Møter verden i smerte

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Åååh det er så forferdelig å se på når babyene skriker av smerter i magen!! :(( blir urolig, men samboer sier at det er helt normalt. Likevel, kan man unngå slike smerter helt, eller er det fordi trarmene og magesekken prøver å venne seg til å jobbe da det ellers krøp næring til kroppen via navlestrengen?
Jeg fullammer så vet ikke hvorfor de får så vondt i magen sin :(

Føler liksom at babyen møter verden i smerter, da det ellers hadde det så godt i magen. Verden er hard med en gang du trekker pusten tydeligvis.

Flere som ikke klarer å være rolig når babyen har vondt?

Det er jo normalt i og for seg, men man må jo nesten prøve å gjøre noe med det?

Kan hun reagere på noe du spiser? Har du prøvd å massere magen? Osv?

Nei, jeg hadde ikke klart å være rolig om babyen hadde det vondt - med mindre det er sånn forbigående. Hender at min hyler litt før han får til å prompe og bæsje...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Prøve minifom? Kiropraktor / manuellterapeut? Sukkervann? Massasje? Pass på alt du spiser..

Hei babyen min gråter mye etter han fått mat av meg:-( han er 4uker nå

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg klarer å være forholdsvis rolig, min første hadde kolikk så derfor skal det endel til for å vippe meg av pinnen nå. Men kjenner meg igjen i det du skriver. Man prøver alt som zara85 sier, pass på hva du spiser å se om det er noe spesielt du bør unngå osv. Rap etter mat, osv osv .,,

Tror de fleste opplever at baby har magevondt,veldig ubehagelig for mammahjerter.

Føler med deg da vi har samme problem :( hun gråter mest på kvelden her

Gi minifom et forsøk! Det sprekker luftbobler i magen til babyen slik at de slipper ubehag med luftsmerter!

Jeg har bestilt time til manuellterapeut idag, bare for å sjekke at det ikke er derfor han gråter så masse.. Førstemann hadde kolikk, så tror ikke at det er det.. Men han er fire uker idag, så det kan jo hende.. Har lest at stjernekikkere ofte har problemer med nakke/skuldre, så da syns jeg det er bedre å sjekke..
Han er mye urolig, har spenn i nakken sin, griner når han blir lagt på ryggen, har sjeldnere bæsjebleie..

Last edited:
hvor mye gråter babyen? Datteren min hadde kolikk og slet ekstremt masse med magen...skrek flere timer om dagen. Så vi dro til kiropraktor...og viste seg at hun hadde spenninger i høyre side av nakken....som lagde problemer for magen hennes.. Ofte når det er noe så går det utover magen på små babyer. Vi dro på noen timer hos kiropraktor...og vips hun sov og var fornøyd, ingen mer kolikksmerter etter noen runder hos han.

Men kan også være noe babyen deres ikke tåler som du spiser? Noen babyer reagerer på melk osv. eller løk, druer osv så må bare prøve seg frem om det er grunnen til all magesmerter. Ikke godt å høre de små har det slik. Føler med deg veldig!

Håper du finner ut av dette.

Tror ikke han har kolikk, men han får litt vondt vær dag likevel. Leser en masse tips jeg skal prøve på! Takk:)

Sent from my iPho

Back
Topp