MA/BO

Jeah

Elsker forumet
Julegavene 2019
Ultralyden min gikk ikke som forventet (eller den gikk vel som fryktet). Skulle være uke 12 til søndag, men ultralyd viste kun livmor som tilsvarte 7+5 dager, ingen foster, fosteranlegg eller morkake. Alt var tomt, like tom som jeg er i sjela mi nå[emoji22]. En ting er vanlig ma hvor de finner foster uten hjertelyd, men her var der ingen ting. Skal til fastlege over helgen og videre til gynekolog, trur muligens det blir blodprøve for å sjekke hcg, men trur nok jeg slipper utskrapning/medisinsk abort, for det er jo ikke noe å ta abort av. Gudene vet hvor lenge livmoren min trur den er gravid og magen min er jo stor. Er fryktelig lei meg, har jo på en måte ikke mistet noe annet enn håp og drømmer(for sannsynligvis var det aldri fosteranlegg en gang). Nei håper dette er den siste i november som må gå igjennom dette, forbannet herk!
f93cbd013cd804a5c8a80b502b10cdc2.jpg

Dette var trist å høre.. føler med deg, gikk gjennom det samme i november i fjor. Krysser fingrene for at spiren din sitter neste gang <3

Å, kjære deg, jeg får helt vondt av å se på det bildet. Har jo hatt MA selv, men å bli møtt av en helt tom skjerm på den måten ...! Så utrolig trist. [emoji22] God klem til deg[emoji173]

Uff jeg føler sånn med deg. Møtte selv i mitt første svangerskap i uke 12 et foster som sluttet å vokse 7+1. Følte meg tom i flere dager og bare gråt og gråt. Bare gråt, få alt ut, du har lov å være trist nå [emoji22] sender deg mange klemmer [emoji7][emoji173]️

Å, kjære deg, jeg får helt vondt av å se på det bildet. Har jo hatt MA selv, men å bli møtt av en helt tom skjerm på den måten ...! Så utrolig trist. [emoji22] God klem til deg[emoji173]
Ja, det var et sjokk. Har jo gått igjennom dette i hodet lenge, og var engstelig for ma, men at alt var tomt var overraskende. Men kanskje like greit om jeg slipper å gå igjennom en medisinsk abort og måtte se foster og morkake komme ut hjemme på badet [emoji57]. Får se det på denne måten, denne gang har det gått galt allerede fra den første celle delingen antageligvis...

Gikk du gjennom bo? Er så usikker på hva som skjer videre?
BO ja, oppdaget 9+3 på privat UL. Fikk time på sykehuset noen dager etterpå der de dobbelsjekket, og så satte de opp time til utskrapning, fordi jeg ønsket heller det enn tablettkur. Fikk uansett tabletter for å modne livmortapp før utskrapning, så begynte prosessen der. Veldig ubehagelig og jeg syntes det var veldig vondt.. Beklager hvis jeg skremmer deg :-( Men du får alt du vil av smertestillende, så det hjelper jo en del.
Har lest en del om BO siden da og de fleste sier det er pga alvorlig kromosomavvik som blir oppdaget med en gang egg er befruktet. Så skjer det da en feil siden alt fortsetter alikevel.. Jeg hadde utskrapning 29.11 og fikk tilbake mens 06.01, så satt ny spire på 2 pp. Hvis du lurer på noe mer, så send meg gjerne en pm :-) Lykke til videre!

BO ja, oppdaget 9+3 på privat UL. Fikk time på sykehuset noen dager etterpå der de dobbelsjekket, og så satte de opp time til utskrapning, fordi jeg ønsket heller det enn tablettkur. Fikk uansett tabletter for å modne livmortapp før utskrapning, så begynte prosessen der. Veldig ubehagelig og jeg syntes det var veldig vondt.. Beklager hvis jeg skremmer deg :-( Men du får alt du vil av smertestillende, så det hjelper jo en del.
Har lest en del om BO siden da og de fleste sier det er pga alvorlig kromosomavvik som blir oppdaget med en gang egg er befruktet. Så skjer det da en feil siden alt fortsetter alikevel.. Jeg hadde utskrapning 29.11 og fikk tilbake mens 06.01, så satt ny spire på 2 pp. Hvis du lurer på noe mer, så send meg gjerne en pm :-) Lykke til videre!
Sender deg en pm jeg. Takk for svar og støtte [emoji173]

Det er så brutalt og jævlig det der. Man føler at kroppen har lurt en trill rundt.. føler med deg og vet hvordan du har det. Opplevde dessverre det samme første gang jeg var gravid. Da var det bare plommesekk, men ikke noe foster, så alt var gått galt fra første stund. Skulle ha vært ni uker da. Aborten satte i gang av seg selv samme dag, og foregikk i fire dager. Fikk aldri mensen igjen, ble gravid etter bare fire uker og den skatten sitter og spiser potetskruer og ser tegnefilm akkurat nå [emoji173]️ Sender den en stooor klem [emoji173]️

Klemmer til deg ❤️ Fikk akkurat samme beskjeden som deg i går. Fryktelig tungt og uvirkelig.. jeg begynte å blø etter jeg var der, og har nå smerter og tiltagende blødninger, så kroppen har omsider begynt å skjønne at det ikke er noe foster der.. om det har vært noe der i det hele tatt vet jeg ikke. ❤️

Uff! Så kjempetrist! Stor klem!
Ufattelig urettferdig! Håper du har god støtte rundt deg!

Back
Topp