet et bittelite barn, du har jo vært i god tro om at en liten spire var der inne. Jeg er sikker på at de følelsene du har hatt for spiren din, er de samme som om det også var et fosterannlegg der inne. Du har like stor "rett" på å sørge over dette barnet du trodde vokste i deg, som noen annen.
Har ikke opplevd SA, ikke BO, men jeg tror du har det like vondt. Om det ikke skjer noe av seg selv, tror jeg det er vanlig å få en tablettkur i disse tilfellene.
Ønsker deg masse lykke til, og sender deg en stor klem [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

[emoji172][emoji272][emoji172][emoji272]
Det er vondt å miste, og selv om det ikke var noe fosterannlegg har du mistet et bittelite barn, du har jo vært i god tro om at en liten spire var der inne. Jeg er sikker på at de følelsene du har hatt for spiren din, er de samme som om det også var et fosterannlegg der inne. Du har like stor "rett" på å sørge over dette barnet du trodde vokste i deg, som noen annen.
Har ikke opplevd SA, ikke BO, men jeg tror du har det like vondt. Om det ikke skjer noe av seg selv, tror jeg det er vanlig å få en tablettkur i disse tilfellene.
Ønsker deg masse lykke til, og sender deg en stor klem [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Skrev feil, har hatt SA/MA, men ikke BO/tom fostersekk. Fikk ikke til å redigere posten av en eller annen grunn

Jeg er sammen med deg i november gruppa.Jeg opplevde akkurat det samme som deg i januar. Var på ultralyd i uke 9 pga spotting, og fikk kun opp en tom fostersekk. Var helt i sjokk, akkurat som deg forventet jeg ihvertfall å se noe. Skulle gi det en uke og komme tilbake i tilfelle det var for tidlig å se noe, men ila den uken ordnet kroppen opp selv. Gyn sa at jeg enten hadde hatt MA hvor fosteret hadde sluttet og utvikle seg på et veldig tidlig tidspunkt eller så var det en BO. Det er ufattelig trist når slikt skjer, så det er viktig å gi deg selv tid til å være lei deg. Jeg var heldig å ble gravid igjen tre uker etter aborten, og nå ser det ut til å gå bra. Lykke til videre! Håper spiren sitter fort igjen når du er klar for det:Heartred

Takk for omtanke. Dagen i går var veldig tung, i dag har jeg lagt planer med sønnen min på tre år for å få dagen til å gå. Gråt litt i morges og føler meg helt tom (bokstavelig talt). Kjenner jeg er glad jeg tok ut egenmelding i helgen, da jeg har jobb helg, det hadde virkelig ikke fungert. Jeg skulle vært 12 uker i morgen, og ikke antydning til at kroppen setter i gang selv. Er spent på hva anbefalingene blir fra gynekolog på mandag (om jeg får time på dagen). Jeg tok cyrtotec for å sette i gang fødsel og først etter tredje pille kom ting igang, så vil tru det tar like lang tid med dette også. Dessuten søker jeg meg litt opp, og det virker som at etter 12 uker blir det enten medisinsk abort innlagt, eller kirurgisk. Vil helst bli ferdig fort, da vi i forkant har bestilt weekend tur til neste helg, kynisk muligens, men jeg kjenner jeg må bort og få tankene ett annet sted nå! Dette skulle være den siste kjæreste turen vår før neste kom, så det blir nok litt rart!

Jeg er sammen med deg i november gruppa.Jeg opplevde akkurat det samme som deg i januar. Var på ultralyd i uke 9 pga spotting, og fikk kun opp en tom fostersekk. Var helt i sjokk, akkurat som deg forventet jeg ihvertfall å se noe. Skulle gi det en uke og komme tilbake i tilfelle det var for tidlig å se noe, men ila den uken ordnet kroppen opp selv. Gyn sa at jeg enten hadde hatt MA hvor fosteret hadde sluttet og utvikle seg på et veldig tidlig tidspunkt eller så var det en BO. Det er ufattelig trist når slikt skjer, så det er viktig å gi deg selv tid til å være lei deg. Jeg var heldig å ble gravid igjen tre uker etter aborten, og nå ser det ut til å gå bra. Lykke til videre! Håper spiren sitter fort igjen når du er klar for det[emoji813]red
Måtte du vente på mensen først? Eller regnes blødningen som en menstruasjon? Satser på at du går hele veien nå, lykke til[emoji5]

Måtte du vente på mensen først? Eller regnes blødningen som en menstruasjon? Satser på at du går hele veien nå, lykke til[emoji5]
Jeg måtte ikke vente på mensen. Så på ultralyd at alt var ute så da fikk vi klarsignal med en gang:) Tusen takk, og lykke til videre til deg også. Får håpe du blir ferdig fort.

Takk for omtanke. Dagen i går var veldig tung, i dag har jeg lagt planer med sønnen min på tre år for å få dagen til å gå. Gråt litt i morges og føler meg helt tom (bokstavelig talt). Kjenner jeg er glad jeg tok ut egenmelding i helgen, da jeg har jobb helg, det hadde virkelig ikke fungert. Jeg skulle vært 12 uker i morgen, og ikke antydning til at kroppen setter i gang selv. Er spent på hva anbefalingene blir fra gynekolog på mandag (om jeg får time på dagen). Jeg tok cyrtotec for å sette i gang fødsel og først etter tredje pille kom ting igang, så vil tru det tar like lang tid med dette også. Dessuten søker jeg meg litt opp, og det virker som at etter 12 uker blir det enten medisinsk abort innlagt, eller kirurgisk. Vil helst bli ferdig fort, da vi i forkant har bestilt weekend tur til neste helg, kynisk muligens, men jeg kjenner jeg må bort og få tankene ett annet sted nå! Dette skulle være den siste kjæreste turen vår før neste kom, så det blir nok litt rart!
Når det er snakk om å måtte utføre aborten på sykehus ved 12 uker er det fosterets alder man mener, altså, ikke hvor langt man er på vei. Det er visst litt forskjellig praksis rundt om, men jeg har inntrykk av at grensen ofte går ved 9 fullgåtte uker.
Skjønner deg godt, forresten, det kan være fantastisk godt å komme seg bort litt. Vi sendte bort jentungen og tok oss en skikkelig kjærestekveld på byen, det var gull verdt. [emoji173]

Nå er det jo ikke så mye foster å snakke om her, men trur han målte livmor str til 8 uker, det heh ikke skjønner er at han målte på kortsiden, ikke lengste retningen slik jeg ser andre gjør. Og syns det er rart at livmor str stopper opp i uke 9, når jeg er 12 og ikke startet opp med abort selv. Får nok mer fornuftig svar om jeg kommer i til Ahus på mandag. Legetime kl 13, så det spørs om man rekker det innen poliklinikken stenger...

Bare det at han fant livmor med utvendig ultralyd vil jo si den har vokst som ved 12 uker, var den kun som i uke 7+6 Vil den ikke være høyt nok opp eller stor nok til å se på utvendig trur jeg.

Nå er det jo ikke så mye foster å snakke om her, men trur han målte livmor str til 8 uker, det heh ikke skjønner er at han målte på kortsiden, ikke lengste retningen slik jeg ser andre gjør. Og syns det er rart at livmor str stopper opp i uke 9, når jeg er 12 og ikke startet opp med abort selv. Får nok mer fornuftig svar om jeg kommer i til Ahus på mandag. Legetime kl 13, så det spørs om man rekker det innen poliklinikken stenger...
Ja det var det jeg mente, siden det tydeligvis har stoppet opp veldig tidlig hos deg er det sikkert ingen ting i veien for å utføre en eventuell cytoteckur hjemme, hvis det er det du ønsker. Å abortere et 12-ukers foster vil jeg tro er noe ganske annet. [emoji32] (Håper jeg aldri finner det ut ...)
Og angående størrelse på livmor osv, så er det jo logisk at den ikke vokser normalt når det ikke er noe levende foster der, så den har sikkert vokst noe, men ikke like mye som hvis alt hadde vært i orden. De sa ikke noe om størrelse på livmor og morkake hos meg, men jeg så jo da jeg aborterte at morkaken var veldig stor i forhold til fosteret, så den har sikkert fortsatt å vokse (og forhindret at jeg aborterte av meg selv, vil jeg tro). Utrolig hva kroppen er i stand til av lureri ... [emoji17]
Masse lykke til! Håper du bare blir fort ferdig med det, uansett hva det blir til. [emoji173]

Hei! Så trist at du har måtte oppleve dette du også :( Her gikk jeg gjennom en MA i februar i fjor og en BO i mai i fjor.

Da jeg hadde MA i uke 9 fikk jeg Cytotec-kur, men jeg hadde ingen god opplevelse av det så jeg krevde en utskrapning da BO ble oppdaget noen måneder senere.

Det er rart som du skriver at kroppen ikke ordner opp selv. Her steg også hcg-nivået som normalt da jeg hadde BO.

Jeg vil tro du enten får Cytotec eller utskrapning. Det er en del som skal ut selv om det ikke er foster der. Selv fikk jeg beskjed om at jeg hadde hatt en relativt stor blødning da jeg lå på operasjonsbordet under utskrapningen.

Masse lykke til! Jeg håper du snart får en spire som sitter :)

Fastlege i dag, kjempe positiv urin prøve, tydelig at kroppen ikke har skjønt noe ennå. Gynekologisk poliklinikk i morgen, har selv bestemt meg for å møte fastende. Man har selv ett valg, og kan jeg velge vil jeg ta kirurgisk for å bli ferdig med det. Skal mrd sønnen min på en kontroll på torsdag, så jeg kan ikke risikerte en medisinsk som drøyer. Dessuten når jeg ble satt i gang med sønnen min, måtte jeg ha tre runder med cyrtotec for i det hele tatt ha antydning til rier...

Så leit at du har opplevd dette, forstår godt at du er lei deg, det gjør veldig vondt, både fysisk og psykisk å miste.

Håper kroppen din kommer seg snart, lykke til på GU i morgen... Klem :Heartred

Da blir det kirurgisk abort på torsdag, på dks. Nå vil jeg bare bli ferdig!

Back
Topp